18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    BBB

Logo met gloed/glans/3d/mooi/stijlvol

Is het mogelijk om alleen in Illustrator een logo te maken zoals bijvoorbeeld dat van Mini? (niet de Mac, maar de auto)
    http://www.mini.nl (linksboven) Het is een beetje een klein plaatje, maar ik hoop dat jullie een beetje begrijpen wat ik bedoel. Het lijkt dus alsof er een glans/gloed overheen zit en ook is het ‘een beetje’ 3d. Eigenlijk hetzelfde als bij de apple-icoontjes.

Hoe krijg ik dat voor elkaar?

Bijdrager
    Freek.

Ik denk dat je dat alleen in Illustrator niet gaat lukken. Heb even geen tijd om iets uit te proberen. Heb het logo wel een slagje groter gevonden, praat wat makkelijker.

En hier staat ie nog een slag groter.

Bijdrager
    walterb

Op Brandsoftheworld.com staat het logo. Ze hebben het toch met illustrator gedaan.

Bijdrager
    BBB

Ah, ja dat bedoel ik. Heb ik hier dan nog een plugin voor nodig, of moet ik voor zoiets echt een ander programma gebruiken? ***EDIT: niet dus***

alleen in Illustrator….mmm. dan toch de hamvraag: …………hoe?

Bijdrager
    walterb

Het is toch niet helemaal hetzelfde… misschien toch met photoshop.

Bijdrager
    Richele

Ja dat kan wel, maar dan moet je wel behoorlijk met Illustrator kunnen werken. De truc is om verlopen te combineren met transparantie. Kijk om te beginnen eens op http://www.thewebmachine.com/ ,selecteer daarna bovenin “illustrator” en klik daarna in de lijst links eens op “gradient sphere”, daar kun je zien hoe je redelijk eenvoudig een 3D effect kunt maken mbv gradients

Bijdrager
    walterb

Ik denk met een verloopnet (nederlandse versie) of gradient mesh. Dan kom je al een heel eind.

Bijdrager
    BBB

Met de gradient kom ik inderdaad al een heel eind. Beetje puzzelen…maar ik snap ‘m.
    Bedankt voor de tips!

Bijdrager
    huinkroese

Zijn er ergens eigelijke leuke tutorials voor die Gradient Mesh tool?
    Ik probeerde er gisteren voor het eerst iets mee te bakken… ging niet echt van en leien dakkie.

Misschien zijn er nog mensen met handige tips/URL’s

Bijdrager
    walterb

kijk ook eens op studio.adobe.com daar kan je veel dingen vinden.

Bijdrager
    QriZ24

http://www.interfacelift.com/icons-mac/articles/bice/aquatutorial.php

op deze link vind je de photoshop-way, maar met een beetje gefreak kun je dit ook in illustrator krijgen met de mesh en/of gradient tool

suc6!!

Bijdrager
    dennie

kijk eens even hiernaar misschien heb je er wat aan

http://www.eyezone.nl/mini.eps

groeten dennie

Bijdrager
    BBB

Het lukt me aardig met alleen de verloop-functie.
    Zwarte achtergrond, daarover een laag (bijvoorbeeld cirkel met een verloop van wit naar zwart, vanuit het middelpunt) en daar overheen een letter waarbij ook weer verloop is toegepast. Met de juiste hoeken ontstaat er al snel een mooie gloed.

Bijdrager
    Carlo

Hallo,

ik tracht een beetje mee te denken, in mijn persoonlijke fotoalbum heb ik een voorbeeldje gepost van wat eventueel ook kan. Dit voorbeeldje ‘maxi’ is gemaakt met de blending tool.

Voordeel is dat je zelf kan bepalen hoe je verloopmoet lopen.

Als je meer wil weten laat maar horen

veel geluk

Bijdrager
    BBB

bedankt voor de tip.

Ik ben nu bezig geweest met alleen de verloop-tool. Heb een simpel dingetje gemaakt. Resultaat zie fotoboek. Hoor graag jullie mening.

Bijdrager
    Carlo

Begint zo’n beetje te lukken. Het verschil met het originele beeld is dat je verloop zo drastisch overgaat naar het witte punt. Tracht te spelen met een procent van het zwart (30% zwart denk ik zo), op die manier heb je een minder dramatisch effect en kruip je in de buurt van het mini logo.

Maak dus een verloop van zwart naar zwart 30%

veel geluk

Bijdrager
    shushishu
    ”QriZ24″

http://www.interfacelift.com/icons-mac/articles/bice/aquatutorial.php

op deze link vind je de photoshop-way, maar met een beetje gefreak kun je dit ook in illustrator krijgen met de mesh en/of gradient tool

suc6!!

Ja, in Illustrator is ook heel simpel om zo’n aquaballetje te maken.
    Korte uitleg voor degene die het wil weten:
    – Teken een cirkel.
    – Met een gradient tool pas je de verloop in je cirkel toe, type radial. De bal is klaar, dit leg je ff opzij.
    – Nu de glim effect, teken met een cirkel tool een eivorm. Vul het met wit.
    – Maak een vierkant en plaats het boven die witte eivorm.
    – Vul de vierkant met zwart/wit verloop, dit keer gewoon lineair van boven naar beneden. Dit dient als een masker.
    – Selecteer eivorm en vierkant, let op dat de vierkant met zw/w verloop boven op de witte eivorm moeten staan.
    – Ga naar tranparancy, kies bij de drie hoekje “make opacity mask”.
    – Plaat de eivorm boven de bal, en vooila…….een aquabal. Zie afbeelding.

O ja, nog iets vergeten. De schaduw op de vleugel van mini kun je ook met een masker afmaskeren. Dan is geloof ik wat simpele manier dan met een verloop te doen. Teken een vorm van een schaduw, vul het met grijs, plaats een vierkant met zw verloop bovenop, en dan “make opacity mask”. Hierdoor kun je ook makkelijk spelen met de plaats en de zachtheid van de schaduw, door een link tussen de beeld en masker uit te klikken, kun je de masker naar eigen wens verschuiven en tranformeren. Net als bij Photoshop. Door bij opacity de percentage omlaag te zetten kun je ook de schaduw transparant maken en zo de zachtheid regelen.

Bijdrager
    BBB

Goeie tip met dat ei enzo. Ik krijg ‘m nog niet helemaal zo mooi glanzend als jij ‘m hebt, maar ik kom in de buurt.
    Wat is de beste volgorde als ik er een tekst op wil plaatsen? Moet ik tekst ook laten verlopen met een masker?

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.