12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Imade

Maak GEEN gebruik van 2 staps ID van iTunes

Heb net contact opgenomen met Apple en jahoor… ben gigantisch de sjaak om het netjes te zeggen.
    Omdat ik die code vergeten ben is mijn Apple ID definitief vergrendeld.
    Zelfs Apple kan niets meer voor mij betekenen.
    Hierdoor verlies ik in feite al mijn aankopen en mijn tegoed van €3,30 wat nog op mijn account staat.
    Apple is goed in het maken van apparatuur maar voor de site moet Apple echt een ander bedrijf inhuren omdat Apple blijkbaar geen kennis beheerd in dit soort zaken.

Bijdrager
    Verdult

Dus omdat jij je code vergeet is apple een kutbedrijf? Wat had je liever, dat apple je wachtwoord geeft aan iedereen die zich voorstelt als Imade?
    Neem even zelf verantwoordelijkheid voor je eigen fouten in plaats van meteen apple de schuld te geven.

Bijdrager
    Imade
    Verdult op 13 december 2013

Dus omdat jij je code vergeet is apple een kutbedrijf? Wat had je liever, dat apple je wachtwoord geeft aan iedereen die zich voorstelt als Imade?
    Neem even zelf verantwoordelijkheid voor je eigen fouten in plaats van meteen apple de schuld te geven.

Nee, dat zeg en beweer ik niet.
    Bij tal van bedrijven kan het worden uitgeschakeld als jij jezelf kan bewijzen.
    Hierdoor ga ik echt geen cent meer aan stinktunes spenderen en ga iedereen die ik ken oproepen ook daarmee te stoppen.
    Heb net die sleutelcode gevonden… maar ook die werkt NIET.
    Als Apple het systeem goed had gemaakt… had het na x aantal vragen die alleen de ID eigenaar behoort te weten uit te kunnen schakelen omdat het wel over besteed geld gaat.

o wacht… vergeten… Apple is natuurlijk god… dus ze doen alles perfecto mundo.

Bijdrager
    Nikita

Tja, zo blijkt wel dat het een waterdicht systeem is tegen identiteitsdiefstal. Wel klote voor TS, maar als je het verhaal omdraait zou je blij zijn dat niet jan-en-alleman je account kunnen gebruiken via een of andere achterdeur.

Bijdrager
    Imade
    Nikita op 13 december 2013

Tja, zo blijkt wel dat het een waterdicht systeem is tegen identiteitsdiefstal. Wel klote voor TS, maar als je het verhaal omdraait zou je blij zijn dat niet jan-en-alleman je account kunnen gebruiken via een of andere achterdeur.

Als ik zulke systemen zou moeten maken… had ik ontslag genomen omdat dit juist niet klantvriendelijk is.
    Stel mijn apparaten zouden defect zijn geraakt… wat dan?
    Alles opnieuw kopen maar?
    Er hoort altijd een B optie te zijn, niet alleen een A optie.

Bijdrager
    iep

En juist vanwege mensen zoals de TS hebben de banken de regels omtrent fraude aangescherpt. De klant zelf heeft ook zijn verantwoordelijkheid in deze. Iets wat voor bepaalde zaken zelfs wettelijk is afgedwongen. Gebruik dan ook liever password managers zoals 1Password en KeePassX. Die helpen je bij het aanmaken van zulke wachtwoorden maar ook het opslaan en verdere beheer hiervan. Scheelt aanzienlijk.

Bijdrager
    wimbers

ik ben niet bekend met de 2-staps verificatie, maar is er dan geen recovery voor de extra code?

Bijdrager
    Imade
    wimbers op 13 december 2013

ik ben niet bekend met de 2-staps verificatie, maar is er dan geen recovery voor de extra code?

Nee… sterker nog… recovery code werkt ook niet.
    Site van Apple klopt ook niet met de werkelijkheid.

Bijdrager
    Niels

Als je apparaten kapot zijn, heb je alsnog een recovery key… En die werkt gewoon! Dus niet zeuren, je bent zelf verantwoordelijk!!! Einde discussie.

Bijdrager
    bartvdv

Ben jij niet die enthousiasteling van dit topic ?

Van apple naar android naar apple

Bijdrager
    Imade
    NielsDam op 13 december 2013

Als je apparaten kapot zijn, heb je alsnog een recovery key… En die werkt gewoon! Dus niet zeuren, je bent zelf verantwoordelijk!!! Einde discussie.

Ook Apple draagt een gedeelde verantwoordelijkheid, vooral als de site informatie van GEEN hout klopt.

Inactief
    Anoniem

De procedure was helder uitgelegd toen u twee-stapsverificatie accepteerde en het artikel op de website is helder uitgelegd:

http://support.apple.com/kb/HT5570?viewlocale=nl_NL

U bent verantwoordelijk voor deze situatie, niet Apple omdat zij zich aan de procedure houden.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.