12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Applebanaan

Logo maken

Dit is de titel/bovenkant van m’n website:

Als je ziet zie je aan de rechterkant een zwart leeg gedeelte, daar zou ik graag mijn logo willen hebben.
    Met mijn tallent voor Photoshop is dit logo maken ZEEEER kansloos!
    Weet iemand een simpel progje maar waar je toch een MOOI logo van kan maken?
    Of als iemand zo aardig is om een mooi logo te maken :P

Bijdrager
    KarelWillem

Je vindt hem nog niet druk genoeg? :mrgreen:

Is SKATE-vi=ds [size=7:1e1aac08f5]SKATE-VIDS[/size:1e1aac08f5] niet je logo dan?

Bijdrager
    Applebanaan

Nee niet echt, maar dit is alweer weer een testje, ben nog druk bezig! Maar ik wil het logo sowieso ook nog voor andere dingen gebruiken. Bijv Ik mag nog stickers laten maken bij de HEMA en daar wil ik dan een logootje van skate-vids op komt.:P

Bijdrager
    koen

Je hebt Photoshop, maar je hem geen talent om er mee te werken? Beetje zonde van het geld, niet? :P

Bijdrager
    BloomPod

De afbeelding wat je nu geplaatst hebt vind ik eerlijk gezegd al geslaagd, het is al een logo vind ik.

Maar ik ga straks eens photoshoppen voor je.;)

Bijdrager
    arri

in tegenstelling tot bloempot vind ik het geposte plaatje geen logo,
    maar vooral veel te druk en banner-achtig..

als daar nog een logo bij moet komen sla je helemaal de plank mis.

die vuisten zijn opzich een goed gegeven,
    maar ‘skate’ en ‘vids’ zijn qua font en kleur twee totaal andere (afzonderlijke) dingen
    …en dan ook nog meerdere malen ‘skate-divs’ in’t klein erachter (in weer een ander font)
    …en een of ander handschrift eronder… (in NOG weer een ander font)
    het is veel te veel door elkaar.

beter zou zijn, om je te concentreren op de vuisten, en daar 1 geheel van te maken,
    OF om de vuisten weg te laten, en van de woorden ‘skate’ en ‘vids’ 1 logo te maken.
    en dus niet DAARBIJ OOK nog weer een ander logo…

nu is het een ratetoeje van stijlen en kleuren
    je moet toe naar 1 coherente stijl die alle info communiceert.

Bijdrager
    Applebanaan
    ”arri”

in tegenstelling tot bloempot vind ik het geposte plaatje geen logo,
    maar vooral veel te druk en banner-achtig..

als daar nog een logo bij moet komen sla je helemaal de plank mis.

die vuisten zijn opzich een goed gegeven,
    maar ‘skate’ en ‘vids’ zijn qua font en kleur twee totaal andere (afzonderlijke) dingen
    …en dan ook nog meerdere malen ‘skate-divs’ in’t klein erachter (in weer een ander font)
    …en een of ander handschrift eronder… (in NOG weer een ander font)
    het is veel te veel door elkaar.

beter zou zijn, om je te concentreren op de vuisten, en daar 1 geheel van te maken,
    OF om de vuisten weg te laten, en van de woorden ‘skate’ en ‘vids’ 1 logo te maken.
    en dus niet DAARBIJ OOK nog weer een ander logo…

nu is het een ratetoeje van stijlen en kleuren
    je moet toe naar 1 coherente stijl die alle info communiceert.

Het was eigenlijk om een beetje te kijken wat mooi is en wat ik dan uit eindelijk ga nemen.

@bloempod: Bedankt!

Bijdrager
    HorridCrow

Logo’s maak je het beste met Illustrator (vector).
    Wat ik zelf ook fijn vind is om het met Flash te doen, en het daarna als EPS bestand te exporteren.

Vind Flash niet frustrerend en Illustrator op de een of andere manier wel. Ook is de manier van tekenen in Flash naar mijn mening veel fijner en sneller voor veel dingen.:P

Bijdrager
    Simon90

Wat zitten er voor maffe friemeltjes links van de twee vuisten?

Bijdrager
    Pokerface
    ”HorridCrow”

Wat ik zelf ook fijn vind is om het met Flash te doen, en het daarna als EPS bestand te exporteren.

Vind Flash niet frustrerend en Illustrator op de een of andere manier wel. Ook is de manier van tekenen in Flash naar mijn mening veel fijner en sneller voor veel dingen.:P

Als je Flash fijner vindt werken dan Illustrator dan zegt dat volgens mij meer over je kennis van Illustrator dan over Illustrator zelf. Je moet natuurlijk werken in het programma dat jij het prettigst vindt, maar de mogelijkheden van Illustrator zijn toch echt groter. Ik heb Illustrator ook een tijdje vervelend gevonden (tijdens m’n studie) maar toen ik er mee moest gaan werken wide ik niet anders meer.

Bijdrager
    HorridCrow
    ”Pokerface”
    ”HorridCrow”

Als je Flash fijner vindt werken dan Illustrator dan zegt dat volgens mij meer over je kennis van Illustrator dan over Illustrator zelf. Je moet natuurlijk werken in het programma dat jij het prettigst vindt, maar de mogelijkheden van Illustrator zijn toch echt groter. Ik heb Illustrator ook een tijdje vervelend gevonden (tijdens m’n studie) maar toen ik er mee moest gaan werken wide ik niet anders meer.

Je hebt wel gelijk hoor.
    Flash is het aller eerste programma waar ik ooit mee werkte (het programma waardoor ik in de Media Design terecht kwam).
    Illustrator heb ik nooit echt veel tijd in gestoken, en eerlijk gezegd doe ik er ook niet meer mee dan (simpele) logo’s maken of logo’s namaken/overtrekken van slecht geleverde logo’s in jpg formaat.

Toch zijn Flash en Illustrator allebei zeer verschillend in de manier waarop je iets kan maken, en hebben ze allebei voor en nadelen. Flash is niet voor niets uitgerust met een eps exporter, en heb ik al vaak genoeg mooie vector vormen gemaakt die ik later heb gebruikt op een website of zelfs als drukwerk.

Bijdrager
    Pokerface

Het feit dat Flash een EXPORT functie heeft voor EPS geeft al aan dat het er niet voor bedoeld is. Net zoals je JPG kunt exporteren vanuit Illustrator. Maar zoals ik al zei: Doe wat je het prettigst vindt, maar ik zou me eens gaan verdiepen in Illustrator…

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.