13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    EmuuuH

lyrics toevoegen aan itunes songs

ik ben op zoek naar een programma’tje die voor alle nummers in mijn itunes bibliotheek de songtext zoekt, en er vervolgens aan toevoegd.
    ik heb na wat rondzoeken hier gimmesometunes (werkt alleen als je het nummer afspeeld) en pearlyrics gevonden,.
    ik wil dat ik ze niet af hoef te spelen om de songtext te krijgen, dit omdat ik een paar duizend nummers heb..
    dus gimmesometunes word het niet. pearlyrics heb ik geprobeerd, maar die is heel lang bezig om vervolgens geen enkele songtext te hebben toegevoegd..

op windows had ik iets dat een paar uur bezig was, maar dan hadden wel alle liedjes een songtext erbij.
    weet iemand zoiets voor de mac?

Bijdrager
    iJoost

Pearlyrics werkt bij mij goed (ehm… de laatste keer dat ik ‘m gedraaid heb). Probeer het anders nog eens. Misschien waren de sites die ie gebruikt om te zoeken niet online.

Bijdrager
    EmuuuH

hij probeert het nu nog een keer, maar bij de nummers die hij al gehad heeft zie ik in itunes nog geen songtexten..

wel geeft hij deze foutmelding:

h4 style=”color:red”>Affichage des Paroles provisoirement suspendu
    </h4> Plus aucun texte ne sera disponible sur Paroles.Net
    tant qu’une solution de rémunération des Auteurs
    ne sera pas trouvée avec les Éditeurs ou la CSDEM.

Le webmaster
    <small>29/10/2008

Bijdrager
    Pieterr

De songteksten worden opgehaald van http://www.paroles.net/
    Als je zelf handmatig probeert om daar songteksten voor een liedje te zoeken, krijg je dezelfde foutmelding te zien.
    Ergo, zolang deze server uit de lucht is, kun je het dus vergeten (met dit programma).

Affichage des Paroles provisoirement suspendu. Plus aucun texte ne sera disponible sur Paroles.Net tant qu’une solution de rémunération des Auteurs ne sera pas trouvée avec les Éditeurs ou la CSDEM.

Le webmaster
    29/10/2008

Bijdrager
    EmuuuH

iemand die een alternatief programma weet?

Bijdrager
    Zzyzx_Rd

Er is een dashboard widget, “Sing That iTune!”. die plukt automatisch alle songteksten van internet af, je kunt het ook in laten stellen dat het de songteksten automatisch bij het bestand voegt in iTunes

Bijdrager
    bart155

Ik gebruik Album Art Thingy! Werkt perfect!

Bijdrager
    Jippie47

Ik gebruik de dashboard widget Harmonic. Deze werkt bij mij perfect, vindt heel veel en als ‘ie ‘m niet vindt kun je heel makkelijk Googlen en ‘copy & paste’ met deze widget. Gebruikte hiervoor ook Pearlyrics, maar die werkt al een poosje niet meer voor mij. Ook Gimmesometune heb ik geprobeerd, maar deze vindt toch minder lyrics.

Bijdrager
    Jippie47

Oh ja, was ik nog vergeten. Harmonic zoekt alleen bij de huidige track de tekst, maar dit is simpel op te lossen door het iTunes-scriptje ‘Needle Drop’ te downloaden van deze site: http://dougscripts.com/itunes/scrxcont.php
    Dit scriptje speelt de eerste x seconden (instelbaar) van elke song uit een playlist. Zo voegt Harmonic deze toch toe. Wat al deze lyrics-apps namelijk doen is het verhinderen van het updaten van je ‘laatste keer afgespeeld’-datum bij toevoegen. En ze zorgen voor een korte onderbreking van het geluid.

Bijdrager
    rikdertien

Ik gebruik Get Lyrical 2.4. Een album of 3 selecteren en er op los laten. Voegt de songteksten direkt aan de song toe

Bijdrager
    Eelke
    ”Jippie47″

Oh ja, was ik nog vergeten. Harmonic zoekt alleen bij de huidige track de tekst, maar dit is simpel op te lossen door het iTunes-scriptje ‘Needle Drop’ te downloaden van deze site: http://dougscripts.com/itunes/scrxcont.php
    Dit scriptje speelt de eerste x seconden (instelbaar) van elke song uit een playlist. Zo voegt Harmonic deze toch toe. Wat al deze lyrics-apps namelijk doen is het verhinderen van het updaten van je ‘laatste keer afgespeeld’-datum bij toevoegen. En ze zorgen voor een korte onderbreking van het geluid.

Wow dit programma (icm harmonic) is het enige dat echt goed werkt! “Sing your tune” kent maar 5% van de liedjes die Harmonic kent. Tenminste, van mijn muzieksmaak :innocent: .

Bijdrager
    Whamp
    Bijdrager
    Luigi_Stef

hey
    Harmonic is echt super handig en het kopieert ook direct naar mijn muziek zodat ik die kan houden.

Het scriptje “needle Drop” is ook ontzettend handig! maar wat ik nu wil doen is dit scriptje ’s nachts laten werken zodat wanneer ik niet verbonden ben altijd mijn songteksten bij de hand hebt.
    Nu is er 1 probleem. Er zijn heel wat onbekende liedjes waarbij dus geen songtekst gevonden kan worden.
    Maar wanneer ik dus alles laten doorlopen heb. zou ik graag apart weten welke liedjes nog geen songteksten hebben zodat ik dit handmatig kan doen. Maar hoe kan ik snel efficiënt die liedjes bij elkaar zetten zodat ik niet elk liedje afzonderlijk moet controleren. Ik heb meer dan 3000 liedjes dus alles controleren zou heel wat tijd vergen.

Alvast bedankt
    En jullie forum is echt TOP !

Tnx
    LG

OPGELOST ! Scriptje gevonden op site waar ik “needle drop” gevonden had:
    Bij deze…

http://dougscripts.com/itunes/scripts/ss.php?sp=nolyricstoplaylist

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.