10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Bavixke

Lokale back-ups Time Machine

Een paar dagen geleden had ik eens het idee om te bekijken wat er allemaal op mijn Macbook stond. Ik verschoot me een bult toen ik zag dat er 200 gig naar back-ups gingen.

Ik snapte ook niet waarom hij dat daar zet terwijl ik back-ups maak via Time Machine op een externe HD.

Na wat gegoogle weet ik nu dat Time Machine lokale snapshots (ofzoiets) maakt. Je kan ook die optie uitzetten via Terminal: sudo tmutil disablelocal

Ik vraag me nu af of het kwaad van om deze uit te zetten? Wat voor invloed heeft dit op de back-ups via Time Machine?

Bijdrager
    Bavixke

Merk nu pas dat ik dit in verkeerde forum heb geplaatst. Mijn excuses hiervoor… Kan iemand dit verplaatsen?

Inactief
    Anoniem

Misschien staat hier een antwoord voor je: http://onemorething.nl/community/?q=disablelocal ?

Moderator
    Strifer

Als je TimeMachine even uitzet en daarna kijkt zijn die back-ups weer verdwenen. Zet je het daarna weer aan dan komen ze langzaam weer terug. OS X wist de ruimte van de back-ups op je lokale schijf als je het elders voor nodig hebt als het goed is.

Bijdrager
    Bavixke

Ok, bedankt!

Bijdrager
    Haike

Ik heb via de voorkeuren van TM opgegeven wat er ge-back-uped moet worden, misschien maakt dat ook uit?

Bijdrager
    Brainy

Waarom laat je dan een afbeelding zien van wat er niet gebackupt moet worden?

Bijdrager
    Haike

Omdat dat de enige keuze is die je hebt, er is geen scherm waar je een shot van kan maken, waar je kan zien wat er wel gebackupt moet worden.

Met andere woorden: Alles wat je in bovenstaande scherm/lijst niet ziet, wordt wel gebackupt..

Bijdrager
    Brainy

Stel je voor dat ze bij opsporing verzocht ook zo te werk gaan, dan staan er heel wat afbeeldingen van mensen die er niets mee te maken hebben.

Als je de ruimte terug wil moet je inderdaad lokale back ups uitzetten. Het maakt daarbij niets uit of je bepaalde bestanden niet in je back up meeneemt, de ruimte wordt namelijk ingenomen door bestanden die wel in de back up meelopen.

Je krijgt de ruimte ook terug op het moment dat er weer een externe time machine back up is gemaakt.

Nog zo’n afbeelding waar je niets aan heb maar wat wel waar is!

Bijdrager
    Haike

Het is wel een beetje een maffe, rare constructie, dat ben ik met je eens. Maar voor klachten moet je richting Cupertino.:lol:

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.