19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    Nickalicious

LogMeIn voor OsX (10.5.6)

Hoi allemaal, ik zoek een soort LogMeIn programma voor OsX. Iemand ervaringen met een bepaald programma en welke raden jullie me aan?

Ik zag LogMeIn zelf, maar misschien hebben jullie een (beter) alternatief?

BVD.

Het is namelijk voor m’n opa die z’n eerste computer krijgt (een oude iMac G5) en als er dan wat fout is moet ik het oplossen. En om kilometers ver te reizen elke week is ook niet iets wat ik graag wil.

Bijdrager
    jgmkoster

ichat

Bijdrager
    Nickalicious
    jgmkoster op 09 januari 2011

ichat

Pardon?

Bijdrager
    Hansi2124

Ik denk niet dat iChat van 10.5.6 dit al kan. Volgens mij vanaf Snow Leopard. Skype kan dat wel op Leopard dacht ik.
    @TS: je opa kan beter updaten naar 10.5.8 (de laatste update van Leopard).

Bijdrager
    Nickalicious

Update is geen probleem ik ga er van de week naartoe. Maar je kan toch noch met iChat noch met Skype remote access op iemands computer krijgen? Of vergis ik mij?

Ik las zojuist iets wat je bedoelde met iChat, maar ik weet niet of dat ideaal is. Het moet namelijk ‘altijd’ kunnen, hij moet het niet makkelijk kunnen uitzetten zegmaar. Niet omdat ik zo graag mee wil kijken of zo, maar meer omdat ik dan niks kan doen als hij het perongeluk wegklikt.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Simpel:
    TeamViewer installeren, en via een account registreren (gratis). Daarna kies je ervoor om TeamViewer met de Mac te starten en automatisch in te loggen. Op deze manier verandert de code niet en kan je een standaard wachtwoord invullen. En zo: elke keer met een klik inloggen op de G5. Overigens kan iChat dit in Leopard ook.

Bijdrager
    Hansi2124

Ja, daar vergis jij je in;-)
    Bij iChat moet je dit in hebben gesteld: Schermdeling ingeschakeld

En in Systeemvoorkeuren:

In de Voorkeuren van Skype schermdelen toestaan:

Bijdrager
    Koning Frank

@Hans: Jij vergist je. TS heeft het over remote acces, dus het op afstand dingen kunnen veranderen. Jij hebt het slechts over de weergave van de ander zijn scherm

Bijdrager
    Hansi2124

Ik kan mij herinneren dat ik zo over afstand iemand heb geholpen.

Bijdrager
    Ezri Dax

Teamviewer! Draait op al mijn mac’s en windows pc’s. Ik kan overal in, ook vanaf mijn werk.

Bijdrager
    Nickalicious
    No_Name op 09 januari 2011

@Hans: Jij vergist je. TS heeft het over remote acces, dus het op afstand dingen kunnen veranderen. Jij hebt het slechts over de weergave van de ander zijn scherm

Ja inderdaad, niet slecht bedoeld hoor Hansi2124 maar de software die ik zoek moet structureel zijn. Daar bedoel ik eigenlijk meer mee dat hij er niks aan kan aanpassen en dat het bijv. in de achtergrond draait.

Maar iChat kan dit in zekere zin wel zijn, ik meen mij te herinneren dat je met iChat kon instellen dat je automatisch alle inkomende dingetjes kan accepteren van een bepaald contact (ik dus). Maar ik dacht dat screen sharing puur alleen sharing is en niet editing. Maar correct if I’m wrong please :D!

EDIT: TeamViewer ziet er veelbelovend uit:-)

Bijdrager
    Maverick9898

Bij MobileMe kan je ook screensharen en dan ook gebruiken gewoon via OSX. Daar moet je natuurlijk wel voor betalen;).

Bijdrager
    Nickalicious

Mja dan moet ik ook een Airport Extreme aan gaan schaffen voor me opa, dat schiet niet op.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Hoeft niet, je hebt alleen een MobileMe account nodig. Dan stel je ‘Terug naar mijn Mac’ (Back to my Mac) in via Systeemvoorkeuren.

Bijdrager
    Nickalicious

Dat is dan idd ook nog een optie! Bedankt voor alle reply’s trouwens:-)

Bijdrager
    Oppie

Met iChat kun je het perfect: je kunt zien wat de andere doet, je kunt zelf het scherm, en dus betreffende Mac bedienen, en dat terwijl je met elkaar praat. Makkelijk en gratis; werkt bv ook met een Gmail mail adres. Ik gebruik het zelf nog al eens.

Met Skype schermdeling kun je alleen maar kijken wat de andere doet; dat is toch een stuk minder.

En het Systeemvoorkeur>Delen>Schermdeling heeft met dit alles weer niks te maken, tenzij je het mbv ‘Terug naar mijn Mac’ en MobileMe aan de slag wilt.

Bijdrager
    Nickalicious
    Oppie op 09 januari 2011

Met iChat kun je het perfect: je kunt zien wat de andere doet, je kunt zelf het scherm, en dus betreffende Mac bedienen, en dat terwijl je met elkaar praat. Makkelijk en gratis; werkt bv ook met een Gmail mail adres. Ik gebruik het zelf nog al eens.

Met Skype schermdeling kun je alleen maar kijken wat de andere doet; dat is toch een stuk minder.

En het Systeemvoorkeur>Delen>Schermdeling heeft met dit alles weer niks te maken, tenzij je het mbv \’Terug naar mijn Mac\’ en MobileMe aan de slag wilt.

Ik snap dat het prima kan werken, maar het is niet wat ik wil. Ik hoef helemaal niet te praten met de andere kant. Het moet zo zijn dat als iets niet (goed) werkt dat mijn opa mij belt en zegt het werkt niet. Vervolgens los ik het op zonder dat hij de computer ook maar aan hoeft te raken. Daarom is het ook zo belangrijk dat deze software altijd aanstaat en dat hij er totaal geen omkijken naar heeft.

Tevens is hoe mooi Back to my Mac wellicht ook werkt is het ook niet helemaal optimaal in mijn situatie. Stel dat ik een keer niet in de gelegenheid ben om mijn opa direct te helpen, dan kan wellicht één van de andere kleinkinderen al dan niet vanaf afstand te hulp schieten.

Echter is mijn MobileMe account voor zakelijke doeleinden gereserveerd en om die dan uit handen te geven is ook niet echt de bedoeling. Daarom spreekt Teamviewer mij ook meer aan in deze situatie :-).

Bijdrager
    Bianco

Ik gebruik echt al jaren logmein. Dit doe ik op zowel windowsgebakkies als op Appletjes. Werkt als een tierelier, en met de Pro versie kun je zelfs remote werken en lokaal printen, of bestanden overzenden. Natuurlijk is het wel uit te zetten, maar je kunt het gewoon mee laten opstarten. Als je je Opa dan verteld dat ie daar niet aan moet zitten, staat ie altijd aan.

Bijdrager
    Nickalicious

Kan Apple Remote Desktop trouwens alleen binnen een netwerk of ook over het wereld wijde web? Dat lijkt me namelijk ook een mooie optie of vergis ik mij?

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.