10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Wouter Dam

Loze netwerkkabel: slim om aan Apple TV te koppelen? Hoe instellen?

Situatie: in de meterkast een Thomson router/modem met wifi.
    In TV-meubel een Apple TV en een (oude) Airport Express voor de muziek.
    Tevens een MacBookPro, 2x ipad en iphone. Alles communiceert draadloos.

Toevallig ligt er nog een loze netwerkkabel van de meterkast naar het TV-meubel. Is het slim om daarmee de router/modem aan de ATV te verbinden? Wellicht levert dat snelheidswinst op?

En zo ja: kan ik zomaar die kabel erin prikken of moet ik dan nog ergens instellingen aanpassen / configureren?

Dank voor reactie(s)!

Bijdrager
    SMTR

Zorgt voor stabielere verbinding. Ik heb Apple TV ook ouderwets met kabel aangesloten en dat bevalt prima.

Bijdrager
    Joffry

Ain’t broken, don’t fix !

Bijdrager
    csteelooper

In verreweg de meeste gevallen kun je gewoon de netwerkkabel in je Apple TV drukken en zal dan alles werken. Geen instellingen nodig. En de verbinding is vrijwel altijd sneller en zal hoe dan ook stabieler zijn dan een draadloze verbinding.

@Joffry je reactie is totaal zinloos en getuigt van weinig kennis van het onderwerp.

Bijdrager
    GoeieDag

Inprikken en klaar. Want de Apple TV kiest zelf een bedraadde verbinding boven WiFi.

Zie hier: http://support.apple.com/en-us/HT201798 (laatste regel )=>
    To switch back to a wired connection, connect the Ethernet cable. Apple TV will switch to the wired connection automatically. Apple TV prioritizes a wired Ethernet connection.

Bijdrager
    Fester

Hier ook aan de kabel, veel sneller, en stabieler.

Bijdrager
    GoeieDag

Kun je eigenlijk die AP Expres niet weghalen, en de muziek ook via de Apple TV laten gaan via de Optical Audio poort?

Bijdrager
    Wouter Dam

Kun je eigenlijk die AP Expres niet weghalen, en de muziek ook via de Apple TV laten gaan via de Optical Audio poort?

Daar twijfel ik nog over ja… Scheelt weer een wifi- en energieverbruikend apparaat. Maar de geluidskwaliteit van de AE schijnt beter te zijn dan de ATV. Zie bijv hier.

Bijdrager
    SMTR
    Wouter op 20 januari 2015

Daar twijfel ik nog over ja… Scheelt weer een wifi- en energieverbruikend apparaat. Maar de geluidskwaliteit van de AE schijnt beter te zijn dan de ATV. Zie bijv hier.

Ik kan het me niet voorstellen. Het verschil tussen (audio)Airplay op ATV en AE is wel dat de AE ook met analoge signalen overweg kan. Wanneer je een optical/toslink-kabel of HDMI gebruikt icm Apple TV krijg je bij mijn weten ook zeer goede geluidskwaliteit.

By the way, dat forum waar je naar linkt heb ik niet gelezen, misschien is het handig als je het stukje waar je op doelt naar hier kopieert, dat scheelt ons het doorlezen van de volledige pagina… (beetje lui vandaag)

Bijdrager
    Wouter Dam

@SMTR

Apple TV outputs everything at 16 bit/48 kHz (not bit perfect and not ‘CD quality’ 16 bit/ 44.1 kHz). So, even if I have higher quality music files being served from iTunes, it will be down sampled to 16 bit/48 kHz.

Het komt hierop neer: Apple TV is ontworpen voor video, het digitale audiosignaal is 16 bit/48 kHz. Audiosignaal van CD-kwaliteit is 44 kHz. De ATV gaat dat signaal upsamplen. Dat betekent dat het signaal dus anders is dan het origineel.
    Maar of ik het kan horen?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.