6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    clskoppes

Logo Design Studio

Ik heb onlangs Logo Design Studio aangeschaft, als ik echter een Logo template open laat hij niet
    alle layers zien. Ik heb hetzelfde met zelf gemaakte logo’s als jpeg , pict etc. laat hij wel alles zien
    als ik het logo echter open met het programma vallen er weer delen weg,.
    Terwijl deze echter wel in het layer overzicht staan.

Heeft iemand hier ervaring mee en eventueel een oplossing?

Gr, Cor

Bijdrager
    computer space

Eng programma. Wil je een serieus logo voor je bedrijf, blijf hier dan af en zoek een echte ontwerper. Wil je er geld mee verdienen door te ontwerpen voor anderen? Dan is het driedubbel eng!

Import and export your logo in all popular formats including JPG, TIF, PNG, BMP, PSD and more

Een logo hoort in EPS of PDF geexporteerd te kunnen worden! Dat kun je niet eens maken. Het lijkt een bitmap-programma (logo=vector). Als je de voorbeelden bekijkt is CMYK (drukinkten) waarschijnlijk ook niet te gebruiken, laat staan steunkleuren (specifieke inkten in een speciale kleur voor briefpapier of ander bedrijfsdrukwerk).
    Verder heeft een serieus ontwerpprogramma geen templates, hooguit tutorials. Iedere ontwerpopgave voor een logo vraagt een unieke benadering. Dat is niet even met wat templates te doen.

Download bijvoorbeeld dit als het (bijna) niks mag kosten:
    http://www.inkscape.org/
    Dat is tenminste nog iets.

Bijdrager
    KarelWillem

Je kunt natuurlijk ook een logootje voor je vriendenclub willen hebben, voor het schaakclubje van je zoon, voor de aquarium-vereniging met zes leden, voor op je privé-website, voor het verjaarspartijtje van je dochter, etc.

Het hoeft niet altijd serieus en voor een bedrijf te zijn natuurlijk.

En dan is zo’n programmaatje best handig.

Bijdrager
    computer space

Ik denk ik check het even. Ik zie vaak genoeg bedrijven die WEL zo’n logo voeren :?

Bijdrager
    KarelWillem

Hahaha. Precies.

En weet je wat het erge is?
    Dat die dan vaak juist wel een logo hebben die door een ‘echte’ ontwerper is gemaakt.
    En dat voor veel geld.

Bijdrager
    clskoppes

Bedankt,

Ik heb het programma incscape gedownload. Hij geeft nu echter de melding x11 missing
    terwijl deze toch echt geinstalleerd is complet met alle updates?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.