6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Rutger

Luide pieptoon en beller onhoorbaar

Beste OMT’ers!

Dus ik heb een probleem met mijn tweedehands iPhone 8. Ik heb hem nu bijna een maand. Sinds twee weken geleden is er een stom probleem ontstaan: als anderen mij bellen of als ik anderen bel, dan kunnen zij mij niet verstaan en daarnaast is er vaak een hele luide hoorntoon te horen tijdens het gesprek. Ik hoor de andere personen luid en duidelijk, maar zij mij dus niet. Het lijkt alsof ik twee meter van mijn toestel sta, terwijl in werkelijkheid het toestel gewoon tegen mijn gezicht aan is gedrukt. Alleen als ik schreeuw ben ik nog enigszins verstaanbaar.

Ik heb contact gehad met Apple Support, en de volgende oplossingen geprobeerd:

• Er zat al een nieuw Simkaart in, toen slechts twee dagen oud
    • Simkaart verwisselen (van een andere provider) – Probleem blijft
    • Bellen via Whatsapp – Mensen kunnen mij verstaan en ik kan anderen goed verstaan
    • Dictafoon gebruiken – Mijn eigen stem is normaal en duidelijk
    • Na fabrieksherstel
      • Met eigen simkaart bellen – Probleem blijft
      • Simkaart verwisselen (van een andere provider) – Probleem blijft
      • Bellen via Whatsapp – Mensen kunnen mij verstaan en ik kan anderen goed verstaan
      • Dictafoon gebruiken – Mijn eigen stem is normaal en duidelijk

Omdat het een tweedehands toestel is, en de verkoper er niet originele onderdelen in had laten zetten, kon Ivizi me dus niet verder helpen. Zij zeiden dat het scherm en de glasplaat aan de achterzijde niet origineel waren.

Na wat surfen en enige testen via Fixjeiphone lijkt het erop dat de antenne is beschadigd. Aangezien dit een eenvoudig klusje is, kan ik de reparatie zelf uitvoeren.

Maar voordat ik zeker weet dat het de luidspreker antenne is, wil ik graag weten of anderen dit probleem hebben gehad en wat zij denken wat de oorzaak is en hoe zij dit hebben opgelost.

Alvast bedankt voor de hulp!

Moderator
    Night

De vraag is nu wat er niet meer origineel aan is. Apple repareert namelijk sinds kort ook gewoon iPhones, waarvan de bijvoorbeeld de batterij is vervangen door een niet-Apple dealer/reparateur. Want zover ik weet, heeft de luidspreker (microfoon) helemaal geen antenne. Deze zijn er slechts voor Wifi, bluetooth en telefonie/mobiel dataverkeer

Bijdrager
    Rutger

Ik heb het bericht aangepast, maar het scherm en de glasplaat aan de achterzijde waren niet origineel.

Moderator
    Night

Heb je ook al eens een clean install uitgevoerd van iOS, om te testen?

Bijdrager
    Rutger

<p class=”cite”>Night op 25 april 2019 om 17:35</p>
    Heb je ook al eens een clean install uitgevoerd van iOS, om te testen?

Ja, dat is wat Apple Support me ook al had aangeraden (zie fabrieksherstel;) ). Maar zonder resultaat dus!

Moderator
    Night

In dat geval zou ik gewoon een afspraak maken bij de Genius Bar en ze het probleem voorleggen.

Alleen een echte Apple tech kan het probleem met 100% zekerheid identificeren door de iPhone te testen. Ik zou daarvoor zeker niet afgaan op sites die je daarin advies geven.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.