16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Jordy_vg

luxe probleem..

hallo,

ik wist het zeker, der ging een macbook pro komen.. maar nu die nieuwe mac pro! wat een machine zeg!

ik zit nu erg te twijfelen, een macbook pro 17″ of een mac pro. laat ik eerlijk zijn, die mac pro is “lichtelijk” overkill voor mij maar het prijs verschil vindt ik wel enorm als je die 2 met elkaar vergelijkt. er moet natuulijk bij een mac pro wel een beeldscherm maar dan nog.

mobiel zijn lijkt mij handig, maar voor mij is dat niet echt nodig denk ik. ik heb tot nog toe nooit een notebook gehad maar ik mis het eerlijk gezegt ook niet.

wat zouden jullie doen ? een mac pro aanschaffen en misschien over een half jaartje een macbookje mocht ik toch mobiel willen zijn.. of toch voor de macbook pro 17″ gaan (merom?) ?

ik ga het gebruiken voor grafische doeleinden (vooral multimedia).

Bijdrager
    SeaTrue

ik zou diegene nemen met de meeste power voor het minste geld (moet je we schermpje voor mac pro bijrekenen). De macbook kost meer en op somige vlakken lijkt die mij zelfs trager… Dus als mobiliteit geen kwesite is, dan zou ik voor de mac pro gaan.

Bijdrager
    kempovic

maar als de mac pro overkill is, is de mac book pro dat dan ook niet?

je kan ook voor de mac book gaan, afhankelijk van wat je allemaal gedaan wil krijgen.

en minder geld, en mobiel.

Bijdrager
    error

Zelf werk ik met een Power Mac G5 (primair) en een 12″ iBook G4 (secundair – binnenkort een witte MacBook). Fijne combinatie.

Koop je een dure MacBook Pro als primaire (enige) Mac dan kleeft hier wel een risico aan. Het ding kan je uit de handen vallen of onderweg gestolen worden. met een grote Mac Pro is de kans hierop kleiner.

Heb je dus buiten de deur niet een hele snelle Mac nodig: ga dan voor een Mac Pro en een MacBook.

Bijdrager
    Jordy_vg
    ”kkemperman”

maar als de mac pro overkill is, is de mac book pro dat dan ook niet?

nee dat denk ik niet, het snelheids verschil lijkt mij vrij groot tussen deze 2. en een macbook is mij toch iets te traag voor een primaire machine.

Bijdrager
    Jordy_vg
    ”error”

Zelf werk ik met een Power Mac G5 (primair) en een 12″ iBook G4 (secundair – binnenkort een witte MacBook). Fijne combinatie.

Koop je een dure MacBook Pro als primaire (enige) Mac dan kleeft hier wel een risico aan. Het ding kan je uit de handen vallen of onderweg gestolen worden. met een grote Mac Pro is de kans hierop kleiner.

Heb je dus buiten de deur niet een hele snelle Mac nodig: ga dan voor een Mac Pro en een MacBook.

Daar zit ik dus ook aan te denken. Het is wel de duurste optie. Ik heb geen hele snelle mac nodig voor onderweg, maar de macbook pro zou dan mijn primaire computer moeten worden.

Het kost wat, maar heb je wel wat :innocent:

Bijdrager
    Nikita

De MacBook en de MacBook Pro ontlopen mekaar praktisch niet. Allebei hebben ze een 2.0 GHz processor (de 17″ heeft dan 2.16 GHz, maar of je dat nou gaat merken…). Grootste verschil is de videokaart eigelijk.

En de Mac Pro is natuurlijk een heel stuk sneller, al was het alleen al omdat ‘ie een hele processor meer heeft. Maar ja, wat wil je? Niet mobiel met enorm veel rekenkracht voor je neus of wel mobiel met ietsje minder maar nog steeds heel veel rekenkracht?

Bijdrager
    Henry

Als ik jouw was zou ik voor de mac pro gaan.

Je hebt veel meer uitbreidings mogelijkheden
    – 4 schijven
    – tot 16 gig geheugen
    – andere video kaarten
    – meerdere schermen
    – twee cd/dvd writers

En dit is natuurlijk een killer machine voor multimedia doel einden.

Trouwens de huidige macbook pro is volgens mij een tussen oplossing.
    Je kan bv niet als bij de mac book heel eenvoudig je HD vervangen.

Bijdrager
    mooirood

MacBook 17” !! i.c.m. een airport express, en dan lekker in bed internetten onder het genot van een draadloos iTunes muziekje. :D
    en:
    – het scheelt ruimte
    – minder kabels
    – hij is mobieler
    – hij is mooier :innocent:
    – hij heeft isight incl.
    – hij staat leuk op de salontafel
    – het is een prima onderzetter

:sealed:

Bijdrager
    Jordy_vg
    ”mooirood”

MacBook 17” !! i.c.m. een airport express, en dan lekker in bed internetten onder het genot van een draadloos iTunes muziekje. :D
    en:
    – het scheelt ruimte
    – minder kabels
    – hij is mobieler
    – hij is mooier :innocent:
    – hij heeft isight incl.
    – hij staat leuk op de salontafel
    – het is een prima onderzetter

:sealed:

het gaat waarschijnlijk een mac pro worden, en later als ik weer centjes heb een macbookje.. kan ik alsnog draadloos zijn om te internetten enzo, en als werkstation de mac pro! dit lijkt mij de mooiste oplossing!

Bijdrager
    mvdenberg

Vergeet niet dat bij de mac pro ook nog een scherm moet aanschaffen.
    Wat versta je precies met multimedia toepassingen? Een foto risezen? Een filmpje monteren?
    Vergeet niet dat de iMac ook heel veel power bezit! En daar zit al een goed scherm bij! Kun je altijd nog een macbook bij kopen voor onderweg.

Bijdrager
    Petje

zonder ook maar enige twijfel zou ik gaan voor de mac pro,, al dan niet met een nieuwe scherm.. Heb je meteen genoeg power om ook over enige tijd te kunnen zeggen dat je systeem up–to–date is.

Bijdrager
    TandMac

Met de winter voor de deur zou ik voor de MBPro gaan,
    dan heb je lekkere warme vingers en kan je gerust de verwarming je
    bureau een graad of wat lager zetten!!

Bijdrager
    Freek.

Zonder twijfel zou ik me in de eerste plaats afvragen waar je je computer voor gaat gebruiken. Aan de hand van dergelijke info is er pas zinvol te adviseren (mobiel en minder krachtig of statisch maar héél krachtig). Misschien is er zelfs een tussenweg.

Bijdrager
    Petje

zonder enige twijfel een mac pro dus op basis van de gegevens die “Jordy_vg”” ons geeft..
    Hij hoeft dus niet mobiel te zijn,, dus een werkstation is de andere keuze..
    Hij geeft ook niet aan voor een imac of een macmini te willen gaan..
    Blijkbaar is het bedrag bepalend voor zijn//haar keuze..
    Vandaar zonder eige twijfel mijn antwoord.

Bijdrager
    Turbanus

Ik dacht ook al…. mischien heeft hij zoiets op het oog!

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.