15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Louwerens

logo in afbeelding

Ik heb een logo in een witte achtergrond en die afbeelding is 300 bij 200.
    Nu wil ik diezelfde logo in een witte afbeelding van 300 bij 300.
    Hoe kan ik dat het beste doen met iphoto ofzo

Geblokkeerd
    Anoniem

Niet. Daar is iphoto helemaal niet voor bedoeld. Er zijn duizend en een tools die hier wel voor bedoeld zijn, zowel gratis als betaald. Het kan onder andere met Preview/Voorvertoning.

Bijdrager
    Louwerens

Hoe doe je dat met voorvertoning dan

Bijdrager
    hansiedejong

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Adjust Size (of, in het Nederlands, Pas grootte aan) rekt de afbeelding uit — dat is niet de bedoeling, denk ik. In Voorvertoning gaat dit niet eenvoudig lukken zoals je bijvoorbeeld in Photoshop kunt doen door de canvasgrootte aan te passen. Er is wel een omweg:

1. Selecteer een stukje witte achtergrond van het logo — de grootte is niet belangrijk zolang het maar helemaal wit is;
    2. Druk ?C in om de selectie te kopiëren;
    3. Druk ?N in om een nieuwe afbeelding te maken met de selectie;
    4. Pas dan de grootte van de nieuwe afbeelding aan naar 300 × 300 pixels, zoals hierboven uitgelegd wordt;
    5. Ga terug naar het logo;
    6. Druk ?A in om alles te selecteren;
    7. Druk ?C in;
    8. Ga naar je witte afbeelding;
    9. Druk ?V in om het logo te plakken;
    10. Klik met je muis op het logo en sleep het naar de goede plek;
    11. Bewaar de afbeelding.
    Bijdrager
    KingAchille

Ook met Photoshop is dit ongeveer de meest bedenkbare basis… Andere gratis alternatieven zijn o.a. Paintbrush. Het Paint alternatief voor de Mac.

Bijdrager
    pinkie

Je zou het ook in Pages kunnen doen, daarna de afbeelding met behulp van voorvertoning weer exporteren naar het door jou gewenste formaat.

Geblokkeerd
    Anoniem

Je zou het ook in Pages kunnen doen,

Mijn god, schrijf jij je brieven ook in Photoshop?

Bijdrager
    pinkie

Hij wil twee bestanden samenvoegen, hij wil geen foto’s bewerken. Waarom zou je daar niet een eenvoudige oplossing voor gebruiken? Uit het feit dat TS aan iPhoto denkt leid ik af dat hij niet heel erg op de hoogte is van de mogelijkheden. Men gaat er hier erg gemakkelijk vanuit dat iedereen Photoshop heeft, dat is nog maar de vraag.

Geblokkeerd
    Anoniem

Hij wil twee bestanden samenvoegen

Nee, dat wil hij niet. Hij heeft een 300×200 afbeelding die hij gecentreerd om wil zetten naar 300×300.

En nee, daar heb je geen Photosoep voor nodig.

Bijdrager
    pinkie

OK, ik zie mijn foute interpretatie van wat TS wil. Ik zou dat niet met Pages doen als ik mij was:cool:

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    cailin op 13 januari 2011

Waarschijnlijk in Numbers … Je zou ze de kost moeten geven die álles met een spreadsheet doen;)

pinkie op 13 januari 2011

Hij wil twee bestanden samenvoegen, hij wil geen foto\’s bewerken. Waarom zou je daar niet een eenvoudige oplossing voor gebruiken?

Omdat het beter is mensen te leren het juiste gereedschap te gebruiken voor een taak misschien? Ja, Pages kan afbeeldingen plaatsen en je kunt het resultaat dan exporteren of een schermafbeelding maken, maar het is niet bepaald het geschiktste gereedschap hiervoor. Het is alsof je een spijker in de muur moet slaan, waarvoor je een zaag pakt en het handvat daarvan dan maar gebruikt om op de spijker te slaan. Handiger in zo’n geval is even wat langer te zoeken naar een hamer …

pinkie op 13 januari 2011

Men gaat er hier erg gemakkelijk vanuit dat iedereen Photoshop heeft, dat is nog maar de vraag.

Ahem … kijk eens een eindje terug naar boven in deze thread …

Geblokkeerd
    Anoniem
    Jakko op 13 januari 2011

Waarschijnlijk in Numbers … Je zou ze de kost moeten geven die álles met een spreadsheet doen;)

Of mensen die mij screenshots in Word documenten geplakt sturen. Of wat ik ook veel zie in ons ticket systeem: aan het ticket een attachment met daarin een mail bericht met daar in meerdere attachments met daarin Word documenten van formulieren.:evil:

En ja, je maakt een grap, maar je wilt niet weten hoe veel mensen het “file open” menu van Word gebruiken als vervanger van Explorer/Finder. Die openen echt alles via het menu van Word :ftim:

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Of mensen die mij screenshots in Word documenten geplakt sturen.

Jaren geleden had ik eens een discussie met een paar mensen die wat gedownloade afbeeldingen kwijt waren; het bleek dat ze die in een Word-document geplakt hadden, en nu was het document beschadigd geraakt. Ik vroeg me toen hardop af waarom ze dat op die manier deden, en gebruikte ook dat voorbeeld met de spijker en de zaag. Het antwoord was: “Als je nu alleen weet hoe je een zaag moet gebruiken?” *zucht* “Dan leer je om een hamer te gebruiken als dat het betere gereedschap voor de klus is … “

En ja, je maakt een grap

Maar gedeeltelijk. Ik ben mensen tegengekomen die echt brieven in Excel schreven terwijl ze ook Word op hun computer hadden staan. Ik geloof dus best dat er ook genoeg zijn die Word gebruiken als Verkenner/Finder:(

Geblokkeerd
    Anoniem
    Jakko op 13 januari 2011

Ik ben mensen tegengekomen die echt brieven in Excel schreven …

Wat?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.