30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)
  • Q:
    Bijdrager
    Undaunted

Loshangend snoertje in de nieuwe G5

In mijn nieuwe G5 (Dual 2,5 Ghz) hangt een snoertje los. Ik heb de technische afdeling al gebeld, maar die kunnen me niet vertellen wat het is. Ik heb daarom een foto van de binnenkant van de computer gemaakt, ik hoop dat dat wat oplost.

De computer functioneert goed, maar zo’n los snoertje lijkt me niet de bedoeling.. Kan iemand me vertellen waar ik dit snoertje in moet steken?

De foto is van binnenin de Mac genomen. Het snoertje leunt tegen het rooster aan de voorkant, precies 45º graden ten opzichte van de Power-knop.

Bijdrager
    suicide

Zie een hoop, maar geen plaatje:(

Bijdrager
    Undaunted

oh .. dan doe ik vast iets fout, ik zie m zelf wel :|

moet ik m eerst op internet zetten om het te kunnen linken?

Bijdrager
    suicide

Jazeker:D

Bijdrager
    wjgmspeedy

Je linkt hiernaar: F:Mijn DocumentenMy PicturesKodak PicturesCable not attached 20%.JPG waarom upload je het plaatje niet naar je persoonlijke fotoalbum. Link via blauwe balk hierboven.

Bijdrager
    suicide

Dikke G5 en nog posten vanaf een windows doos;):P

Mocht het niet lukken email me de pic ff dan prak ik em wel ff online voor je.

Bijdrager
    Undaunted
    ”sigterm”

Dikke G5 en nog posten vanaf een windows doos;):P

Ja klopt.. ik heb m’n virusscanner nog niet ontvangen, en ik riskeer nog liever niets.. moet nog even geduld hebben om m voltijd te kunnen gebruiken :|

ik ga het plaatje uploaden, moment

Bijdrager
    Freek.

Virusscanner??!! :kleenex:

Moderator
    unSOUND

HALLLOOOO !

Je hebt nu een Mac, oftewel, geen virussen !

:x

Bijdrager
    wjgmspeedy

Ik denk dat het gros van het forum hier dag en nacht online is, en dat datzelfde gros geen virusscanner heeft, en datzelfde gros heeft nog nooit een virus op zijn Mac gehad. :wink: Begrijp niet dat je dit geduld kunt opbrengen.

Bijdrager
    suicide

Dit is het draadje dat je in je airport extreme kaartje moet doen (externe antenne) als je die kaart geinstalleerd hebt:D
    Niets engs

Bijdrager
    MacBeer

Is het geen aansluiting voor een optionele uitbreiding?

Bijdrager
    Undaunted

Ok ok.. wil je best geloven, maar ik heb voor deze aanschaf nog nooit met een Mac gewerkt. Hoezo is Mac niet vatbaar voor virussen dan?

Trouwens.. is het plaatje nu zichtbaar?

Bijdrager
    cabbie
    ”Undaunted”

In mijn nieuwe G5 (Dual 2,5 Ghz) hangt een snoertje los. Ik heb de technische afdeling al gebeld, maar die kunnen me niet vertellen wat het is. Ik heb daarom een foto van de binnenkant van de computer gemaakt, ik hoop dat dat wat oplost.

De computer functioneert goed, maar zo’n los snoertje lijkt me niet de bedoeling.. Kan iemand me vertellen waar ik dit snoertje in moet steken?

De foto is van binnenin de Mac genomen. Het snoertje leunt tegen het rooster aan de voorkant, precies 45º graden ten opzichte van de Power-knop.

Mmm. Ziet eruit als de Airport kabel. De connector lijkt identiek aan die in mijn G4 powermac. Kijk ff in de user manual onder airport card installatie. Daar zit vast wel een tekeningtje bioj

Bijdrager
    Undaunted
    ”sigterm”

Dit is het draadje dat je in je airport extreme kaartje moet doen (externe antenne) als je die kaart geinstalleerd hebt:D
    Niets engs

Ah ok, dank je.. dan plak ik m wel ergens vast, ’t jammer dat ik m door m’n rooster heen zie :innocent:

Bijdrager
    MacBeer

(offtopic)
    Je hoeft nu niet bang te zijn voor virussen voor OSX. Tot op heden is er nog geen virus gesignaleerd. Ik draai nul-komma-nul virussoftware.

Bijdrager
    cabbie
    ”Undaunted”
    ”sigterm”

Niets engs

Ah ok, dank je.. dan plak ik m wel ergens vast, ’t jammer dat ik m door m’n rooster heen zie :innocent:

opnieuw: kijk in de manual. daar staat waar ie zit als ie niet in de airport geplugd is

Moderator
    unSOUND
    ”Undaunted”

Ok ok.. wil je best geloven, maar ik heb voor deze aanschaf nog nooit met een Mac gewerkt. Hoezo is Mac niet vatbaar voor virussen dan?

Trouwens.. is het plaatje nu zichtbaar?

Virussen werken 9 van de 10 keer vanuit een gat in Windows of Outlook express…
    drie keer raden wat jij niet op je Mac hebt…

:wink:

Bijdrager
    Undaunted
    ”MacBjorn”

(offtopic)
    Je hoeft nu niet bang te zijn voor virussen voor OSX. Tot op heden is er nog geen virus gesignaleerd. Ik draai nul-komma-nul virussoftware.

Ok, ik vertrouw je, zal het eens in orde gaan maken. is OSX zo veilig van zichzelf?

Waarom maken ze dan wel virusscanners voor de Mac? :?

Bijdrager
    wjgmspeedy

Neem een virusscan op je mailaccount, wel zo sociaal om niemand anders te besmetten, dat is het wel zo’n beetje. Is er trouwens wel een fatsoenlijk werkende virusscanner voor OSX?

Moderator
    unSOUND
    ”Undaunted”

Waarom maken ze dan wel virusscanners voor de Mac? :?

Omdat een virus niets kan op een Mac, maar je kunt hhet bestand, met virus en al, wel weer doorsturen naar een Windows-gebruiker.

Schijfdefragmentatie is ook nooit nodig bij een Mac.:wink:

Bijdrager
    MacBeer

Ik denk dat virusscanner-makers voor de Mac inspelen op de angst van de onwetende Mac-gebruiker.

Bijdrager
    Undaunted

Mooi zo:D waarom heb ik daar niet eerder naar gevraagd:) ik ga direct m’n Mac aansluiten.. zal de volgende post doen vanaf mijn nieuwe koelkast :apple:

Bijdrager
    Undaunted

trouwens.. MSN voor Mac is ook gewoon veilig? of zijn er misschien betere varianten waar ik ook gewoon m’n MSN lijst in kan gebruiken?

Moderator
    unSOUND

MSN werkt eigenlijk hetzelfde, maar ik geef de voorkeur aan aMSN.
    deze ondersteund wat meer nieuwe functies. Je kunt aMSN hier halen:
    http://www.cmq.qc.ca/4w/amsn/

TIP: heel veel software kun je op deze site vinden: http://www.versiontracker.com/macosx/

Echt van alles, van plugins tot complete programma’s. En allemaal legaal.

Bijdrager
    wjgmspeedy

Je kunt MSN gewoon gebruiken, kan geen kwaad, of een van deze alternatieven die van hetzelfde protocol gebruik maken: KLIK

Bijdrager
    Undaunted

Ongelooflijk, stekkertje erin en ik ben al online?? Heb niks in hoeven stellen? Ik begin geloof steeds meer van m’n Mac te genieten:D wat een superding zeg

Hier dan m’n eerste post vanaf m’n G5 .. bedankt voor de Link van amsn.. wat is voordeel van Amsn eigenlijk boven de normale versie?

Moderator
    unSOUND

– Het is niet van Microsoft.
    – Je kunt nu een plaatje bij je nickname kiezen.
    ( Daar moet je wel eerst dat extra programma ImageMagic of zoiets voor instaleren, staat op dezelfde site als het programma zelf. )
    – Minder vaak problemen bij het versturen van bestanden.

Bijdrager
    Undaunted

de icoontjes zijn wel een stuk lelijker geworden:(

Bijdrager
    Freek.

By the way Undaunted… Welkom bij MacOSX.nl en in de wereld die Apple heet. Laat je verrassen en verbazen door het plezier dat je aan een Mac zult beleven! Lees dit draadje voor de grap even terug en je ziet dat dat al aardig lukt.
    En proficiat met je supersupersuper-ppc’tje:wink:

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.