9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Tuvix

Lukt niet om dock op 2de scherm te krijgen.

Hallo,
    Ik heb een 2de scherm op mijn imac aangesloten maar het lukt mij niet om de dock op het 2de scherm te krijgen.
    Toen os x 10.9 uitkwam heb ik dit getest en toen ging dit wel.
    Ik heb mijn imac al meerde keren opnieuw opgestart zonder resultaat.
    Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Mijn imac is een 21 inch late 2012.

Bijdrager
    Golfgast

Bij Beeldschermen in Systeemvoorkeuren onder het tabje Rangschikking de menubalk naar het tweede scherm slepen, dit wordt nu het ‘hoofdbeeldscherm’, inclusief Dock.

Bijdrager
    Tuvix

Ja dat weet ik, maar wat ik eigenlijk bedoel is dat ik wanneer ik met mijn pijltje onderaan het 2de scherm hou de dock tevoorschijn komt en verdwijnt op het 1ste scherm. Dat was een van de nieuwigheden in os x marvericks en dat wil nu maar niet lukken.
    Dit zou normaal gesproken moeten werken zonder iets te moeten veranderen bij de instellingen.

Bijdrager
    tomc

Had het zelfde probleem je moet eerst een venster op het 2de scherm plaatsen waneer je dan dit venster aanklikt bv. safari verschijnt het dock daar.

Bijdrager
    Tuvix

Nee dat lukt ook niet.

Bijdrager
    Maurits

Je moet eerst in een finder venster klikken, dan komt de dock er wel!

Bijdrager
    SunKeeper

Muis aan de onderrand plaatsen en even loslaten.

Daarna een beweging maken naar onder, alsof je nog verder naar onder zou willen met je muisaanwijzer. Op dat moment komt het Dock naar boven.

Verder merk ik dat wanneer je full screen inschakelt in een video op het tweede scherm, dat dan het Dock ook ernaartoe gaat. Misschien een bug of feature, je kunt het ook nog proberen.

Bijdrager
    Tuvix

ik heb al die dingen geprobeerd maar nog steeds geen resultaat, ik vind het super raar dat het niet lukt.

Bijdrager
    Tuvix

Ik heb mijn iMac opnieuw geïnstalleerd en nu werkt het wel weer zoals het hoort.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.