10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    vishaakje

Logitech muis – muisversnelling

Ik heb sinds kort een logitech dual optical aan m’n iMac gehangen omdat ik het scrollwieltje toch weer terug wou. Nu is het bewegen met de muis extreem kl*te!
    De versnelling van de muis staat extreem hoog, ik wil geen!
    Ik weet nog wel toen ik vroeger nog quake 1 deed onder windows dat je ook moeite moest doen om het uit te zetten. Ik game niet meer, maar de muisversnelling ben ik nog steeds fel op tegen.
    Is hier een truuk / hack voor onder osx ofzo? Het staat volgens mij nergens in ‘system preferences’ en ook niet in ‘logitech control center’ .
    De search en google leverde mij ook niets op.

Al vast bedankt.

Bijdrager
    kristo

Systeemvoorkeuren > Muis > Muis> snelheid aanwijzer op snelst zetten, gaat hier prima!
    Snelheid scrollwieltje stel je in via het Logitech programmaatje onder Systeemvoorkeuren.

Bijdrager
    vishaakje

ik heb wel het iedee dat het iets geholpen heeft. Maar nog steeds versneld de muis irritant naarmate je langer een kant op gaat.:(

Bijdrager
    mr.greenish

Ja klopt. Het komt door het nieuwe driver van logitech :roll: , Ik heb zelf nog geen antwoord op kunnen vinden. Het is ook zo als je restart dat die weer op volle oncontroleerbare snelheid staat ingesteld. Asl ieman het oude driver nog ergens heeft?

Bijdrager
    bruno

open de terminal en typ het volgende in:
    [code:1:42163c2e94]defaults write – globalDomain com.apple.mouse.scaling – float 3.0[/code:1:42163c2e94]
    opnieuw inloggen en klaar:)
    Als hij nu te snel is, kies dan je ideale waarde tudssen de 1.7 en 3.0

Bijdrager
    Sad

Als je de LCC (Logitech Control Center) inschakelt, dan kan je de acceleration toch ook uitzetten?

Bijdrager
    mr.greenish

als ik dat doe in terminal krijg ik dit

2004-03-24 20:42:41.924 defaults[727] Unexpected argument -; leaving defaults unchanged.

:roll:

Bijdrager
    bruno

spaties teveel tussen -g en -f (sorry mijn fout)
    [code:1:ca19a8f6ca]defaults write -globalDomain com.apple.mouse.scaling -float 3.0[/code:1:ca19a8f6ca]

Bijdrager
    Apollo

Versie 1.2.1 van het Logitech Control Center (is nu een klein weekje beschikbaar) zou dit probleem moeten verhelpen … aldus MacFixIt.com. Heb er zelf niks van gemerkt want ik heb het uitstaan:)

Bijdrager
    vishaakje

geweldig, het is veel beter zo. Al heb ik nog niet het ‘oude’ gevoel in m’n muis zitten. Is misschien ook een stukje gewenning aan wel muisversnelling.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.