30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 58)
  • Q:
    Bijdrager
    Lexis

Logo tijdschrift

Lectoribus Salutem,

Hoe kan je in photoshop een beetje een modern logo (lees: in stijl gebrachte naam (voor op voorkant)) voor een tijdschrift (naam: Buy-it!) maken?

Inactief
    Anoniem

Mijn mening is nee, logo’s worden normaal in Illustrator gemaakt omdat je ze dan ook oneindig kan vergroten, en omdat het allemaal losse aanpasbare deeltjes blijven.
    Helaas zien logo’s gemaakt in Photoshop er (vaak) nogal amateuristisch uit…

Bijdrager
    tijn22

Hoezo zien logo’s gemaakt in photoshop er amateuristisch uit? Je kunt met Photoshop veel dezelfde dingen doen als in illustrator, en in Illustrator kan je net zo’n amateuristisch logo maken. Dat zegt dus niets over het programma. Echter is het wel zo dat Photoshop is bedoelt om met pixel afbeeldingen te werken, en Illustrator voor schaalbare vector afbeeldingen. Wat dat betreft is Illustrator wel een betere keus, als je het logo bijvoorbeeld op een vlag of ander grootformaat wilt afdrukken.

Bijdrager
    Lexis

Eigenlijk vroeg ik hoe… En niet of het verstandiger is om met illustrator te doen, want:
    1: Heb ik niet.
    2: Te duur om even te kopen en ff één keer logo’tje te maken.
    3: Draait niet op mijn systeem.

Maar toch bedankt voor de reactie. :innocent:

Bijdrager
    marloez

vertellen hoe je een logo moet maken in PS kan niet zomaar…dat hangt er helemaal vanaf wat voor iets het moet worden…

kijk hier eens tussen:

tutorialsites

daar vind je misschien wel een antwoord op je vraag.:)

Bijdrager
    Lexis

ja daar heb je gelijk in:? Nu nog even wat moois zoeken.

Inactief
    Anoniem
    ”JulianNeef”

Eigenlijk vroeg ik hoe… En niet of het verstandiger is om met illustrator te doen, want:
    1: Heb ik niet.
    2: Te duur om even te kopen en ff één keer logo’tje te maken.
    3: Draait niet op mijn systeem.

Maar toch bedankt voor de reactie. :innocent:

Eerst vroeg je niet hoe, maar of Photoshop geschikt is, je hebt echter je post aanepast…

Bijdrager
    iRik
    ”JulianNeef”

Lectoribus Salutem,

Hoe kan je in photoshop een beetje een modern logo (lees: in stijl gebrachte naam (voor op voorkant)) voor een tijdschrift (naam: Buy-it!) maken?

zoek eens op http://www.dafont.com naar een mooi lettertype!, klaar:D

(behalve natuurlijk als het voor iets belangrijks is, ontwerp dan zelf een lettertype/ logo;) )

Inactief
    Anoniem

Als iedereen er zo over denkt dan sterft het beroep vormgever snel uit…

Bijdrager
    vriesela

Ik kan me niet helemaal voorstellen wat je met de vraag bedoelt. Open een blanco vel in Photoshop en ga aan het knutselen met letters (is werkelijk heel leuk, hoor!) of vraag op dit forum of iemand zoiets zou willen maken.
    Kun je anders iets duidelijker zijn met wat het probleem is?

Bijdrager
    mephisto
    ”niekvangalen”

Als iedereen er zo over denkt dan sterft het beroep vormgever snel uit…

EVERYONE IS A DESIGNER.

zoals mieke gerritzen al zei…

effe [email protected]: ben jij van ‘weest optimistisch’?… …of is dat inspiratie?… …totaal gefaalde campagne lijkt me…

Inactief
    Anoniem

Ik ben niet van die campagne, maar vind het wel een goede campagne, heb je wel eens op de site gekeken?
    Ik ben het niet helemaal eens met je uitspraak everyone is a designer, want ik weet niet of dat altijd opgaat…
    Maargoed, we dwalen af…

Bijdrager
    Nietzman
    ”mephisto”

…totaal gefaalde campagne lijkt me…

Grappig, ik vind ‘m by far de tofste die ik in jaren heb gezien.

Bijdrager
    Lexis

Misschien wil iemand anders dat logo maken, want dat knutselen gaat me niet erg goed af :innocent:
    Het enige is dat het Buy-it! moet zijn, en alle kleuren mogen, als het maar een beetje modern uitziet. (en geen roze)

Bijdrager
    vriesela
    ”JulianNeef”

Misschien wil iemand anders dat logo maken, want dat knutselen gaat me niet erg goed af :innocent:

Ik voelde al dat het die kant op zou gaan… :wink:
    Toch moet je het niet zo snel opgeven. Je gaat het vanzelf leuk vinden. Zet bijvoorbeeld die letters (zoek een mooi font) strak tegen elkaar (ik roep maar wat) en zet er een schaduw achter. Dan ben je al een heel eind. Je kunt ook eens in de tijdschriftenwinkel naar covers van anderen kijken en ideëen op doen. Werkt absoluut!

Sleutelbeheerder
    Night

Dáárom zijn er ontwerpers;-)

Bijdrager
    marloez

binnen 2 uur heb je photoshop ook niet onder de knie he?;)

Beetje meer je best doen en oefenen! Het is veel leuker als je het zelf gemaakt hebt toch?:)

Inactief
    Anoniem
    ”Night”

Dáárom zijn er ontwerpers;-)

Precies!:D

Edit: als je echt in nood zit stuur me dan maar een PM, dan wil ik wel wat verzinnen

Bijdrager
    Freek.

Maar… met een beetje dooroefenen en hobbieën wordt JulianNeef als ie groot is misschien ook wel een echte ontwerper. Dus Julian, doe wat marloez schreef. En laat eens een resultaat zien in dit draadje.
    Heren gearriveerde ontwerpers, zijn we niet allemaal klein begonnen met knutselen?

Inactief
    Anoniem

Ik ontdek ook net pas (sinds 2-3 jaar) hoe “creatief” ik soms kan zijn, en dat ik dat soms goed kan gebruiken, het is dus inderdaad leuk te experimenteren.
    Soms moet je volhouden om bijvoorbeeld een programma onder de knie te krijgen, maar het gaat om het idee uiteindelijk.

Bijdrager
    OohDie

Danm waar gaat dit over!

”JulianNeef”

Te duur om even te kopen en ff één keer logo’tje te maken

Zo werkt het natuurlijk niet.
    Ik heb er jaren voor gestudeerd en toen heeft het nog jaren geduurd voor dat ik überhaupt een fatsoenlijk logo heb gemaakt. En ff een logo maken werkt dus niet!
    O.k. je bent nog jong, constructief; a. Een logo moet de aard van de organisatie / bedrijf weergeven, b. het logo is compact en kenmerkend en c. het logo moet zowel heel klein en heel groot gebruikt kunnen worden zonder kracht te verliezen. Dit alles in zwart wit of één kleur (misschien een steunkleur) als dat staat kan je er aan denken om meerdere kleuren te toevoegen. Schaduw (shit) en filters aub vermijden!
    En maken in illustrator!

Bijdrager
    Daan Muller
    ”OohDie”

Ik heb er jaren voor gestudeerd en toen heeft het nog jaren geduurd voor dat ik überhaupt een fatsoenlijk logo heb gemaakt. En ff een logo maken werkt dus niet!
    O.k. je bent nog jong, constructief; a. Een logo moet de aard van de organisatie / bedrijf weergeven, b. het logo is compact en kenmerkend en c. het logo moet zowel heel klein en heel groot gebruikt kunnen worden zonder kracht te verliezen. Dit alles in zwart wit of één kleur (misschien een steunkleur) als dat staat kan je er aan denken om meerdere kleuren te toevoegen. Schaduw (shit) en filters aub vermijden!
    En maken in illustrator!

nou dat valt allemaal wel mee hoor.

Hij vraagt om een logo voor een tijdschrift. Als je eens in de kiosk gaat kijken zul je zien dat meer dan 80% van de logo’s van tijdschriften bestaan uit de naam van het tijdschrift gezet in een bestaand lettertype met hooguit een kleine aanpassing.

Bijdrager
    OohDie
    ”Daan

nou dat valt allemaal wel mee hoor.

Hij vraagt om een logo voor een tijdschrift. Als je eens in de kiosk gaat kijken zul je zien dat meer dan 80% van de logo’s van tijdschriften bestaan uit de naam van het tijdschrift gezet in een bestaand lettertype met hooguit een kleine aanpassing

Dus zeker zo ff gedaan.
    Het lijkt vaak zo makkelijk en daar ligt gelijk de kracht van een goed logo.
    Zeker niet zo even gedaan en al helemaal niet voor een tijdschrift meestal zijn het dan ook zelf ontwikkelde fonts en vind je die niet op een één of andere freefontsite.

Maar @ JulianNeef, knutsel lekker verder misschien wordt het nog wat.

Bijdrager
    Xigh

Dit is het logo van mijn blad (met twee vrienden) (http://www.gamersheavenmag.com), het logo is overigens buiten mij om gemaakt, wat ik in het begin vervelend vond. Maar uiteindelijk ben ik erg tevreden over. Je kunt met het logo een hoop kanten op en het is zowel miniscul als gigantisch meteen duidelijk waar het voor is.

Rood is de kleur van het blad, gewoon een herkenbare kleur onder de PSP bladen en het lettertype (ik vind het niet zo mooi, maar het is duidelijk) is Batman Alternate. Op die manier is het een simpel maar wel heel duidelijk logo. Gezien het feit dat er ook bijvoorbeeld nog Lan’s georganiseerd worden (http://www.ghmlan.com) kun je hier ook het logo makkelijk in verwerken en zorgen dat het nog steeds duidelijk is.

Bedenk gewoon wat je publiek is en kies de kleuren uit die kenmerkend zijn voor het blad waar jij iets voor maakt. Dan bedenk je hoe je het logo wil laten overkomen. Ons blad is gericht op spellen en gadgets, dus daar hoort vaak een strak logo bij. Doe je iets over bijvoorbeeld vakanties dan wil je graag een rustgevend (vaak een lettertype met ronde randen) gebruiken.
    Zo bepaal je wat je hebben wilt en op die manier kom je vanzelf tot een logo wat makkelijk is.

Een fout waar ook eerder voor gewaarschuwd is en een fout die ik zelf ook onnoemelijk vaak gemaakt heb is dat ik met de filters ging rotzooien. Dus van mij dezelfde tip; Blijf van de filters af.

Heel veel succes.

Edit: Roze is een hele vette kleur, don’t mess with pink.

Bijdrager
    mephisto
    ”FreekMac”

Heren gearriveerde ontwerpers, zijn we niet allemaal klein begonnen met knutselen?

Ik denk dat de meeste gearriveerde ontwerpers niet op dit forum zitten…

;-) z.

Bijdrager
    Xigh

Gewoon een vraagje, maar waarom niet?

Bijdrager
    iPod Jimmy
    ”JulianNeef”

Demo?

”OohDie”

Danm waar gaat dit over!

”JulianNeef”

En maken in illustrator!

En laat die jongen lekker.

Bijdrager
    Lexis

Demo draait niet op mijn cube. Maar iedereen bedankt voor de reacties.:lol:

Bijdrager
    Lexis

[URL=http://img76.imageshack.us/my.php?image=buyit0hw.jpg][/URL][/img]
    Maar dit is zonder opmaak. Hoe kan ik de kleur van de randen vh lettertype wijzigen?

Bijdrager
    OohDie

Heel aardig JulianNeef
    Één ding moet je zeker even aanpassen en dat is de spatiëring.
    Tussen de u en y zit een groot gat en de i en de t kunnen ook dichter op elkaar.
    Als simpele regel probeer de letters zo dicht op elkaar te zetten als maar kan.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 58)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.