8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    steene

logo 'review'?

Ik post het hier omdat het min of meer af is, de klant was er zeer tevreden mee, maar nu wil ik wel eens jullie mening..

http://www.cineme.be/jeroen%20logo.pdf

Groeten en alvast bedankt!

Bijdrager
    1234

ik vind hem mooi, niet supersupermooi, maar wel mooi.

Belangrijkste is dat je klant tevreden is toch?

Bijdrager
    KarelWillem

Ik vind dat cameraatje met die job er in, net iets te fröbelachtig eigenlijk.

Maar wat geeft het. Klant is blij. Geld is binnen.:lol:

Bijdrager
    Little Idiot

Ik vind dat cameraatje met die job er in, net iets te fröbelachtig eigenlijk.
    Maar wat geeft het. Klant is blij. Geld is binnen.:lol:

Ja, die J en B hoeven voor mij ook niet, dat voegt niks toe en is erg lelijk bij de B aan de rechterkant. Maar de klant is blij, jij ook want je hebt het gemaakt en je portemonnee ook.

Bijdrager
    Ostinato

Inderdaad, je klant is tevreden, dus klaar, toch.

Maar als je dan toch onze mening vraagt, ik bemoei me graag overal tegenaan, dus here goes:

– er zit een raar randje boven de J in het logo.
    – de ontspanner ziet er niet uit, lijkt bijna een handvat, waardoor de camera min of meer op een handtasje of een koffer lijkt.
    – door de lens in het midden staat er JOB, terwijl ’s mans initialen JB zijn
    – door die grote kapitalen voelt het logo erg krap aan
    – de J is kleiner dan de B, wat er een beetje rommelig uitziet
    – ik zou de letters in ‘fotografie’ evenwichtiger verdelen, er zit nu erg veel ruimte tussen de letters aan de linkerkant, terwijl de rechterkant wat krap lijkt.

Succes verder!

Bijdrager
    steene

bedankt voor de reacties…

Dat raar randje daar ben ik me van bewust dat was eigenlijk ook een beetje de bedoeling. Zo’n ouderwetse zoeker is nooit compleet ovaal. ’t was een detail. Misschoen doe ik het wel weg.

De bedoeling is om dit logo op de foto’s te zetten. Dan valt die O weg. Dan zie je enkel J B.
    Jullie zouden dit weglaten? Ik probeer het even en dan zie ik wel.

De spatiëring bekijk ik ook nog even. Dat moet zeker goed zitten…

De idee de klant is blij, geld is binnen… deel ik niet echt. Ik wil het zo goed mogelijk maken:-)

Bijdrager
    nickybbb

Nooit iets laten zien voordat je er 100% achter staat, dat is wat ik geleerd heb ik 5 jaar:D

Verder vind ik de camera te saai, te oudbollig en niet goed uitgewerkt. Voor een embleem/logo moet je het simpeler houden omdat op het moment dat je hem klein gaat gebruiker er veel details weg vallen. Zoals bv die J en B.

Maar zoals iedereen al zegt, je geld is binnen en dat is ook belangrijk:) Je kunt ook toegeven, met juiste onderbouwing, dat je na herzien van het logo toch iets wilt aanpassen in samenspraak met je klant. Daar zal de klant alleen maar blij mee zijn.

Bijdrager
    Little Idiot

De idee de klant is blij, geld is binnen… deel ik niet echt. Ik wil het zo goed mogelijk maken

Nooit iets laten zien voordat je er 100% achter staat,

Dan zou ik in ieder geval wachten met het aan de klant te laten zien; je hebt niet zo’n goed verhaal als je nu gaat veranderen omdat het toch niet goed was.
    Als je dan toch commentaar wilt hebben:
    Een professionele fotograaf met een matig compactcameralogootje is geen goed idee.
    In de “grijze” versie lees je jeroen fotografie, bonte valt weg.
    De J en de B met de lens lezen als JOB, dat is ook geen goed idee.
    Maak een keuze: een camera als logo erbij of een anagram/letterlogo.
    (dit is ook maar een mening, bepaal zelf wat je er van vindt ermee wil doen)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.