9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    RalphvRoekel

Logitech Z-5500 aansluiten op iMac

Hallo,

Ik heb een vraagje. Ik wil graag de Logitech z-5500 set aanschaffen. Dat is een 5.1 optical audio set (als ik het goed zeg). Ik weet dat de 3,5 mm jack ingang aan de achterkant van mijn iMac geen normale ingang is zoals bij bijv. een iPod. Volgens mij is het een optische ofzo. Maar hoe moet ik de set dan aansluiten. Ik neem aan dat je dat dan niet doet met een standaard 3,5 mm kabel. Is er een speciale kabel die ik er dan bij moet kopen of heb ik een of ander verloopstukje nodig.

Groeten Ralph

Bijdrager
    Bart Dekker

Ja klopt. Ik heb de z-5500 aangesloten op mijn mac pro 2010 door middel van een toslink kabel. Deze is voor 10 euro te kopen bij bol.com. Dit is naar mijn weten de enige mogelijkheid.

Bijdrager
    iDuck

Vroeg er laats op de computerafdeling bij de Mediamarkt naar… “dat bestaat niet meneer”. Toen pakte ik ze zelf maar uit het rek.:grin:

Bijdrager
    ErikBruinsma

Er word uiteraard ook een 3,5mm geleverd die je gewoon in je iMac kunt pluggen. (Ik heb zelf de z-5500 digital met 27″ iMac)

Bijdrager
    noni

Als je al een goede toslink kabel hebt kan je ook alleen voor het verloop plugje gaan.

Bijdrager
    Bart Dekker

Ik heb eenzelfde ervaring. Bij de mediamarkt wist men echt niet dat ik de z-5500 moest aansluiten op mijn mac met een toslink kabel en hadden ze weinig tijd voor mijn vraag.Bij de computerland daarentegen hebben ze het voor me uitgezocht en me zeer goed geholpen. Dit is maar weer eens een bewijs dat men bij de mediamarkt de klantvriendelijkheid van een stoeptegel hebben. (uitzonderingen daargelaten natuurlijk).

Bijdrager
    Infinitatus

Gebruik dan ook VLC om optimaal gebruik te maken van je 5.1 geluid uit je boxen (DD/DTS). Zover ik weet ondersteunt Quicktime alleen stereogeluid (Bij quicktime 7 was dit tenminste het geval, bij quicktime X weet ik het niet en ik weet ook niet of perian hier nog iets aan kan veranderen).

Bijdrager
    Infinitatus

In je films moet natuurlijk wel ac3/DD/DTS minimaal aanwezig zijn.

Bijdrager
    RalphvRoekel

bedankt voor de reacties!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.