16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    Mr.Mark

Lomography: wie kent het?

in de loop van de week heb ik van lomography gehoord en het begint me steeds meer en meer te fascineren. ik zit er zelf ook over te denken om zelf een lomo-cam aan te schaffen. ik heb ook al wel een website gevonden waar ik die kan bestellen en ook een forum waar ik vragen kan stellen, maar het forum is niet meer ge-update sinds 2004 :O
    dus daarom hier maar even de vraag:
    Wie kent lomography en wie kan mij er bij helpen om de goede keus te maken voor een camera?

Bijdrager
    Xigh

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=1067945&highlight=lomography#1067945
    Eerste zoekresultaat. En er zijn nog zo’n 20 vergelijkbare topics over:)

Bijdrager
    Warren-I

He Mr Mark,

Net als jou kwam ik Lomography tegen op het internet.
    Je kunt leuke analoge foto’s maken met de kamera.
    Ik heb er een besteld in 2005, een week later had ik hem binnen.
    Ik heb de fisheye camera.
    De kamera opzich ziet en voelt heel gamel aan.
    Het is tenslotte een plastic fototoestelletje.
    Maar toch is het een degelijk dingetje.
    Tot nu toe heb ik hem nog maar een keer gebruikt
    ( ik heb ook een EOS 20D, en dat fotografeert toch een stuk fijner:-) )
    De zoeker van deze fisheye heeft geen enkele functie, dus je moet een beetje op
    de gok fotograferen.
    De resultaten van deze camera vielen mij niet tegen.
    Alleen het plaatsen van een een fotorolletje in de camera gaat wat lastig vind ik.
    Ik was onlangs in Japan, en daar werden ook camera’s van Lomography verkocht.
    Welke camera moet je kiezen?
    Hangt ervan af wat je er mee wilt bereiken!

Bijdrager
    ParadoX

Hi,

Zelf heb ik de:

– Holga 120 CFN
    – Color Splash (aanrader, kwalitatief goed in elkaar gezet!
    – ActionSampler

Ik heb ander half jaar rond zitten surfen en naar de foto’s zitten kijken met het idee me er zelf ook in te storten, het is zo leuk!

Check even lomography.com voor verkoop adressen, in Amsterdam zijn zeker 2 winkels die er ze zo hebben staan, verschillende types.
    De Colorsplash is leuk en voelt eindelijk eens wat minder goedkoop aan (shutterspeed in te stellen en hij heeft een meer kleuren flits)
    Ik zou gewoon zo’n cameratje aanschaffen, als je er achteraf 1 rolletje mee volschiet en hij beland dan in de kast weet je ook weer dat je niet meer modellen hoeft aan te schaffen:)

Ohja bij de Holga krijg je een leuk boekje!
    De Holga is natuurlijk wel dé lomography camera, maar hij is nog best groot.

Bijdrager
    Mr.Mark

ah jah, ik zat zelf te twijfelen tussen de Holga en de Colorsplash.

Holga:

Colorsplash:

maar wat is nou het wezenlijke verschil tussen deze twee, omdat je zei dat de Holga dé lomografie camera is?
    Bij de Holga zit er trouwens ook een colorsplash flitser op.

Bijdrager
    1984
    ”Warren-I”

De zoeker van deze fisheye heeft geen enkele functie, dus je moet een beetje op
    de gok fotograferen.
    De resultaten van deze camera vielen mij niet tegen.!

Dat is juist ook de bedoeling van lomografie, http://nl.wikipedia.org/wiki/Lomografie

Bijdrager
    Donnie Darko

Het komt er dus op neer dat je ‘snapshots’ maakt,

en daar kan dan een leuk resultaat uit rollen…:)

Bijdrager
    bhaenraets

Ik heb een tijdje actief gelomo’d, maar het nieuwtje is er nu wel vanaf. Het idee is leuk, het resultaat soms ook, maar uiteindelijk vind ik gewoon foto’s maken (waar je wel vantevoren over nadenkt) toch spannender. Mocht je het leuk vinden dan heb ik nog wel een Lomo LCA voor je ter overname… PB me maar als je interesse hebt.

Bijdrager
    ParadoX

De Colorsplash is wat kleiner en degelijker (voor mijn gevoel).
    Met de Holga kun je wel meer doen (al gebruik ik eigenlijk enkel de Colorsplash).

Bijdrager
    1984

Bijdrager
    onno

Hier loopt al iets over [size=16]lomo
    Naar mijn mening kan je met elk goedkoop camera “lomo” foto’s maken.

Bijdrager
    bhaenraets

De LCA is inmiddels verkocht, dus ajb niet meer PB’en! (Wat een overweldigende interesse… hartverwarmend.)

Bijdrager
    Marresc

Ik heb zelf twee LC-A’s. En ik ben er zeer tevreden van.

Bijdrager
    Mr.Mark

Nou, gister mn allereerste lomo foto’s opgehaald en gelijk op mn computer gezet (natuurlijk laten onwikkelen als CD-only). en hier staat het resultaat:
    Colorsplash 8)

Bijdrager
    Nietzman

En, wat vind je d’r zelf van?

Bijdrager
    Mr.Mark
    ”Nietzman”

En, wat vind je d’r zelf van?

jah, ik vind het wel een leuke hobby erbij hoor:D het geeft inderdaad hele leuk effecten op als je zo met die kleurenflitser aan de gang gaat. het is voor mij natuurlijk ook eerst nog ff de ‘feel’ krijgen, maar ik denk dat ik er wel plezier in ga hebben. heb ik trouwens al gehad met het maken van de eerste foto’s.

dus ik ga nu n beetje experimenteren ermee en kijken wat wat nou precies doet. dus combineren van sluitertijd en flitser enzo. en kijken wat het verschil nou precies oplevert met de verschillende ISO rolletjes. ik heb nu nog maar alleen ISO 400 gebruikt en die gingen zo wel goed. geen een foto was overbelicht of iets, dus ik denk dat deze wel het beste zijn. want als ik het goed heb is ISO 400 de minst lichtgevoelige film, toch?

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.