2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    rik1984

Logitech Alto

Heeft iemand die laptopstand annex toetsenbord van Logitech in gebruik? En is ‘ie ook compatible met Mac? Ik heb namelijk verschillende reviews gevonden die zeggen dat het moet werken voor OS X, maar Logitech zelf houdt het op een korte ‘alleen-met-Windows’-vermelding. Normaal zou elk Logitech-toetsenbord toch moeten werken, of vergis ik me?

Weet iemand overigens hoe het in zijn werk gaat als je een voor Windows ontworpen klavier gebruikt op je Mac? Is de Win-toets dan gewoon he ?-toets en dergelijke? Wat met van die speciale functietoetsen, zoals ‘mute’ of ‘calculator’? Werkt dat doorgaans ook op OS X, of is dat eventueel te tweaken?

Bijdrager
    rik1984

Ik heb het ding inmiddels gekocht, en het is best handig. Een laptopstand en een toetsenbord in één. (Overigens moet het redelijk populair zijn…het enige exemplaar dat men mij kon aanbieden was het showmodel uit de rekken). Jammergenoeg kan mijn appeltjes scherm niet helemaal achteroverbuigen, maar als je geen twee meter bent, kan je het ding ergodynamisch gebruiken.

Na een korte test van het OS wist hij het klavier snel te herkennen, behalve dan dat een aantal toetsen enkel overeenkomt met het gewone Mac-toetsenbord (@ bijvoorbeeld, onder de knop waar eigenlijk een tweetje in superscript staat).

Een aantal van de functietoetsen werkt prima (volume en zelfs de uitschakelen/snooze/reboot-knop), maar andere doen het niet (de rekenmachinetoets bijvoorbeeld… maar ach, wie gebruikt dat nu?)

Het enige vervelende blijft dat het Logitech keyboard de plaats van de Windows-toets en ALT heeft verwisseld. Ik heb dat opgelost door de Win-key softwarematig als ‘option key’ in te stellen, en de ALT-toets als Command. Dit werkt, maar als ik dan op verplaatsing bv. aangewezen ben op het ingebouwde klavier van de Macbook, zit ik wel weer met dezelfde omwisseling. Is daar iets aan te doen?

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.