7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    unclesaint

Logo bewerken

Hallo,

Ik wil in Photoshop Elements een logo in verschillende kleuren bekijken.

Wat is nu de makkelijkste manier om dat te doen? Ik gebruik nu de automatische vul optie, maar die herkent niet altijd de grenzen tussen de individuele onderdelen. Het programma kleurt dan ook delen in die ik niet gekleurd wil hebben.

Ik dacht dat er een optie bestond om het logo “neutraal” te openen… dus dat er geen kleuren meer zijn en ik gewoon blanco kan beginnen.

Klopt dit?

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd, maar anders hoor ik het natuurlijk graag.

Bedankt alvast.

Gr,
    Arni

P.s. is Photoshop Elements wel het juiste programma voor een beginner/amateur? Ik had vroeger Photoshop Deluxe en dat werkte prima, maar dat programma is niet beschikbaar voor MacOs X en hoger. Dit programma deed het prima en eigenlijk ben ik op zoek naar iets soorgelijks.

Bijdrager
    bartvdv

Je ontwerpt toch geen logo’s met een bitmapprogramma ? Gebruik daar een vectorprogramma voor.

Bijdrager
    unclesaint

Bedankt voor je reactie Bart,

Maar photoshop was het eerste wat me te binnen schoot.

Het is allemaal niet professioneel of zo…

Maar wat voor programma raad jij aan dan?

Bijdrager
    Shmoo

Dat soort reacties krijg je al snel van professionals in deze sector.

Een vector programma als Illustrator om even bij Adobe software te blijven maar waarschijnlijk kom je daar ook niet ver mee zonder enige ervaring.

Kijk hier eens naar, dit voldoet vaak al voor mensen die iets voor zichzelf willen doen en iets dat niet mega professioneel hoeft te zijn.

YouTube is een prima source voor het bekijken van dit soort video’s,

Bijdrager
    unclesaint

Dankjewel Shmoo,

Erg bruikbaar… ik zal nog eens kijken of ik wat andere nuttige filmpjes kan vinden.

Tnx

Moderator
    Maarten

Bij een vectorbestand is heel simpel gezegd je afbeelding opgebouwd uit lijnen.
    Een normale afbeelding is opgebouwd uit pixels, vergroot je die afbeelding te erg, wordt deze onscherp.
    Een logo wordt standaard gemaakt in vectoren omdat het dan oneindig schaalbaar is zonder kwaliteitsverlies!
    Succes!

Maarten

Bijdrager
    dijkie

Is er iemand die photoshop heeft en dit logo wil aanpassen https://www.facebook.com/…86&type=1&theater
    Van witte achtergrond naar een zwarte?

Zeer veel dank!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.