5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    edou

luidsprekers macbook pro geven ruis

Ik heb onlangs het fenomeen dat mijn luidsprekers een zachte ‘ruis’ geven op mijn MacBook Pro (2.2 GHz Intel Core2Duo).
    Het zou kunnen dat dit gekomen is na een update OSX 10.6.7 of na een update van Skype. Daarvoor kan ik me niet herinneren het te hebben opgemerkt.
    De ruis ontstaat bij audiosignalen en verdwijnt weer na zo ongeveer een kleine minuut, en komt weer op bij nieuwe geluiden.
    Heb apple al gemaild, maar geen reactie.
    Heeft iemand dit zelfde probleem?
    Het lijkt een hardware probleem, maar volgens mij wordt het toch software-matig veroorzaakt.

Bijdrager
    bgielink

hmm raar probleem, ben ik nog niet eerder tegen gekomen. Misschien dat 1 van de standaard resets werkt, PRAM e.d. je moet dan bepaalde toetsen ingedrukt houden bij het opstarten (is hier wel ergens op het forum te vinden). Dat zou ik ff proberen.

Bijdrager
    edou

Ok, heb dat twee keer geprobeerd. Helaas is het daarmee niet verdwenen. Hoewel ik wel even het idee had dat het er beter op werd, maar toch niet. Een zachte ruis -alsof je naar een transistor radio luistert die niet goed is afgestemd- blijft op de achtergrond aanwezig, en gaat weer weg als er geen audio wordt gebruikt.

Bijdrager
    savego

Ik zit al een paar dagen met het zelfde probleem : de luidsprekers van mijn macbook pro 13″ maken dit zelfde ruis na een update OSX 10.6.8 wanneer ik muziek beluister en video’s bekijk. Als ik een hoofdtelefoon of oortjes aansluit is het weg. Is er een oplossing?

Bijdrager
    edou

Bij mij nog geen oplossing.
    Weet iemand of het mogelijk is hulpprogramma’s voor audio o.i.d. in 32-bit ipv 64-bit te laten draaien? Zou dit een oplossing kunnen zijn?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.