9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    erwin33

Lokatievoorziening stond ineens aan (pijltje) in menubalk

Is hier een verklaring voor? Ik heb lokakatievoorziening altijd uit staan, maar ineens stond dat pijltje in de rechtbovenhoek. Heb hem handmatig weer uit gezet in de settings. Maar hoe kan dit gebeurd zijn?

Bijdrager
    Shmoo

Kaarten app gebruikt dit vaak maar ook WiFi en andere zaken kunnen daar op de achtergrond gebruik van maken.

Bijdrager
    erwin33

Ik heb lokatievoorzieningen niet aan staan, voor geen enkel programma. En mijn mac gebruik ik ook niet via WiFi, alleen mijn iphone. Dus daarom is het vreemd.

Bijdrager
    GoeieDag
    erwin33 op 27 september 2016

En mijn mac gebruik ik ook niet via WiFi, alleen mijn iphone.

Wat bedoel je daar nou mee?

Maar het gaat niet alleen om app’s. Ook als je in Safari de positie van bv een restaurant op de kaart te zien krijgt, wordt je positie gebruikt.
    En als je nou volgende keer op het locatie-icoontje klikt, kun je zien welk programma de locatie gebruikt heeft.

Bijdrager
    tarun

Misschien gegoogled in Safari?

Bijdrager
    essiw
    GoeieDag op 27 september 2016
    erwin33 op 27 september 2016

En mijn mac gebruik ik ook niet via WiFi, alleen mijn iphone.

Wat bedoel je daar nou mee?

Maar het gaat niet alleen om app’s. Ook als je in Safari de positie van bv een restaurant op de kaart te zien krijgt, wordt je positie gebruikt.
    En als je nou volgende keer op het locatie-icoontje klikt, kun je zien welk programma de locatie gebruikt heeft.

Wat hij daarmee bedoelt is dat je mac wifi nodig heeft om uberhault locatievoorziening te gebruiken. Via ethernet geeft je mac een error. Misschien snap je het niet omdat je denkt dat et over iOS gaat? Dit topic is geplaatst in macOS niet in iOS;)

Wat ik vermoed is dat je mac opeens in wifi is ingesteld (door een fout van ethernet?) of dat je beide aan hebt staan en hij voor wifi had gekozen, end at daarmee ook de setting locatievoorziening automatisch is aangesprongen.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 9 maanden geleden door  essiw.

Bijdrager
    GoeieDag

@essiw: lees mijn reactie nou eens goed en zie dan dat ik het verschil tussen OS en iOS wel degelijk ken.

Maar ik doelde op de kromme zin (“Mac via WiFI” gebruiken?), waar dus wel een belangrijk gegeven in staat, omdat je idd WiFi nodig hebt om de locatie te kunnen bepalen. Had ie gelijk in de OP moeten melden.
    Afijn, niet belangrijk ook, allemaal.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 9 maanden geleden door  GoeieDag.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 9 maanden geleden door  GoeieDag.

Bijdrager
    erwin33

Ik gebruik geen wifi, staat op ethernet en dat gebruik ik ook.

Bijdrager
    erwin33
    tarun op 28 september 2016

Misschien gegoogled in Safari?

Op mijn iphone gebruik ik Safari en op mijn Mac Firefox, dus dat lijkt me niets met elkaar te maken hebben.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.