10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    peter1

loslaten van scherm van i-book

het scherm van mijn Ibook is aan de onderkant losgeraakt van het kunststof frame waar het ingeplakt zou moeten zitten (de “deksel” dus van mijn i-book)
    Weet iemand hoe/waarmee ik dat kanplakken/repareren?

Bijdrager
    nma

Minder dan een jaar oud!? AppleCare!? Indien antwoorden bevestigend: naar de dealer!

Bijdrager
    pitoe

hoi, heb ook dergelijk probleem, scharnietje da normaal uit het scherm komt van mijn ibook, pakt niet meer, dus is het resultaat dat ik hem nooit volledig dicht krijg!!!! Misschien iemand ook hier een oplossing voor?

Bijdrager
    Oupro

Peter, om wat voor iBook gaat het eigenlijk? Heb je nog zo’n gekleurde schelp? Of een witte?

Ik heb zelf een witte iBook en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het scherm aan de onderkant loslaat. Aan de onderkant heeft het namelijk maar een aansluitingspunt en dat is het scharnier. Of raakt de doorzichtige/witte kap om het display los? Die zit bij de witte iBook namelijk niet aan de onderkant maar aan de zijkant met torx schroeven vast.

Ik begrijp je probleem dus niet echt.

Bijdrager
    mereltje

Gelijk naar apple bellen!
    Ik heb meer van dit soort klachten gehoord. Een vriendje van mij krijgt zn powerbook niet meer dicht en bij een ander valt het scherm van zn ibook alleen maar uit en hangt nog aan -zeg maar- een draadje. Beiden zijn in gesprek met Apple over een oplossing, moet jij ook doen!

Bijdrager
    pitoe

bij mij is het inderdaad dat scharniertje dat niet meer wil!

Bijdrager
    peter1

ik heb eeb ibook G4, de kleinste, 15″ dus (geloof ik)
    Het display islosgelaten aan de onderkant. Het kunststof frame dat om de display gelijmd is, is dus losgelaten van de display.

Bijdrager
    mereltje

ja, en zodra daar iets van rotzooi in gaat zitten ga je niet zo veel meer zien op dat scherm. Voorzichtig ermee zijn en apple bellen dus! Zelfs als ie ouder is dan een jaar hoort dat nog niet te gebeuren, of heb je hem laten vallen ofzo?

Bijdrager
    Oupro

Inderdaad Apple even bellen. Ik dacht trouwens dat de iBook G4 ook gewoon met torx schroeven had. Maar blijkbaar is het toch gelijmd.

Bijdrager
    Doede

Hallo allemaal,

Ik heb de juiste draad gevonden geloof ik: van een witte G3 iBook is het pennetje afgebroken dat de deksel (met scherm) sluit. Het gaat dus om ’t onderdeel in de iBook, niet in de deksel. De knop om te openen functioneert zelf nog wel, maar de iBook kan dus niet meer dicht.

De voorgaande suggesties om Apple te bellen ivm garantie gaat niet op, want deze iBook is ca. 3 jaar oud en er zit geen Applecare bij. Is zo’n onderdeeltje te bestellen en te vervangen? Hebben mijn voorgangers in deze draad succes gehad bij Apple? Of moet de eigenaar van de iBook het hele apparaat naar Apple opsturen?

Groet,
    Doede

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.