11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    milko

.m4v naar .vob

Hallo,

Hoe (waarmee) kan ik een m4v (mp4)-bestand naar vob omzetten?
    Dit in verband met het beperkte ‘bereik’ van mijn harddiskrecorder.

Bijdrager
    mollie319

misschien door te zoeken, bijvoorbeeld met google…..
    http://www.google.com/search?client=safari&rls=nl-nl&q=mac+m4a+to+vob&ie=UTF-8&oe=UTF-8

en dan op de 1e link klikken,

en vervolgens weer op de 1e link klikken……
    dan kom je hier:
    http://www.getfreesofts.com/soft/365/44879/MP4_Converter_for_Mac.html

Marcel

Moderator
    unSOUND

m4a is een audio bestand, weet je zeker dat het een m4a bestand is ?

Bijdrager
    milko

Sorry. Ik bedoelde m4v.

mollie319:
    Bedankt voor de links. Echter, deze betreffen alleen omzetting van vob naar m4v, niet de omgekeerde weg (die ik nu dus zoek).

Moderator
    unSOUND

Okee…

Maar moet het een gewone DVD worden, of een los VOB bestand ? Toast kan er namelijk gewoon een DVD van maken…

Bijdrager
    milko

Een los vob-bestand. De hd-recorder hangt in mijn netwerk.
    Is dit te realiseren met Toast (bv ‘branden’ naar een virtuele cd/dvd)?

Bijdrager
    milko

Ik heb het antwoord inmiddels via een ander forum gekregen:
    ffmpegX

Moderator
    unSOUND

Die kan anders ook geen losse vob bestanden maken hoor…

Bijdrager
    milko

Toch wel, zo is mij gebleken. Bij keuze voor export naar .mpg (wat in mijn geval ook voldoet, omdat mijn hd-recorder met dit formaat ook overweg kan) werd – ongevraagd – ook een vob-bestand aangemaakt.

Moderator
    unSOUND

Dat doet ffmpegX alleen als je kiest om de film ook als DVD te authoren, en dat werkt dan ook gewoon op dezelfde manier als wanneer je hetzelfde met Toast gedaan had…

Bijdrager
    milko

Ok, duidelijk. Er werd een veelheid aan soorten conversies aangeboden. Daaruit had ik er één gekozen met DVD in de omschrijving. Dat verklaart eea.

Zit nu wel even met een andere vraag, die mogelijk meer verband houdt met de eigenaardigheden van mijn hd-recorder (KiSS-558 voor wie het iets zegt), maar toch… ik gooi het maar even in de groep:
    Ik heb een m4v-bestand in beeldformaat 16:9 omgezet naar mpg. Mijn tv heeft nog het ouderwetse 4:3-formaat. De hd-recorder geeft de opname nu – in plaats van gebruikelijk met zwarte banden boven en onder, opdat ik wel het volledige beeld heb – links/rechts afgekapt weer. Hoe komt het dat dit soms wel en soms niet gebeurt? Kan ik dit beïnvloeden (door een bepaalde encodering)?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.