15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    detlefpeel

losse liedjes niet als album Itunes

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik alleen albums zie in Itunes (tablad albums).
    Nu staan er ook single tracks in?
    Een beetje onoverzichtelijk.
    Als ik bij info het album weghaal, verdwijnt het niet als album maar komt er onbekend album.

Bijdrager
    Yggdrasil

Als je van een album maar één song hebt, kun je toch niet verwachten dat héél het album er staat?

Stel: Je downloadt een song van Katy Perry. Dan kijk je in de iTunes Store welk tracknummer het liedje heeft op een album en welk album het is. Dan voer je die gegevens in bij de trackinfo [cmd]+. Dan verschijnt het liedje als onderdeel van een album in je iTunes bibliotheek. Als het een single is, vind je die meestal ook terug in de iTunes Store onder de naam ‘Fireworks – EP’ of ‘Fireworks – Single’.

Noot: Ik ben géén fan van Katy Perry.

Bijdrager
    VraagjeMacP

Zo bedoelt hij het niet, geloof ik.

Wat wel m.i.:
    Stel je hebt 10 volledige albums en 100 singels. Er staan nu 110 album-tegels, waarvan 100 stuks maar 1 nummer bevatten. Nogal onoverzichtelijk of netjes..

Ik heb al mijn overige nummers (zijn er niet zoveel) in 1 album ‘Overig’ gezet. Heb dus een stuk of 50 albums, waarvan 1 album in de lijst alle overige nummers bevat.

Bijdrager
    Dutch_Lux

Of bedoelt hij: Hoe kan je van de singles de album afbeelding op een handige wijze erbij krijgen?

Bijdrager
    VraagjeMacP

Nee, dat bedoelt hij niet.

Overigens, kan dat wel, als -Album en -Artiest correct zijn en je kiest voor ‘haal albumillustraties op’ bij Toon info. Dan heb je echter nog steeds 1 nummer onder een albumtegel staan.

Bijdrager
    INCTRL

Nummers allemaal selecteren die in bepaald album horen, toon info via rechtermuisknop… albumnaam invullen dan opties “Deel van verzameling” op “ja” zetten, ok.

Bijdrager
    Yggdrasil

Wat is daar zo erg aan dan? Ik vind het juist leuk dat singles ook gewoon een albumcover hebben. Wat maakt het uit dat er maar één song van één album staat.:grin:

Bijdrager
    INCTRL
    Yggdrasil op 01 december 2012

Wat is daar zo erg aan dan? Ik vind het juist leuk dat singles ook gewoon een albumcover hebben. Wat maakt het uit dat er maar één song van één album staat.:grin:

A. het is Onoverzichtelijk en b. als 1 nr geen werkelijk album is maar een losse singel dan klopt de weergave simpelweg niet.

Bijdrager
    Yggdrasil

Wat is daar a. onoverzichtelijk aan? En b. wat klopt er niet aan de weergave?

Waar sommige mensen zich druk kunnen over maken… :crazy: Als je nu van één bepaald album een song mooi vindt en de rest bagger, dan laat jij lekker alle nummers van dat album in iTunes staan, wetende dat je ze nooit zal beluisteren? En alleen maar omdat het plaatje dan volledig is?

Bijdrager
    INCTRL

Ok, nog een keer dan.

A. het is geen album maar een single uit een album, dat klopt dus niet in de weergave. Een albumvoorkant ziet er anders uit dan een (maxi)single voorkant.
    B. Als je bijvoorbeeld 15 nummers los te zien krijgt van diverse artiesten die in 1 (verzamel)album behoren is het mijn inziens onoverzichtelijk en rommelig, bijvoorbeeld “Radio 538 winterhits”. Dan wil je toch niet al deze artiesten apart in een “album” hebben staan? Dan krijg je 15 losse mapjes van albums ipv 1? Dan is het overzicht toch snel weg van je muziekcollectie?

Dit was volgens mij ook het probleem van de topic-starter hier (of een eigen verzameling van losse nummers die niet tot een officieel album behoren). Dit probleem (b) had ik ook met het album “kill bill”.

Bijdrager
    Yggdrasil

Nu begrijp ik het tenminste:

Daar is toch een simpele oplossing voor? Je selecteert al die nummers en bij ‘albumartiest’ vul je in ‘Various Artists’. Dan krijg je één album met meerdere artiesten met één cover.

Bijdrager
    INCTRL

verwijder post

Bijdrager
    INCTRL

verwijder post fail

Bijdrager
    INCTRL
    INCTRL op 02 december 2012

Nu begrijp ik het tenminste:

Daar is toch een simpele oplossing voor? Je selecteert al die nummers en bij \\\\\\\’albumartiest\\\\\\\’ vul je in \\\\\\\’Various Artists\\\\\\\’. Dan krijg je één album met meerdere artiesten met één cover.

Maar dan moet je ook bij opties aangeven dat deze nummers deel uitmaken van een “verzameling” anders blijven ze nog steeds los en verdwaald in iTunes staan.

Voor de cover kan je van alles zelf toevoegen wat je zelf wilt: plaatje van 300x 300 of 600 x 600 pixels.

Maargoed, wordt tijd dat de topic starter reageert.

Bon nuite!

Bijdrager
    detlefpeel

Sorry voor de late reactie.

Ik denk dat de reactie van INCTRL inderdaad de beste is door alles te signaleren en various artist te zetten.
    Dan zitten ze allemaal onder dit album.

Nu zal mijn album weergave veel overzichtelijker zijn.
    Anders kreeg ik veeeeeel te veeeel albumcovertjes.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.