11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    deFUNKT

luidsprekers stereo

Hebben jullie goede budgettips voor stereo luidsprekers? En zijn er PC luidsprekers (Logitech, Creative,…) aan te sluiten op een stereo?

Bijdrager
    Macmortsel

Waarvoor heb je die nodig ? Om een Ipod aan te sluiten ?

Bijdrager
    deFUNKT

nee, heb nieuwe luidsprekers voor mijn stereo nodig idee is dus:

cdspeler – dvd – radio – ibook
    <via>
    versterker
    <naar>
    luidsprekers

redelijk klassieke opstelling dus – het is me alleen niet zo duidelijk of je die nieuwe multimedia luidsprekers ook op een stereo kan hangen

Moderator
    unSOUND

Dat verschilt per stereo. Je moet dan namelijk een jack-plug als uitgang op je versterker hebben, en dat zie je maar heel zelden. Soms heeft een versterker wel een “2nd audio out”, maar dat is meestal een set van 2 tulp-stekkers, daar zou je dan een tussenstukje voor moeten kopen.

Maar afgezien van dit alles zou ik dat niet doen. Je luidsprekers zijn het belangrijkste onderdeel… Al heb je een versterker van 20.000 euro, zonder goeie speakers hoor je daar niks van. Spaar een beetje door en koop een setje redelijke speakers… kost even wat, maar je hebt er veel langer plezier van.

Bijdrager
    deFUNKT

en hebben jullie daar suggesties voor? :)

Moderator
    unSOUND

Ligt eraan wat je voor muziek luistert. Sommige merken ( zoals Kef ) hebben de neiging om wat schel te klinken, terwijl bijvoorbeeld Magnat veel hoog en laag heeft, maar weinig in het midden… Wat weer geen enkel probleem is als je muziek luistert met veel hoge en lage tonen en weinig midden tonen…

En hoeveel watt is je versterker ? En hoeveel wil je ongeveer uitgeven ?

Bijdrager
    deFUNKT

hoeveel watt moet ik straks maar eens nakijken :) budget zit momenteel zo max. rond de €200

Bijdrager
    mailmen

kijk eens op marktplaats. Speakers gaan doorgaans lang mee, dus tweedehands is prima voor dat budget. Wil je nieuwe speakers, dan zou ik iets meer uitgeven.
    succes

Bijdrager
    deFUNKT

ok alvast bedankt voor de tips

Bijdrager
    Nisei

Dan zou ik idd voor 2ehands gaan want 200 Euro voor 2 nieuwe speakers is wel heel erg weinig.
    Maar het hangt er natuurlijk vanaf wat voor eisen je stelt. Ik hou zelf erg van het Mission geluid en dan is
    dit wel een mooie koop en precies jouw budget.

Bijdrager
    rogerpaolo

Ik heb zelf 2 KEF q50’s gekocht voor 150 euro (marktplaatsje). Dat is een redelijke deal. Ik ben erg tevreden over het geluid. Als je veel sub wil zou je er een subje bij kunnen zetten, maar tot nu toe vind ik dat nog niet nodig.
    Ik gebruik overigens een YAMAHA RX-V457 versterker.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.