14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Nickel

Loopt een G3 500 Mhz Lekker??!

Hallo allemaal,

sta op het punt een mooie deal over een iBook G3 500 mhz te maken, maar begin nu te twijfelen…
    Als ik er nou gewoon veel RAM bijprik en voor de rest alles hetzelfde laat, zou die dan gewoon lekker lopen? Dan zou hij er als volgt uitzien:

iBook G3
    500 Mhz
    640 MB Ram (dat is het maximum toch?)
    10GB Harddisk
    CD-RW/DVD Drive

Ik wil er gewoon een beetje op internetten, en af en toe een avi filmpje op kijken. Zou dit gaan?? Graag antwoorden!

Thanks,

Nick

Bijdrager
    hansenonline

dit zal zeer goed werken, alleen zware grafische pakketten zoals de cs suite van adobe en de mx studio van macromedia etc zullen erg langzaam werken. voor wat jij wilt doen gaat hete prima, ik heb zelf een ibook 800 en die gebruikte ik als hooofdcomputer tot ie vervangen werd in die functie door de imac g5. de ibook gebruik ik nu om films op de tv te zien en te surfen op de bank.

daan.

Bijdrager
    HSL

ik vond dat model 2,5 jaar geleden (bijna) al te traag worden dus heb hem toen verkocht.

als je hem nu zou kopen (met 10GB schijf) zou ik er niet meer dan 250 euro voor betalen.
    als er een grotere schijf in zou zitten iets meer, maar anders zou ik lekker doorsparen.
    een nieuwe standaard iBook kost rond de 1000 euro (met 512MB ram & max 1,5GB RAM) en de schijf is dan standaard 60GB geloof ik. als je dat allemaal bij elkaar optelt.
    kijk dan naar het verschil en leg dat bij, of niet.

let ook op hoe snel de combodrive is. waarschijnlijk brand hij cd’s met 4x. dat is echt te traag
    om fatsoenlijk te branden.

mijn advies. spaar lekker even door of koop een macmini

Bijdrager
    yamarnez

Als je niet te veel moet betalen zou ik zeker niet twijfelen.

Heb zelf een iBook van 366 mHz met 576 MB geheugen en ik ben nog steeds zeer tevreden met mijn machientje.

Ik overweeg wel om video te gaan monteren in de toekomst, dus daarvoor zal ik toch naar een nieuwe machientje moeten uitkijken (iBook G5 Intel denkik;-) ) maar dagelijkse email – surfen en ja internetfilmpjes + iTunes en sporadische Photoshop (niet te veel en rustig aan) lopen prima. (OSX tiger welteverstaan).

Hoeveel moet je neertellen?

mmmm, 1 ding vloek ik af en toe: Ik heb ook maar 10gig harde schijf, en ik moet regelmatig zeer grote kuis houden of ik zit bomvol

Bijdrager
    Nickel

350 Pieken

Bijdrager
    Sad

zou er niet meer dan €200 voor geven. Voor €450 heb je een Mac mini:)

Bijdrager
    Nickel

Er zit trouwens ook een Airportkaart in… Dat voegt toch wel wat waarde toe ofniet?

Bijdrager
    Esquare
    ”Pliep”

zou er niet meer dan €200 voor geven. Voor €450 heb je een Mac mini:)

Ja, en voor een euro een zak chips. :)

Voor 200 euro zou ik hem zelf nooit wegdoen. Die 350 euro is zo gek nog niet, mits de iBook in puike staat is: helder scherm, geen losse toetsen en een accu die nog wat uurtjes sap geeft.

Bijdrager
    kenmasters

Dat voegt wel waarde toe maar meer dan €250 euro zou ik er niet voor geven. Voor €1000 euro heb je heel wat meer laptop dan nu in verhouding maar dat moet je wel kunnen betalen.

Bijdrager
    Nickel

Nou ja, ik heb hem een mailtje gestuurd dat ik er toch maar vanaf zie. Lullig, maar als ik jullie adviezen zie wacht ik toch liever even. Thanks allen!

Bijdrager
    Erikaatje

zonde… ik had het wel gedaan voor dat bedrag!

Bijdrager
    Nickel

Ja eigenlijk is het best een goeie deal! Maar ik heb zon ding helemaal niet nodig het is gewoon een hebbeding als ik hem had gekocht had ik toch wel weer achter iets anders aan gezeten dus het is beter voor mezelf en beter voor mn portemmonee!

Bijdrager
    Tjeerd

Waarvoor wou je de iBook eigelijk gebruiken, want als je zoiets nou nog echt wil…..ik wil ook een ibook, kijk nog regelmatig op marktplaats enz. maar ik spaar wel door, moet je cker doen want je krijgt zo veel meer. en bij mij helpt het af en toe om na de reseller te gaan en nog zo’n blik te wagen op zo’n fantastisch ibookje….ik spaar lkkr door en importeer hem uit Amerika, met zo’n oma in amerika is dat wel zo lkkr goedkoop :wink:

Maar echtwaar, gwn doorsparen, ik ben dan pas 13 maar heb veel fouten gemaakt…….

Bijdrager
    Nickel

Haha, ik ga in oktober naar NEW YORK!!! heb er echt zin in echt royaal shoppen in het paleis der paleizen!! Misschien dat ik er dan gewoon een koop en de doos in het hotel laat staan :P

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.