30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 41)
  • Q:
    Bijdrager
    EmuuuH

Logo hulp

Ik ben met een logo bezig voor het nieuwe bedrijf van mijn vader.
    Wat hij doet (in het kort) is: hij gaat op reis met iemand en laat hem meer van zichzelf ontdekken(op spiritueel gebied enz.)

de naam staat vast, en mij is gevraagt er een langwerpig logo voor te maken,.

dit heb ik o.a.

iemand nog ideen, tips, verbeteringen, mening?

Bijdrager
    nookie

Zie: http://images.google.nl/images?hl=nl&um=1&q=spiritueel&btnG=Afbeeldingen+zoeken

Zoals je ziet is het sprituele een ”zweverige materie”. Probeer dat eens meer in je logo te verduidelijken.
    Je logo is nu te ‘hard’ voor deze materie.

Waarom een langwerpig logo? Dan ben je meteen erg beperkt. Ik zou meerdere opties voorstellen.

Kernwoorden:

Reis
    Ontdekking
    Spiritueel
    Zweverig
    Glow
    Coach

Bijdrager
    MadSven

Probeer de gratis fonts van sites als dafont.com te vermijden.
    Hebben we het over zweverig, dan heb ik daar dus geen ‘grunge’ font type bij in gedachten… probeer subtiel te blijven.

Bijdrager
    Bor

De site van mijn oom is denk ik een goede referentie naar hoe het wél moet… Lekker rustig en niet te opdringerig.

Bijdrager
    jeneverstoker
    ”EmuuuH”

iemand nog ideen, tips, verbeteringen, mening?

Nog een voorbeeldje van ons eigen bedrijfje zie : http://www.beeldenkleur.nl
    Maar volgens mij begint het met paar goede gesprekken om te kijken over aard en inhoud van het bedrijf om de juiste sfeer te kunnen treffen. Succes en laat ons ook weten wanneer er een site te bezichtigen is.

Bijdrager
    EmuuuH

Het is iets minder zweverig dan jullie denken.
    De doelgroep is trouwens goed verdienende managers.

En de lettertypes daar had ik het met hem over gehad, hij vond dit leuker dan iets als futura ofzo, ik pas het dan nog wel wat aan zodat je bijvoorbeeld niet twee exact dezelfde letters achter elkaar hebt.

Bijdrager
    nookie

Misschien handig dat je eerst wat beter omschrijft wat het allemaal inhoudt.

Bijdrager
    EmuuuH

Hij gaat met managers, of andere mensen die het kunnen betalen :D, op reis.
    Reis is bijvoorbeeld wandelen in de ardennen, maar kan ook een tocht zijn op de noordpool bijvoorbeeld. (naar keuze)
    En dan gaat hij hun (een persoon tegelijk) mentaal coachen, en zichzelf leren kennen (hoe weet ik niet)

Bijdrager
    MDF

Het logo is nu vrij zwaar omdat alles in hetzelfde font staat.
    Je krijgt de indruk dat alles casual is en wat avontuurlijk en primitief is en dat de organisatie erachter waarschijnlijk ook “primitief” is. En dat is iets wat je zeker niet wil, want de organisatie is wél degelijk goed (dat hoop ik toch voor je…)

Ook dat woord INNER is veel te groot en maakt het logo zelfs wat dreigend. Ik denk dan ook aan inner, binnen, binnenkant, klein, onderkast, kleine letter… ? Inner dus veel kleiner en in een fijn lettertype.

Ik heb een voorbeeldje gemaakt hoe ik het zie. En dan komt Travel Coach veel beter tot zijn recht terwijl het toch Inner Travel Coach blijft. Dat “inner” is in onderkast gezet en in een licht lettertype. In mijn voorbeeld is dat een Myriad Pro Light.

Het logo is nog niet “af” maar je ziet wel wat ik bedoel…

Succes !

Bijdrager
    KarelWillem

Of je plakt ‘i n n e r’ als een waslijntje nóg kleiner tussen de T en de L.

Dan heeft ‘i n n e r’ een functionele plek met betekenis én je maakt je logo wat compacter.

Bijdrager
    EmuuuH

Dat is ook nog wel een leuk idee, dat waslijntje, alleen dan moeten de t en de l wel wat hoger..

Ik ga er zo snel mogelijk mee aan de gang, moet nu en morgen werken..

Bijdrager
    nookie

Persoonlijk vind ik lange woordlogo’s niet mooi. Compact houden is mijn voorkeur.

Bijdrager
    EmuuuH

Is ook een optie inderdaad, ik vind het dan een beetje rommelig worden..
    ik zal hem er even bij roepen en naar zijn mening vragen.

Bijdrager
    nookie

Met een verandering van je lettertype is waarschijnlijk het rommelige effect een stuk minder.
    Ik zou inner en coach hetzelfde lettertype geven.

Je vader is namelijk een inner coach, travel komt er dan bij, dat kan dus een ander lettertype zijn.

Bijdrager
    St. Mobbs

Wat ik adviseer (net als nookie) is om inner en coach een strak, en hetzelfde lettertype te geven. Die twee dingen zijn serieus.
    Het stukje travel is ‘minder’ serieus, en dat kun je wel een vrolijk lettertype geven. En om het wat compact te houden zou ik inner als waslijntje gebruiken. Het stukje coach kan er wel gewoon achteraan.

PS: door dat travel een kleurtje mee te geven lijkt het wel een beetje op een reisbureau met vakanties naar de Bahama’s. Is het trouwens misschien wel een beetje. :wink:

Bijdrager
    jobz

ik vind ‘m mooi (jouw versie zonder “waslijn”, en niet die van Nookie en MDF –:mrgreen: ) , maar mijn tip aan je vader is dat de kredietcrisis wel eens hard aan kan komen bij innertravelcoaches.

maareh, goed gedaan! 8)

Bijdrager
    EmuuuH

Dit heb ik ervan gemaakt waar hij naast zat, we hebben ook de andere dingen nog bekeken, maar hier over is hij tevreden.

Als er nog dingen zijn waarvan jullie zeggen:’dat kan echt niet!’ dan hoor ik dat graag.

Bijdrager
    Nietzman
    ”nookie”

Zoals je ziet is het sprituele een ”zweverige materie”. Probeer dat eens meer in je logo te verduidelijken.

Precies, in de vorm van een drumcircle!

Bijdrager
    boriskiss

Het logo wekt bij mij angst op!

Bijdrager
    shushishu

Ik zie niks spiritueel in, travel wel maar erg cliché lettertypen. Daarnaast lees ik ergens dat het vooral gericht is op zakelijke doelgroep, ik heb niet het gevoel dat je hiermee de juiste doelgroep aanspreken. De klant mag erg tevreden en leuk vinden maar als het beeld niet communiceert, dan heeft die er niks aan.

Bijdrager
    KarelWillem

Mijn eerste gedachte was ook : Saw.

Bijdrager
    EmuuuH

Misschien nog maar ff naar kijken dan..
    Iemand nog tips? Wil het wel graag een blok houden.

Bijdrager
    KarelWillem

Rood wordt groen.
    &
    Inner een stuk kleiner en breder gespatiëerd.

Bijdrager
    1984
    ”EmuuuH”

Hij gaat met managers, of andere mensen die het kunnen betalen :D, op reis.

Dat komt me bekend voor…… :innocent:

Bijdrager
    EmuuuH

HUH?

Bijdrager
    sanderman

waarom ook die ‘helse’ kleuren? Dat vurige rood, oranje/geel en dat zwart is wel heel knal allemaal. Ga voor een rustige kleur, neem koele kleuren. Neem groen en blauw, liefst in lichte varianten. Of ga kijken bij pastelkleurtjes (al heeft pastel niet mijn voorkeur).

Bijdrager
    EmuuuH

Ik had dat rood gekozen als zonsondergang..

Bijdrager
    Nietzman

Misschien iets op basis van het Inner space logo? :’).

Bijdrager
    boriskiss
    ”EmuuuH”

Het ziet er meer uit als een Hel! Misschien wat meer geel?

Groet,

Boriskiss

Bijdrager
    Whamp
    ”EmuuuH”

Misschien kun je de zonsondergang oranje/geel en een beetje rood maken. Staat niet zo hels :evil:

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 41)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.