11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Moderator
    Rivanov

Logitech Z-2300

Ik heb vandaag de Logitech Z-2300 ontvangen en aangesloten op mijn iMac. Wat ik me alleen afvraag, hoe kan ik het beste het volume van de iMac zetten? 50% of 100%?
    Wanneer ik het volume op 100% zet hoef ik m’n Logitech set niet heel ver open te zetten, als ik het op 50% zet dan moet ik m’n Logitech logischerwijs wat harder zetten.

Wat is de beste oplossing? Kan het kwaad als de iMac op 100% volume staat?

Bijdrager
    sven-

In de Apple winkels waar ik ben geweest staat het volume van de Macs altijd op 100%. Zelf zet ik het standaard op 50%.

Moderator
    Rivanov

In principe maakt het ook niets uit aangezien je de speakers van de iMac niet meer belast.

Bijdrager
    Island

Het lijkt me logisch dat je het beste op 100% zet, zo ben je direct zeker dat je de volle geluidsbenutting zal hebben:)

Moderator
    Rivanov

Inderdaad. Wat ik wel raar vind, als je een koptelefoon aansluit op de iMac dan neemt hij een verschillend volume niveau aan. Stel, je hebt je volume op Mute staan en je prikt een koptelefoon erin en je zet ‘m op 50%..trek je die er weer uit..schiet het volume weer terug in Mute. Waarom doet hij dat niet met externe speakerset?

Bijdrager
    G-Force

Ik heb mijn volume iets op een kwart ingesteld. Aangezien mijn remote wat ver weg ligt kan ik mooi het volume verhogen via het toetsenbord. De reden dat het standaard zo laag staat is omdat sommige tv series erg zacht zijn.

Lid
    Pepperonie
    ”Rivanov”

Inderdaad. Wat ik wel raar vind, als je een koptelefoon aansluit op de iMac dan neemt hij een verschillend volume niveau aan. Stel, je hebt je volume op Mute staan en je prikt een koptelefoon erin en je zet ‘m op 50%..trek je die er weer uit..schiet het volume weer terug in Mute. Waarom doet hij dat niet met externe speakerset?

Doet ie volgens mij alleen als je het stekkertje van de speakers in de iMac er uit trekt.

Bijdrager
    Double_U

Ik heb de remote op een juist op een vast volume staan (±50%) en regel het volume softwarematig met het toetsenbord. Ik ga er vanuit dat de ‘eindversterker’ in de speakerset beter kan versterken dan dat chipsetje in de macbook/imac, maar ik kan er naast zitten.

Bijdrager
    Ian L

Nu ik mijn iMac Digital heb aangesloten kan ik de volume niet meer aanpassen met de toetsenbord of remote.:o

Gebruik dus nu de volume van de Inspire 5,1 maar.

Moderator
    Poezenbeest

Apple raad zelf aan om het volume op 100% te zetten en vervolgens het volume op het afspeelapparaat te regelen…

Moderator
    Night

Mijn ervaring is toch anders: Als ik geluid via de TV afspeel kan ik beter het volume op ca. 80% zetten ipv op 100% en dan het volume verder regelen op de TV. Bij 100% krijg ik vervormingen (klinkt als overmodulatie).

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.