30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 40)
  • Q:
    Bijdrager
    kevinnke39

Logitech Z-5500 of Bose Companion 5 ?

dag iedereen,

ik wil nieuwe speakers kopen voor mijn IMac maar ik zit te twijfelen tussen de Logitech Z-5500 of de Bose Companion 5, heeft iemand ervaring met 1 van deze speakers ? mijn muziekgenre is meestal pop muziek maar af en toe ook wel een goed hiphop nummer. wie kan mij helpen ?

Bijdrager
    Christophe F

Ik heb al 4 jaar de Z5500 en heb er al ontzettend veel plezier mee gehad! Aangesloten met een optische kabel op de Mac is het perfect, DTS in films hiermee zijn echt de max! De subwoofer is een beul, alles trilt mee, zelfs mijn parket in mijn kamer:)

Heb er al enkele keren openluchtcinematjes in de tuin en poolpartys mee gedaan, gaat ook ontzettend hard buiten en de bas is nog voelbaar ook (in open lucht).

Het is echt een aanrader, is niet kapot te krijgen en ontzettend ‘goedkoop’ voor de multifunctionele inzetbaarheid! Ik heb hem gekocht voor €260 bij Komplett.be, hij is wel duurder geworden daar dus misschien eens rondzoeken voor een prijsje…

Bose Companion 5 is wel een aanrader voor enkel en alleen muziek, en is best compact (zeker als je niet de goede ruimte heb om de 5 speakers en de sub van de 5500 te plaatsen…). Ook het design van die Bose is echt :heart:. Qua prijs zijn de twee sets wel vergelijkbaar…

Succes met de keuze, nu eens naar de MediaMarkt/Saturn gaan met een iPod en de twee sets eens vergelijken met je eigen muziek! Want geluid is persoonlijk…

Bijdrager
    kevinnke39

hebben ze de Logitech z-5500 bij de mediamarkt om te testen ?

Bijdrager
    Christophe F
    Bijdrager
    djneo

Persoonlijk heb ik de z5500
    Maar dit is een 5.1 setje en voor de mac moet je die digitaal (optisch) aansluiten en moet je dus zoeken naar een kabeltje die van mini toslink naar toslink gaat.
    de geluidskwaliteit is goed.

Ik heb hier nog een 2de setje die alleen bij het controle pod geen scherm verlichting meer heeft, moet ik nog eens repareren maar vergeet het steeds. (je mag een pb sturen met een bod als je wilt)

Bijdrager
    kevinnke39

christophe f, waarom is die advertentie aan het aftellen

Bijdrager
    kevinnke39

maar ik ga ze nu nog niet meteen kopen, ik ben nu aan het sparen voor een ipad

Bijdrager
    Bart Dekker

Ik heb zelf gisteren de z-5500 gekocht en door middel van een toslinkkabel aangesloten op mijn mac pro. Echt super geluid. Zeker een aanrader. Op computerland.nl kost hij nog maar 288 euro.

Bijdrager
    Christophe F

Ja op 8 min een beslissing maken is nogal kort. Dat telt af omdat het een bieding is op eBay, duurt een bepaalde periode om te bieden…

Nog even verder sparen dan, en de iPad is een schitterend ding! Veel plezier ermee;)

Bijdrager
    kevinnke39

dank je christophe:P

Bijdrager
    kevinnke39

of zou iemand mij nog andere speakers kunnen aanraden , want mijn budget is tot €500 ?

Bijdrager
    XeroX

Bose is altijd een goeie optie. Wij hebben hier thuis een Bose systeem en het klinkt prachtig.. Maar aan mijn computer zelf hangt dan weer een Logitech systeem, ook goed maar als je de keuze hebt geef ik toch de voorkeur aan Bose..

Bijdrager
    kevinnke39

Xerox,

maar welke Bose zou je me dan aanraden, de Bose Companion, de Companion 3, de music monitor..

Bijdrager
    XeroX

Naar mijn mening de Bose Companion.. Als je voor Bose zou gaan, zou ik ook sowieso eens langs gaan bij een erkende dealer.

Bijdrager
    Maverick9898

Bose maakt goede producten. Bij de meeste APR’s hebben ze wel Bose speakertjes staan. Ga daar ’s luisteren. Het is lastig om met dit soort dingen mensen iets aan te raden. Het is erg afhankelijk of ze het geld over hebben voor het verschil in kwaliteit. Ik heb persoonlijk ook 100 euro over voor Bose in-ear maar er zijn ook zat mensen die dat ook mooi vinden maar dat niet willen. Dus dat is erg persoonlijk;).

Bijdrager
    PrintPiet

Koop geen van twee. Koop lekker mooie soundbar die je boven/onder je imac hangt of recht voor je inklapbare mac. Wedden dat het meer lol geeft en geluid. De meeste PC speakers bieden te weinig. Een goede 2.1 cinema set het je al onder de € 500. BCC heeft nu een (witte) Philips soundbar van € 900 voor € 399 op internet. Kijken waard.

Bijdrager
    XeroX

@ Maverick9898
    Heb je de Bose Mobile in-ear of de gewone?

Bijdrager
    kevinnke39

en als je niet naar het geld moet kijken, welke speakers kun je dan het beste kopen ?

Bijdrager
    chrissey
    PrintPiet op 26 augustus 2010

De meeste PC speakers bieden te weinig.

Dan heb je die Logitech nog niet gehoord…:lol:

Bijdrager
    PrintPiet

Chrissey, Ik heb ze wel gehoord maar ze zien er zo lelijk uit.:sick: Volgens mij wil het oog ook wat en een mooit soundbar staat wel stoerder bij een grote scherm. Maar goed smaken verschillen. Voor kevinneke39 in ieder geval veel luisterplezier met welk systeem dan ook.

Bijdrager
    iPet

Ik zou zeggen CREATIVE T3 bij Conrad voor 175,- en minstens en misschien wel beter dan de Bose !

Echt een goed setje met top geluid!!

Zie ook: Creative review

Groet iPeter

Bijdrager
    kevinnke39

kunnen al die trillingen van de Logitech Z-5500 gevolgend hebben voor mijn ipod, imac, MBP of andere apparatuur

Bijdrager
    kevinnke39

ik denk dat ik toch ga voor de Bose Companion 5, hij past mooier bij mij bose 321 gsx systeem en ik ben eigenlijk meer ervaren met Bose, maar ik heb nog 1 vraagje : kun je via de AUX ingang van de Bose Companion 5 een andere subwoofer er op aan sluiten ?

Bijdrager
    iPet

Hoi Kevin, heb je de review van de Creative T3 wel gelezen? :innocent:

Bijdrager
    Chorro
    kevinnke39 op 27 augustus 2010

kun je via de AUX ingang van de Bose Companion 5 een andere subwoofer er op aan sluiten ?

Je kan nooit verwachten dat uit een ingang een uitgaand geluid komt, dat wil dus zeggen dat je bij een ingang puur een kabel kan aansluiten van iPod/Mac o.i.d. naar de boxen en niet van de boxen naar andere apparatuur;)

Bijdrager
    kevinnke39

pbrink19,

ja ik hem em geleze maar hoe is de bass

Bijdrager
    iPet

Die is goed diep en strak.

De subwoofer bestaat uit drie Speakers waarvan 1 actieve en 2 passieve!

Bijdrager
    D.Bovens

Zelf zou ik niet voor Bose kiezen. Maar bij speakers heeft ieder zo zijn eigen voorkeur voor geluid. Vergelijk even bij de lokale Media Markt, of een andere winkel die ze verkoopt. En als ik je een tip mag geven, neem je iPod met je eigen muziek mee. Dan kan je beter vergelijken.

Zelf geeft ik voorkeur aan B&W MM1, maar dat kost ook weer wat…

Bijdrager
    mark-a-mac
    D.Bovens op 29 augustus 2010

Zelf zou ik niet voor Bose kiezen.

Bose heeft de naam veel te duur te zijn voor wat men aan geluidskwaliteit biedt. Helaas weet men die naam ook prima in stand te houden.

Kijk/luister ook eens naar de AudioEngine 5-speakers. Neem (maar dat geldt voor alle speakers) wel de moeite om ze goed op te stellen.

Bijdrager
    kevinnke39

D.Bovens,

dat geld kan ik me veroorloven, maar ik maak me bij de meeste speakers zorgen om de bas

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 40)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.