10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Thijs.w

Low memory, trage iPad.

Goedemorgen OMT.

Ik heb al een tijdje last van een regelmatig trage iPad. Het komt af en toe voor dat mijn iPad extreem laat reageert. Bij het typen moet ik dan een minuut wachten totdat de zin af is en bij games (zoals Subway Surfers) hapert hij extreem en ben ik dus spontaan “dood”. Na het opnieuw opstarten is het probleem dan wel verholpen, maar dit hoort echt niet. Het is zeer irritant.

Het gaat hierbij om een iPad mini (1e generatie) van ondertussen meer dan 3 jaar oud. Ik heb vanaf iOS 6 alle software-updates gedaan tot en met iOS 9.1 public beta 5. Het heeft ook niet met de bèta’s te maken trouwens, want voor iOS 9 begon het al.

Ook heb ik nu de app ‘Battary Doctor’ gedownload. Deze geeft hetvolgende aan:

Het zit altijd tussen de 86 en 96% in! Als ik mijn memory leeg, is het vaak ook weer weg maar komt het gewoon weer terug.

Iemand een idee?

Groeten,
    Thijs.

Bijdrager
    Afroman

512mb is gewoon weinig. Niks aan te doen.

Bijdrager
    Zakske

Inderdaad; de eerste generatie iPad mini is helemaal niet geschikt om iOS 9 te draaien, verder dan iOS 7.x had je nooit moeten gaan. Terug kun je ook niet meer, dus dat wordt een nieuwe kopen. Dit is gewoon een voorbeeld van “planned obsolescence”.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door  Zakske.

Bijdrager
    Douwie

Dat ervaar ik ook op de iPad 2 hier met iOS 9. Die is ook niet bepaald snel te noemen. Gelukkig staat op mijn iPad mini nog iOS 7.1.2 en dat werkt gewoon prima. Nee, hij is niet geschikt om veel mee te multitasken maar echte haperingen zoals die iPad 2 zijn er gelukkig niet. Ik gebruik hem vooral om wat te browsen of om een filmpje te kijken en dan voldoet hij nog prima.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door  Douwie.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik ga hier nu niet roepen dat mijn iPad mini 1 (laatste iOS 9..) lekker snel is.
    Want dat is zeker niet zo.:)

Maar er draait wel gewoon Call of Duty Heroes op. En dat loopt best soepeltjes.

Ik merk wel vertragingen in het typen in Safari e.d. Het is echter nog prima bruikbaar allemaal.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    Thijs.w

En hoe zit dat precies met de iPhone 5c? Ik heb nu nog nergens last van, maar zit dat er aan te komen?:oops:

Bijdrager
    KarelWillem

De iPhone 5C met iOS 9.x draait als een tierelier (tenminste bij mij).

Bijdrager
    Thijs.w
    KarelWillem op 19 oktober 2015

Bij mij nu ook hoor, maar blijft dit ook zo in de toekomst? (De komende jaren.) Ik ben niet van plan om binnenkort een nieuwe iPhone te kopen. Is mij veel te duur. Hetzelfde voor een iPad..

Bijdrager
    Douwie

Ja waarschijnlijk wel, zo gaat het immers altijd zo. Nu is 1GB ram voldoende (dat zit in de iPhone 5C met A6 chip) maar over 2 jaar is de nieuwe standaard toch wel hoger. Zeker nu in de iPhone 6S 2GB ram zit en in de iPad pro zelfs 4GB.

Bijdrager
    KarelWillem
    Thijs.w op 19 oktober 2015
    KarelWillem op 19 oktober 2015

.
    …maar blijft dit ook zo in de toekomst?…

Nee, natuurlijk niet.

Ook bij de 5C, en zelfs 6S of de toekomstige 7 houdt het een keer op.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door  KarelWillem.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.