6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    jebman

logitech muis slechte BT verbinding

Hi,

ik heb een logitech MX master 2s bij mijn nieuwe MBP. De unifying ontvanger kan niet omdat ik alleen maar usb-c poorten heb.
    Her en der op internet al gelezen dat de bluetooth (BT) verbinding problemen oplevert. Ik had alles draaien, paar weken terug opeens niet meer en alleen nog basis functies van de muis. De logitech software kan ook de batterij status niet goed lezen. Ook de universele driver Steermouse kan niet communiceren met de muis.
    Natuurlijk al BT instellingen verwijderd, software geherinstalleerd, Time Machine backup terug gezet etc. Vorige keer werkte het dacht ik na hernoemen van de muis in de BT instellingen.
    Krijg nu met niets de instellingen van alle knoppen, zoals het wisselen tussen apps, niet aan de praat. Iemand een workaround om de muis weer gehoorzaam te krijgen?
    Vorige keer al een “case” aangemaakt bij logitech support maar geen enkele reactie.

Bijdrager
    wmax

Ik heb met de MX master ( eerste versie) een hoop geklooi gehad met Logitech Options om het naar wens te kunnen gebruiken.
    Wat ik gedaan heb is alle Logitech software verwijderen, en daarna kon ik met Steermouse alles instellen.
    Je moet als Logitech Options verwijderd is hem met bluetooth normaal kunnen gebruiken, lukt dat niet dan je BT instellingen in Preferences verwijderen en opnieuw laten connecten, later Steermouse installeren.

Bijdrager
    jebman

Steermouse heb ik ook gebruikt voor deze muis. Steermouse ziet de muis nu ook niet.
    Zal het nog een keer proberen met eerst alles verwijderen en dan alleen Steermouse herinstalleren

Bijdrager
    jebman

het blijft een drama. Alles verwijderd, steer mouse geistalleerd, wordt nog steeds niet herkend.
    Steermouse verwijderd, herstart, logitech herinstallatie, er gebeurd niets. Na meerdere malen verwijderen en herinstalleren van de logitech en proberen via verschillende kanalen en met of zonder unifying eindelijk aan de praat gekregen. Voor een uurtje. En nu weer alleen nog maar de basis functies van aanwijzen en linker en rechter muis knop. Zelfs scroll wiel wil niet meer.
    Waaaardeloos. Had deze muis gekocht om niet met een usb-c usb adapter te hoeven slepen met kans op breuk in de poort. Mijn MX revolution werkte prima..
    Alleen met de unifying gekoppeld en BT uit werkt de muis.
    Maar ja, ligt duidelijk niet aan mij want op het forum van logitech geven ze het zelf aan dat de schuld bij apple ligt die de BT module niet goed laten werken.

ps: iemand een muis kopen?

Bijdrager
    checkpointx

ik heb zowel de oude mx master als de 2s op een imac gebruikt, bluetooth werkt gewoon gammel met logitech spul (eigenlijk met alles behalve apple muizen zover ik kan zien). Ik vind het een heerlijke muis en vind de kleine dongel aan de achterkant van mn imac niet erg, maar snap dat dat voor jou wat lastiger ligt… MX Master is misschien ook wat te groot om mee te nemen? of als je op een werkplek zit is een doc (via usbc) misschien een idee

Bijdrager
    jebman

Ach grootte van de muis is niet zo erg, heb nog meer in mijn tas zitten. Heb grote handen en ben na al die jaren MX revolution erg gewend geraakt om allerhande shortcuts onder de vingers te hebben. Echt heel efficient.
    Ja, heb nu de ontvanger in een dockje zitten. Maar paar keer per dag verkas ik van plek en gaat de laptop in de tas. Dan moet telkens de stekker er weer uit, weer graven in de tas naar alles om weer door te gaan. (zit nu dus op de 5e plek van de dag). Gewoon weer een handeling meer, en weer iets dat ik kan vergeten bij inpakken.

De muis ligt lekker in de hand. Alleen jammer dat je het muiswiel niet meer kan kantelen voor vorige/volgende in een browser. En de duimknopjes naast dat rare horizontale scrollwiel zijn ongelijk van maat, de bovenste krijg ik bijna niet gedaan.
    Maar heel belangrijk is de duimknop, dat is super. gebruik heel veel spraakherkenning en heb hier mijn start/stop functie ondergezet. Echt perfect.
    Ik zou niet weten welke fatsoenlijke muis zoveel knoppen heeft, een duimknop en een fijn vliegwiel/scroll wiel.

Heb aan mijn Imac een logitech toetsenbord, een Kzoveel met zonnecellen. Nooit enig issue mee gehad (even afkloppen).

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.