11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    pinkie

Lokaal IP adres opent wel op Macbook, niet op iMac

Ik heb een home automation server aangesloten op mijn router, IP adres 192.168.0.2 Ik kan deze server wel benaderen in Safari op mijn Macbook, ook in Safari op mijn iPad maar niet op mijn iMac. Hoe kan dit? Alle drie zijn via WiFi met de router verbonden op hetzelfde netwerk.

Alvast bedankt…

Bijdrager
    piebas

Kun je hem wel pingen vanaf de imac?
    Wat is het ip-adres van de imac en de macbook?

Bijdrager
    pinkie

Ja, pingen lukt.
    iMac IP adres is 192.168.0.8, MacBook IP adres is 192.168.0.17, iPad IP adres is 192.168.0.3

Bijdrager
    piebas

Probeer het eens met een andere browser.
    Kun je verbinden met telnet op poort 80 vanaf de imac naar het apparaat?

Bijdrager
    pinkie

Yep, werkt prima in Firefox. Sorry, de rest van je tip gaat mij boven mijn pet. Tot vorige week werkte het prima en ik heb geen idee wat er veranderd is. Ook begrijp ik niet waarom het op twee apparaten wel werkt en op een derde niet. To zover bedankt voor je input.

Bijdrager
    Domtoren

Wat plebas bedoelt is, is in de terminal deze opdracht

telnet 192.168.0.2 80

Dat is om vast te stellen of je vanaf de iMac toegang hebt tot poort 80 (webserver) op de home automation

Heeft die home automation server een firewal of een andere beveiliging? Kan het zijn dat het ip-adres van je iMac geblokkeerd is, bijvoorbeeld omdat je een keer verkeerd ingelogd hebt

Bijdrager
    pinkie

Aha, dank je. Ja, ik kan blijkbaar wel telnetten op poort 80, terminal zegt dat ik ben verbonden met ‘unknown’. In Firefox werkt het wel, alleen in Safari niet. Little Snitch geeft ook geen informatie over gesloten poorten of rules. De server heeft geen beveiliging.

Bijdrager
    Arjan110

testje

Bijdrager
    pinkie

@Arjan110, ????????

Bijdrager
    Domtoren
    pinkie op 04 maart 2014

In Firefox werkt het wel, alleen in Safari niet.

Zijn dat op je iMac en MacBook dezelfde versies van Safari? Zo ja, dan moet je eens goed naar de voorkeuren kijken. Waarschijnlijk heb je op de iMac iets ingesteld waardoor het niet werkt. Javascript of cookies uitgeschakeld of zoiets.

Bijdrager
    pinkie

Alles is, voor zover ik kan zien, exact hetzelfde. Vreemd, heel vreemd (voor mij althans)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.