11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Skip

Lokale postbussen Mail verhuizen naar nwe iMac

Heb gisteren mijn nieuwe iMac in ontvangst mogen nemen. Daarna begon het installeren en overzetten van alle data… Op de een of andere manier was het niet mogelijk alles via een FireWire verbinding over te zetten van mijn G4 naar mijn G5. Heb dus een backup gedraaid en alles geiinstaleerd.
    Nu zit ik nog met een probleem… Hoe krijg ik alle in lokale postbussen opgeslagen mail op mijn nwe iMac?
    Is dat een kwestie van branden en installeren? Ik zie nergens een optie om die gegevens te verzamelen om ze daarna vast te leggen…

Wie kan en wil mij wijzer maken?

Bijdrager
    XyonN

Kon je de oude Mac niet in Target-mode opstarten? (T indrukken tijden opstarten, correct me if i’m wrong). Dan kan je tijdens de installatie aangeven dat je een hele account incl. software overzet op de nieuwe mac. Ben je in 1 klap klaar met je nieuwe systeem. dat is incl. mail en mailtjes:D

Godspeed,
    XyonN

Bijdrager
    Applemoes

volgens mij staat er onder Mail-File-Import Mailboxes, dan wijs je de oude mailboxen aan die staan in je Library ( Bibliotheek) onder Mail.

Bijdrager
    Skip
    ”XyonN”

Kon je de oude Mac niet in Target-mode opstarten? (T indrukken tijden opstarten, correct me if i’m wrong). Dan kan je tijdens de installatie aangeven dat je een hele account incl. software overzet op de nieuwe mac. Ben je in 1 klap klaar met je nieuwe systeem. dat is incl. mail en mailtjes:D

Godspeed,
    XyonN

Nope.. ik heb geprobeerd hem in de T-mode op te starten.. Hij gaf ook aan dat hij een verbinding aan het maken was maar gaf daarna aan dat het niet mogelijk was een verbinding te maken via Firewire

@Applemoes… Dus in mijn Library, waar ik ze nu heb gevonden, kan ik alles selecteren en ze dan branden op een CD? En dan in Mail kiezen voor importeren vanaf CD?

Bijdrager
    klaus

Juist voor deze zaken is er toch die Setup Assistant, die alle gegevens van je oude iMac haalt en overzet op je nieuwe? (firewire)

Niet te ver zoeken allemaal.

Bijdrager
    Skip

Klopt.. daarvoor heb ik niet ver hoeven zoeken maar op de een of andere manier weigert hij een verbinding te maken via Firewire dmv de setup assistant… Heb inmiddels alles al geinstalleerd, waren 5 DVD’s voor nodig, alleen de lokale postbussen nog…

Bijdrager
    klaus

Had je eerste post niet goed genoeg gelezen, had dan al kunnen afleiden dat je het wel geprobeerd had.

Je kan eventueel alles van Mail gaan opzoeken, en over kopiëren. De postbussen zelf staan onder usernaam/library/mail

Je instellingen staan wel nog ergens anders denk ik, maar dan heb je uw postbussen alvast al terug.

Kijk eens of dit je wat meer op weg helpt

Bijdrager
    Skip

Opgelost en dus gelukt! Bij het maken van een backup had ik Mail wel geselecteerd maar blijkbaar is er iets niet goed gegaan waardoor de gegevens niet zijn meegekomen.
    Heb zojuist een kopie gebrand van Mail in Library en heb zojuist alles succesvol geimporteerd vanaf CD…

Mail geeft nu alleen nog aan dat ik ze allemaal nog moet lezen…

Bedankt!

Bijdrager
    MacBeer

Allemaal selecteren en ‘markeer als gelezen’ kiezen in het ‘bericht’ menu

Bijdrager
    Skip

Nog niet opgelost… hij importeert alleen mbox bestanden.. Nu hebben de .Mac emailberichten de aanduiding imapmbox en krijg ik die niet geimporteerd maar de pop3 berichten van @home wel…

Bijdrager
    Gijs

Drie kansen:
    * Je verplaatst gewoon de mailbox (mbox of impabox, maakt niet uit) van je oude computer naar dezelfde plaats op je nieuwe Mac.
    * Eigenlijk is de simpelste manier van overnemen gewoon de hele map Mail in je Library kopiëren naar je nieuwe Mac. Hetzelfde doe je met de voorkeuren en klaar is kees. Bij de vraag of de bestaande mappen vervangen moeten worden voor ‘Vervang’ kiezen.
    * Derde optie (want je hebt .Mac begrijp ik) is via Backup je mail op je iDisk zetten en op de nieuwe computer weer via de ‘restore’-optie importeren.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.