10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    peter_vp

loopbrowser garageband

Bij het openen van de loopbrowser in Garageband 3 gebeurt niets, na enige wachttijd sluit programma vanzelf af.
    wie weet een oplossing?
    thx

Bijdrager
    Zakske

Spotlight eens op “com.apple.garageband.plist” en gooi het weg.

Bijdrager
    peter_vp

Als ik zoek op de HD kom ik bij het zoekwoord ‘garageband’ enkele programma’s en mappen tegen, zoals de map ‘apple loops for garageband’ . In deze laatste zitten de loops; ze staan dus nog steeds op mijn HD.
    Wat ik niet vind is het ‘plist’ bestand. Of gaat dit niet om een bestand? Ik ben een nieuwe mac-gebruiker en ben nog niet thuis in de mac-terminologie en structuur.

Bijdrager
    Zakske

Neem aan dat je versie 10.4 (Tiger) van het os hebt? Dan heb je helemaal rechtsboven zo’n vergrootglas, klik erop en typ:

garageband plist

Klik vervolgens op het gevonden bestand met de Apple-toets (die met het logo van Apple) ingedrukt en dan heb je het .plist-bestand van Garageband. Dat even naar de prullenmand slepen.

Bijdrager
    peter_vp

er is geen garageband.plist bestand te zien??? Dit kan dus ook niet verwijderd worden.

Bijdrager
    Zakske

Dat is apart. Elk programma dat je een keer gebruikt hebt maakt een .plist-bestand aan, dat zijn de voorkeuren.:?

Ze staan in deze map: Harde schijf -> Gebruikers -> Jou naam (dat huisje) -> Bibliotheek -> Preferences.

Bijdrager
    peter_vp

Dit hebben we verwijderd maar geen resultaat
    de loopbrowser kon nog steeds niet openen

Bijdrager
    Zakske

Hmm… hardnekkig crash-probleem dus. Onlangs nieuwe loops toegevoegd, of iets anders gedaan?

Bijdrager
    peter_vp

Nee
    Geen nieuwe loops gedonwload of geinstaleerd
    Enkel podcasts en muziekprojecten gemaakt

Bijdrager
    Zakske

Damn… dergelijke problemen heb je slechts zelden bij OSX, daarom zit ik even te denken. Klinkt alsof hij vastloopt op een beschadigd bestand of misschien op het programma zelf. Als je de origine dvd van je Mac nog hebt zou je Garageband weg kunnen gooien (programma naar prullenmand slepen en legen) en daarna opnieuw erop zetten.

Gewoon de install dvd erin en (ik denk) op “Install Bundled Software” klikken, volgens mij kun je dan kiezen dat je enkel Garageband er weer op wilt zetten.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.