14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    andrez

M-box and M-audio niet meer bruikbaar via Garageband 3

Beste mede Mac-ers,

Na Tiger en iLife 06 geïnstalleerd te hebben (weer redelijk bij de tijd nu) is de M-box en het M-audio keyboard niet meer bruikbaar via Garageband 3. Ik hoor alleen een krakend signaal bij het aanslaan van een toets of als ik iets in de mic zeg.

ProTools (6.9.2) geeft geen problemen in combinatie met genoemde spullen.

Iemand enig idee waar het mogelijk in kan zitten of aan ontbreekt?

B.v.d. en groet,

André.

Bijdrager
    DJ

ik heb een m-audio keystation 61es en werkt perfect met een macbook met GB3

Bijdrager
    vanhaze

Waarschijnlijk moet je de drivers updaten voor de Mbox en M audio keyboard;

http://www.m-audio.com/index.php?do=support.drivers

http://akdownload.digidesign.com/support/70/coreaudio70.dmg

Lemme know if it works !

Rob.

Bijdrager
    KarelWillem

Mijn M-Audio 49e werkt nog prima met Garageband 3.

Bijdrager
    Deceipher

Kijk je drivers eens na, idd..

maar, waarom garageband gebruiken als je protools hebt?;)

Bijdrager
    andrez

Hey, al vier antwoorden! Kreeg geen notificatie. Badankt allen.

Heb beide drivers geinstalleerd. Voor een deel zal het daar in zitten, maar ik kan nu GB alleen instellen op ingebouwde audio, dus dat schiet nog niet erg op.

Het (typische Mac) gebruikersgemak van Garageband vind ik plezierig, Deceipher. Leuk als “kladblok” en voor al die verschillende sounds ook handig.

Daarbij vind ik wat PT aan sounds en plugins in huis heeft magertjes. Om dat uit te breiden moet je toch wel diep in de buidel tasten. Maar voor de eindmix, afwerking, gitaar en zang gebruik ik in de regel wel PT.

Ben ook benieuwd wat er in GB mogelijk is m.b.t. podcasts maken e.d. Maar……..voor het zover is.

Bijdrager
    vanhaze

Je runt toch niet Protools en GB tegelijk ?

Bijdrager
    andrez

Nee, een van beide steeds. Midi werkt inmiddels wel, maar de M-box wordt door Garageband niet herkend en ook niet bij geluid, waar dus niet op digidesign mbox ingesteld kan worden.

(unable to connect to Mbox 2). Zat me nog af te vragen of het te maken heeft met welke Mbox je gebruikt. Ik heb die oude.

Bijdrager
    Deceipher

In principe zou je dit als driver moeten hebben: http://www.digidesign.com/download/coreaudio/tiger/
    De Mbox 2 is trouwens de nieuwe mbox, niet de oude.

PT is overigens best gebruiksvriendelijk, alleen alleen lijkt het in het begin misschien een beetje een groot bos. De plugins zijn inderdaad een nadeel, die koop je als particulier niet zo snel. Ze zijn overigens wel op internet te vinden, maar dat mag uiteraard niet;)

Bijdrager
    andrez

Dat heb ik dus ge-update voor de nieuwe M-box, terwijl ik de oude heb.

Alleen al doordat het meer bewerkelijk en lastiger om mee te werken is doet PT professioneler aan:wink:

Maar inderdaad zijn het vooral het ontbreken van (geld voor) de nodige extra plugins wat me achteraf zo nu en dan tegenvalt bij dat programma. Het is aan de andere kant daardoor ook weer meer to the point en je kunt altijd nog beslissen wat je toevoegt.

Ik zal nog weer eens wat (her)installeren en updaten en wie weet lukt het dan helemaal.

Zal jullie op de hoogte houden.

Groet,

André.

Bijdrager
    andrez

Nog steeds herkent PT de (oude) M-box wel en GB niet. Ook na een tussentijdse herstart niet.

Ik kan ook nog steeds niet instellen op M-box digidesign, bij voorkeuren of geluid, zoals voorheen, want naast “ingebouwde audio” is er verder niets te kiezen. Het keyboard wordt wel herkend door GB.

Het digi design audio manager icoontje verschijnt ook niet meer in de Doc, (bij geen van beide programma’s) maar misschien is dat gebruikelijk?

Bijdrager
    drtalos

draait itunes wel via de Mbox? want die draait met dezelfde engine.

Bijdrager
    Ankramia

ik heb zelf een M-Audio FastTrack USB en had laatst ook last van gekraak in me geluid als iemand wat tegen me zij over Adium. en als ik me instelling veranderden ging het al iets beter.
    maar was helaas nog niet verholpen. toen heb ik een driver gedownt van M-Audio. en nu werkt het wel weer goed. helaas was er de laatste x dat ik keek nog geen driver voor de nieuwe intel maar wel voor de PowerPC. :cry:

Bijdrager
    andrez

Bedankt voor de reacties zover. Had er een tijdlang weer eens helemaal tabak van, omdat het van kwaad tot erger werd en besloot tenslotte een ProTools LE 7 upgrade aan te schaffen.

Na installatie daarvan verliep alles voorbeeldig en draait Garageband ook weer in combinatie met de Mbox!

Wel moet ik steeds de instellingen bij geluid opnieuw instellen, of zelfs herstarten en……zit er een vertraging in bij in real-time met effecten opnemen.

Dit al eens bij de hand gehad toen ik de Mbox nog maar pas gebruikte, maar ik weet niet meer hoe het toen uiteindelijk goed kwam. Natuurlijk kan ik ook zonder effecten opnemen en die later toevoegen, maar vaak is het beter te weten hoe de effecten klinken, om er tijdens opname mee te kunnen spelen.

Groet,

André.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.