21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    sarasin

Logo Maken

Goedenmiddag,

Ik heb vandaag weer een idee gekregen, ja je raad het al: ik wil een logo gaan maken. Aangezien hier de mensen zitten met echte creativiteit vraag ik me af welk programma daar nou voor geschikt is. Nou heb ik wat mensen die zeggen ja maak dat maar in Photoshop. Maar dan denk ik ja photoshop das voor foto’s bewerken toch? Enfin, graag jullie commentaar / advies hierover. Alvast bedankt:)

Bijdrager
    macbos
    Bijdrager
    Robbes

Als je het logo maakt in een programma waar je vector afbeedlingen mee kunt maken, kun je logo oneindig (zonder kwaliteitsverlies) vergroten en verkleinen. Het ligt er dus een beetje aan waar je het logo voor wilt gebruiken.

Programma’s waar je vector afbeeldingen mee kunt maken zijn illustrator en flash.

Bijdrager
    Jpunt

photoshop is een pixelgericht programma. Als je dus je logo af hebt en dit behalve op bijvoorbeeld internet óók wil gebruiken op drukwerk, heb je een probleem omdat je dan een veel hoger dpi en dus een grotere versie van je logo nodig hebt.

Daarom kan je dit beter in bijvoorbeeld Adobe Illustrator doen, aangezien dit een vectorprogramma is en je werkt wél gewoon uitvergroot kan worden!

(ik moet eens sneller gaan typen denk ik:) )

Bijdrager
    sarasin

Ok perfect. Adobe illustrator moet ik dus gaan gebruiken.

bedankt, dan gaat ik daar eens mee rommelen:)

Bijdrager
    ScubaMac

ik zou eens beginnen met pen/potlood en papier. Als je een idee hebt wat je wilt maken kun je gaan beslissen in welk programma je dat het beste kunt doen.

succes

Bijdrager
    chm

En vergeet niet: de simpelste logo’s zijn meestal de beste! 8)

Bijdrager
    sarasin
    ”ScubaMac”

ik zou eens beginnen met pen/potlood en papier. Als je een idee hebt wat je wilt maken kun je gaan beslissen in welk programma je dat het beste kunt doen.

succes

ik heb op potlood en papier alles netjes uitgetekend hoor, alleen ik wil gewoon gelijk het juiste programma gebruiken.

Bijdrager
    ScubaMac

kun je de schetsen niet op het forum zetten? zodat we kunnen kijken hoe we dit het beste kunnen uitvoeren?

Bijdrager
    sarasin
    ”ScubaMac”

kun je de schetsen niet op het forum zetten? zodat we kunnen kijken hoe we dit het beste kunnen uitvoeren?

als je belooft niet te lachen;-)

Bijdrager
    ScubaMac

nee natuurlijk niet!!! dat vind ik altijd zo flauw… niet zo verlegen – uploaden die hap!!!

Bijdrager
    rvanheukelum

Ik zou Microsoft Paint gebruiken … en anders Adobe Illustrator.

Bijdrager
    huinkroese

Ik zweer bij Illustrator.

Bijdrager
    sarasin

zo ongeveer moet het eruit komen te zien :D

Bijdrager
    ScubaMac

illustrator – geen twijfel mogelijk!

Bijdrager
    Ja Rune

ik vind het niet echt sterk… ik zou nog wat verder zoeken.

Bijdrager
    fozzy

ik lach niet, dit logo heb je in illustrator in 2minuten klaar, incl Pantone kleuren oid.

:innocent: :innocent: :roll:

Bijdrager
    beammeup

Oh nee,.. niet weer discussies over ‘2 minuten logo’s,.. daar hangt de hele wereld al mee vol!

:cry:

Bijdrager
    MacBeer

je vraag was: welk programma.

Antwoord: in ieder geval een vector-programma. Dus Adobe Illustrator, Macromedia Freehand of Corel Draw.

Als je recensies wil dan willen we er wel graag een briefing bij :lol:

Bijdrager
    sarasin

ok bedankt voor alle reacties, ik wil niet dat mijn logo in een vette discussie eindigd. Ik weet nu genoeg.. Illustrator, Freehand en corel Draw zal ik eens gaan testen. Hartstikke bedankt voor de genomen moeite..

dan ga ik mijn “2 minuten logo” maken (waar ik overigens langer dan 2 minuten over doe, maar goed die discussie wil ik hier niet voeren)

nogmaals bedankt ik ga rommelen!

Bijdrager
    chm
    ”ScubaMac”

illustrator – geen twijfel mogelijk!

Inderdaad! 8)

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.