9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    antje

Loop maken in DVD Pro met dvdmenu

Hoi,

Er is (weer) ff iets wat ik niet snap….. Ik probeer van een filmpje een loop te maken in DVD pro.
    Nou snap ik, dat je de film zelf dus, als ” first play” in het Menu moet zetten…

Maar probleem is: ik heb ook nog een DVDMenu, die ik ook wil gebruiken (omdat ie leuk is, maar ook om de film te kunnen starten) maar dat lukt niet, omdat het DVDMenu niet op first play gezet ” mag” worden…..

Hoe kan ik het zo krijgen, dat het DVDmenu verschijnt, en daarna de film non stop in een loop gaat draaien?

Alvast heel heel erg bedankt!

Bijdrager
    www.project-euh.com

Volgens mij maak je gewoon een menu van waaruit je dat filmpje kan starten. Bij het filmpje geef je aan dat als deze geƫindigd is weer springt naar dat filmpje en dus loopt. Zoiets heb ik ooit weleens gedaan iig.

Bijdrager
    joke_name

Het kan wel volgens mij.
    Maar wat makkelijk is om het met Toast te branden en dan te loop modus aan te vinken.

Wat je ook kan doen is in DVD studio pro. Dat je de End Jump weer linkt naar het begin van het filmpje. Waarschijnlijk ga je dan wel foutmeldingen krijgen maar het werkt wel gewoon.

Bijdrager
    Richele

Je zet je filmpje als “first play” en die geef je ook als “end jump” dat hij terug moet gaan naar zichzelf (daardoor krijg je je loop). Het menu kun je dan ook maken en die wordt aangeroepen via “menu” van je afstandsbediening. In het menu maak je dan uiteraard weer een knop naar je film.

Het enige wat ik er niet aan snap is dat je een menu er in wil hebben, terwijl het filmje als eerste moet starten en gaat loopen, het menu heeft daardoor eigenlijk geen functie meer…

Bijdrager
    joke_name

@richele. Ik vind het persoonlijk makkelijk om eerste het menu als first play te zetten.
    Zo kan je namelijk eerste de DVD erin doen zonder dat er iets gebeurd en daarna kan je het filmpje in een loop starten.

Het zou me niks verbazen om het te showen voor zijn portfolio.

Bijdrager
    antje

Dank!!! Ik ga ’t proberen….!!!!!!

Bijdrager
    antje

ps Richele

misschien heb ik ’t niet zo duidelijk uitgelegd, ik bedoel dus:
    je start mijn dvd, er komt eerst een menu, daar kan je op klikken en dan moet de film tot in de eeuwigheid opnieuw draaien…!

Bijdrager
    Demon Hunter

Dan moet je eerste een menu maken met daarin een start knop. Deze knop verwijst naar je film in Track 1, deze track heeft als End Jump zichzelf, zodat ie loopt. Je menu(Menu 1) moet je als First Play zetten.

Bijdrager
    antje

He Demon (en de rest!)

Het lijkt of ’t gelukt is! Dank!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.