6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    flirkx

lost+found, teksteditor iNode van 5+gig.

Beste mensen,

Omdat mijn flashschijf vol liep heb ik de boel eens bekeken met Grand Perspective’ (waarmee je een grafische weergave van het gebruik je HD krijgt). Tot mijn verbazing zag ik een flink blok van 5 gig. staan in de map ‘lost+found’.

In deze map staat maar één bestand, een teksteditor document uit 2014 met de naam ‘inode9968011’.
    Is aangemaakt op 14 oktober en laatst bewerkt (40 minuten later) op 14 oktober van 2014.

Als je hem opent dan krijg je een enorme brei aan leestekens en letters te zien.

Ik voel een sterke aandrang om het ding weg te gooien, is dit slim??

Hartelijke dank voor jullie respons,
    Jan

Bijdrager
    fred44nl

alles wat in lost+found staat, mag je gerust weggooien.
    daarin komen nml. bestanden of gedeelten daarvan,
    die bijv. bij het controleren van de HD/SSD,
    bijv. bij het opstarten, worden gevonden.

Bijdrager
    flirkx

Dank je Fred,

Hier en daar op het web wordt je nog al serieus gewaarschuwd om heel voorzichtig te zijn met het weggooien van onderdelen uit deze map.
    Maar iets wat al 2 jaar niet gebruikt is…

Bijdrager
    fred44nl

in lost+found komen, zoals de naam al aangeeft, gevonden voorwerpen.
    als die na een bepaalde tijd niet worden opgehaald, dan worden die vernietigd.

Bijdrager
    GoeieDag

Wel weer interessant om te vermelden waar ‘de map ‘lost+found’ ‘ staat, dus in welke map(pen) in de Finder.

Bijdrager
    flirkx

Inmiddels de inode weggegooid, geherstart, alles werkt normaal, en 5 gig meer…

Waar de map staat weet ik niet, het lijkt alsof ie met het legen ervan opgelost is. Misschien komt ie later in ‘lost+found’ te staan:-)

Groeten en bedankt

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.