10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    CMD-Z

logo opslaan uit een keynote presentatie?

Je zou zeggen dat het makkelijk moet zijn:

Ik wil een figuur opslaan (een logo, zonder background) uit een keynote presentatie.
    Gewoon intuitief rechtermuisknop en ‘save as’ kan blijkbaar niet.

Dus wat rondgegoogled, en je kunt hem kopieren (copy) en pasten in preview.
    Echter, dan krijg ik er een witte achtergrond bij, en dat wil ik dus niet!

Iemand een oplossing?

Bijdrager
    nookie

Kopieren en plak het in Photoshop.

Bijdrager
    Yaris

Verwijder die achtergrond met Instant Alpha. Zie het instructiefilmpje.

Bijdrager
    nookie

Leuk voor de hobbyist………
    Het resultaat ziet er toch niet uit. Althans, niet voor mij als pro.

Bijdrager
    CMD-Z

nee idd, eigenlijk wordt het nooit echt mooi

Bijdrager
    CMD-Z

overigens, het plakken in photoshop is wat ik bedoelde! (met een transparent background), thanks!

Bijdrager
    RobinH

als je hem in Preview (voorvertoning) plakt en je slaat hem op als PDF lijkt het alleen maar alsof jij een witte achtergrond krijgt. in werkelijkheid, als je hem (als afbeelding) in een document sleept zal die achtergrond er niet zijn. (dit is mijn ervaring tenminste…)

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Um … het gaat hier om een afbeelding die gebruikt wordt in een Keynote-presentatie waarvan je het originele bestand hebt?

Probeer eerst eens met de rechtermuisknop op het bestand te klikken; als er dan “Toon pakketinhoud” in het menu staat, kies je dat en zoek je de foto. Staat dat er niet bij, dan verander je de naam zodat hij niet eindigt op “.key” maar op “.zip” en dubbelklik je daarna op het bestand. Je krijgt een map met daarin, als het goed is, onder meer de afbeelding.

Bijdrager
    CMD-Z

ah die .zip trick kende ik niet, cool. (want bij .key staat toon pakketinhoud inderdaad niet bij de opties)

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Of dat ertussen staat hangt ervanaf: de eerste versies van Keynote bewaarden hun documenten als pakketen. Die optie is nog altijd aanwezig in de huidige versies van alle iWork-programma’s, maar staat normaal gesproken uit, zodat een ander formaat gebruikt wordt dat in feite een zipbestand is. Vreemd genoeg is de mapstructuur die in zo’n gezipt bestand zit, wel anders dan in een pakket.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.