8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    bonestaak

m2v en m1a op dvd zetten.

Ik heb een Satteliet ontvanger met harddisk (dreambox) gezien het feit dat harddisken niet het eeuwige leven hebben (en ik ook zo langzamerhand het idee heb dat er wat fragmentatie plaatsvind) wil ik een aantal films backuppen op dvd.

Het .ts formaat van deze Dreambox is niet compatibel, dat moet worden omgezet naar m2v en m1a bestanden.
    Echter die leest idvd maar ook imovie dus ook op hun beurt weer niet in.
    Is er een andere optie? bijvoorbeeld via toast ofzo?

Bijdrager
    sally

Je kan met QuickTime (Pro) de m1a in m2v plakken.
    De Quicktime.mov die je dan krijgt save je niet selfcontained. Je bewaart de drie bestanden bijelkaar.
    Je hoeft dan alleen de .mov te importeren om het te laten werken.

Bijdrager
    bonestaak

Dat ging dus niet, als ik m2v in quicktime inlees knalt quicktime eruit. Jammer want .ts naar m2v omzetten gaat vrij snel.

Ik heb ook geprobeerd met mpeg streamclip om naar mov om te zetten, daarbij zijn heel veel opties, niet duidelijk welke je moet hebben, omzetten kost ruim een uur en het bestand is dan bijna 9 mb dat was dus niet de juiste.

Ik heb vorig jaar al eens een film op DVD gezet toen had ik ook ergens iets gelezen op het forum macfreak hoe ts om te zetten, ik weet dat het toen beduidend sneller ging maar weet dus niet meer hoe dat in zijn werk ging.

Bijdrager
    Pieterr

Had je al geprobeerd met VLC ? Die vreet een heleboel audio/video formaten.

Bijdrager
    bonestaak
    ”Pieterr”

Had je al geprobeerd met VLC ? Die vreet een heleboel audio/video formaten.

Die opent wel maar converteerd niet.

Bijdrager
    Pieterr

Dan moet je het vinkje Streaming/Saving aanvinken, en op Settings klikken. Dan kun je je video converteren (“transcoderen”) naar een ander formaat. Kijk in de VLC docs voor details…

Bijdrager
    bonestaak

link naar het macfreakforum teruggevonden.

mpegstreamclip .TS erin

dan exporteren naar mpeg met mp2 audio

Dan naar Toast dvd en re encode never.

Dat werkt je krijgt gewon een video_ts en een audio_ts map.

Hoe naar idvd te brengen dat is mij nog niet duidelijk maar ik doe het voorlopig maar zo. Ook in Toast zijn wel wat thema’s te vinden.

Bijdrager
    sally

Vreemd dat je die m2v niet kan openen met QuickTime.. Heb ik vaak moeten doen.
    Maar je kan dus ook nog dezelfde mehode proberen met mpeg en mp2 audio
    als je graag naar iDVD wil.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.