14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    OMT-fan

M4V film importeren op iPad2

Ik heb een M4V film (2Gb) in iTunes (op mijn iMac) in de map “Films” staan en wil die op de iPad2 zetten.
    Ik dacht, als ik de iPad aan de Mac hang en ga syncen dan staat de film ook op de iPad, maar helaas…….

Hoe krijg ik de film op de iPad en waar wordt de film dan op de iPad neergezet?

Bijdrager
    Horloge

de film moet eerste geimporteerd worden in Itunes en dan compatible gemaakt worden voor de Ipad
    Dit gaat door te klikken op “geavanceerd” ; en “maak versie voor Ipad aan” .Hij maakt hem dan ipad ready.

http://www.mac-helpdesk.nl/videos-op-je-ipad-zetten/

Bijdrager
    KarelWillem

En dat gaat dan wel zo retetraag, dat je dat de volgende keer wel uit je hoofd laat.:wink:

Direct in Handbrake naar een geschikte resolutie omzetten gaat véél sneller.

En wat ook een hele handige optie is:
    Download AirVideo voor je iPad en converteer de boel daarmee. Dat gaat pas echt lekker snel.

Bijdrager
    Maverick9898

Alleen met AirVideo moet je wel thuis zijn natuurlijk. Dus als je onderweg films wilt kijken, kan je beter de Handbrake-optie gebruiken;).

Bijdrager
    OMT-fan

OK, heb nu Handbrake met output: iPad lopen…. die leest de iPad dus direct in als ik hem in iTunes zet?

Bijdrager
    Maverick9898

Ja als je instellingen zo zijn dat ie de film synct, wel;).

Bijdrager
    OMT-fan

YESSSS, Gelukt. De film wordt in “VIDEO” zichtbaar op de iPad en werkt.
    Jammer dat de iPad niet een breedbeeld scherm heeft, maar…. je kunt niet alles hebben in deze wereld.
    Het is in elk geval wel op 4:3 in te stellen.

Bedankt voor de hulp !!

Bijdrager
    KarelWillem
    Maverick9898 op 19 juni 2011

Alleen met AirVideo moet je wel thuis zijn natuurlijk….

Nee, je snapt hem niet helemaal in dit geval.

AirVideo heeft een perfect conversie ingebouwd, die veel sneller is dan die van Handbrake.
    Er wordt dus daadwerkelijk op je Mac een nieuw film aangemaakt die wél geschikt is voor je iPad.

Dus je gebruikt AirVideo dan niet om mee te kijken, maar alleen om mee te converteren.

Bijdrager
    iFredo

Recent heb ik iVi ontdekt, regelt ook direct je metadata voor iTunes en iOS apparaten.
    http://www.southpolesoftware.com/iVI/iVI.php

Bijdrager
    Maverick9898
    KarelWillem op 19 juni 2011
    Maverick9898 op 19 juni 2011

Alleen met AirVideo moet je wel thuis zijn natuurlijk….

Nee, je snapt hem niet helemaal in dit geval.

AirVideo heeft een perfect conversie ingebouwd, die veel sneller is dan die van Handbrake.

Er wordt dus daadwerkelijk op je Mac een nieuw film aangemaakt die wél geschikt is voor je iPad.

Dus je gebruikt AirVideo dan niet om mee te kijken, maar alleen om mee te converteren.

Okay die wist ik niet! Dank KW! Ik dacht dat je de ‘live conversion’ bedoelde. Dat ie dan een .mkv direct converteert voor het afspelen;).

Bijdrager
    KarelWillem

Dat Convert (en Add to iTunes natuurlijk) is een zeer fijne optie van AirVideo.

Inactief
    Anoniem

je nodig hebt om DRM te verwijderen uit M4V eerst, dan het te converteren naar ipad2 ondersteunt formaten met DRM verwijderen uit M4V

Bijdrager
    KarelWillem

Nee happy; zo makkelijk kom je er niet af.

En we klikken zeker niet op je mooie linkje.

Eerst hier komen wonen, dan de inburgeringscursus doen en Nederlands leren, en dan praten we wel eens verder.

:lol:

Inactief
    Anoniem

Ik raad een populaire video-omzetter is voor u, HD-video converter voor mac, ik beloof dat moet je voldoen.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.