12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    gillz

Loszittend onderdeel 13" MacBook Pro 2016

Hallo allemaal,

In mijn MacBook is een bewegend onderdeel te horen/voelen zodra ik de Macbook schud of kantel. Vandaag langs de Apple Store geweest en na achter met collega’s te hebben overlegd werd me verteld dat het onderdeel wat je hoort en voelt schuiven de webcam-module is. Deze zou in alle nieuwe MacBooks los in de behuizing zitten. Aangezien ik het een opmerkelijk verhaal vind en het lastig is om te achterhalen waar het geluid/gewichtsverschuiving nu echt vandaan komt, is mijn vraag of andere mensen een zelfde probleem hebben en of dit daadwerkelijk door de webcam-module veroorzaakt wordt.

Andere hardware probleempjes die ik met de MacBook heb is een tikkend scharnier, zou moeten zijn verholpen na vervanging van het scherm, en een CapsLock toets die niet geweldig reageert op snelle indrukkingen. Deze toets zou door Apple met opzet zo zijn ontworpen om typos te voorkomen.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    gillz

Schudden over zijn horizontale as, dus van links naar rechts enzovoorts. MacBook open of dicht maakt niet uit voor het horen/voelen bewegen. Betreft MacBook Pro 13″ ZONDER touchbar, maar zou bij alle nieuwe MacBooks los zitten.

Bijdrager
    Shmoo

Ja hallo, je moet er wel wat voor over hebben om het mooiste meisje/jongen van de klas te zijn. Je kunt niet alles hebben. Een MacBook is emotie zoals een Alfa Romeo met een lekkende koppakking of een roestende Fiat dat ook is.

Bijdrager
    Niels

Daarom koop ik nooit de eerste generatie van Apple producten, de eerste retina MacBook Pro’s kraakten ook als de ziekte. Maar het verhaal had je zo kunnen bevestigen/ontkrachten: gewoon even met de demo modellen aan de haal en lekker schudden die boel.

Bijdrager
    gillz
    Shmoo op 16 maart 2017

Ja hallo, je moet er wel wat voor over hebben om het mooiste meisje/jongen van de klas te zijn. Je kunt niet alles hebben. Een MacBook is emotie zoals een Alfa Romeo met een lekkende koppakking of een roestende Fiat dat ook is.

Ik weet niet hoe jij normaal een auto koopt maar als je gloednieuwe Alfa Romeo een lekkende koppakking heeft zou ik daar andere gevoelens bij hebben;)

Bijdrager
    bartb112

Ik heb even hetzelfde model geschud en gekanteld, maar mijne is stil !

Bijdrager
    gillz
    NielsDam op 16 maart 2017

Daarom koop ik nooit de eerste generatie van Apple producten, de eerste retina MacBook Pro’s kraakten ook als de ziekte. Maar het verhaal had je zo kunnen bevestigen/ontkrachten: gewoon even met de demo modellen aan de haal en lekker schudden die boel.

Yes eerste generatie producten hebben meestal kinderziektes. Licht tikkend geluid wat het scharnier maakt maak ik me ook niet zo druk om, al bood de Apple Store daar meteen reparatie voor aan. Het loszittende onderdeel maakt echter echt een heftig geluid en je voelt duidelijk iets schuiven. Amac en Apple online hulp vermoedden dat het of met de ventilator of moederbord te maken had. In de Amac winkel was het bij het demo model niet na te bootsen en vandaag in de Apple Store vertelde de medewerker dat hij het zelf met een ander model heeft getest en die bewoog ook. Misschien goed om zelf nog eens een winkel langs te gaan en wat te gaan schudden.

Bijdrager
    gillz
    bartb112 op 16 maart 2017

Ik heb even hetzelfde model geschud en gekanteld, maar mijne is stil !

Hmmm oké, dankjewel voor je bericht!!

Bijdrager
    Brombeer

Deze zou in alle nieuwe MacBooks los in de behuizing zitten

Geloven ze het zelf? Ga naar de tafel toe waar die dingen staan opgesteld en schud er eens mee (niet met de tafel, met de laptop).

Scharrel een goedkoopste stethoscoop op en haal het element eraf. Met het slangetje kun je heel gericht luisteren waar een geluid vandaan komt.

Overigens is een van de eerste dingen die ik met een toetsenbord doe de capslock deactiveren.

Bijdrager
    me.com

Wat je hoort bij het schudden is inderdaad de webcam-module/LCD-paneel in het scherm. Bij de ene Mac is het meer hoorbaar dan bij de andere.

Het is een design feature van Apple om een klap op te vangen wanneer de MacBook Pro bijvoorbeeld valt. Er zitten verschillende redenen achter, maar dit is wat ik te horen heb gekregen van Apple als belangrijkste reden (werk zelf op een groot Apple geautoriseerd Repair Center).

Wanneer alles strak vast zal zitten en je MacBook Pro valt, is de kans op schade groter dan wanneer iets in het scherm nog wat speling heeft. Geen fout dus, maar juist over nagedacht. De ene Mac heeft het alleen wat meer dan de andere qua geluid, maar is niet erg. De werking is hetzelfde.:)

Bijdrager
    Shmoo

Het is een design feature van Apple om een klap op te vangen wanneer de MacBook Pro bijvoorbeeld valt

Wie zijn dit soort mensen en zijn ze gevaarlijk wanneer je er 3 tegelijk in de kantine van een bedrijf met pauze laat gaan?

Stel je voor de 1800,- minimalistischs super sexy en fragiele MacBook floept uit je handen en valt op de grond en dan zou dit onderdeel stuk gaan of meer schade veroorzaken omdat het te vast in de computer zou zitten. Haha.

Bijdrager
    gillz
    me.com op 16 maart 2017

Wat je hoort bij het schudden is inderdaad de webcam-module/LCD-paneel in het scherm. Bij de ene Mac is het meer hoorbaar dan bij de andere.

Het is een design feature van Apple om een klap op te vangen wanneer de MacBook Pro bijvoorbeeld valt. Er zitten verschillende redenen achter, maar dit is wat ik te horen heb gekregen van Apple als belangrijkste reden (werk zelf op een groot Apple geautoriseerd Repair Center).

Wanneer alles strak vast zal zitten en je MacBook Pro valt, is de kans op schade groter dan wanneer iets in het scherm nog wat speling heeft. Geen fout dus, maar juist over nagedacht. De ene Mac heeft het alleen wat meer dan de andere qua geluid, maar is niet erg. De werking is hetzelfde.:)

Oké duidelijk. Nu hopen dat het nieuwe scherm dan meteen ook ietsie minder schuift, maar ben al lang blij dat het geen defect is. Dank voor je uitleg/reactie!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.