8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Odie

Login window in 10.10.4 nu weer low-res

Mijn 15″ retina MBP (15″ mid 2014) stond geconfigureerd in resolution ‘scaled, looks like 1680×1050’. Het login scherm was aangepast op deze resolutie. na de 10.10.4 update is mijn login weer in default resolutie. Een PRAM reset verandert hier niets aan, wat ik ook doe…

Hebben meer mensen dit? Mis ik iets?

Bijdrager
    TheBigZ

Wordt opgelost in 10.10.5.:-D

Sleutelbeheerder
    Night

Als je de resolutie veranderd naar een willekeurige andere, bruikbare resolutie, herstart en de resolutie weer op 1680×105 zet en wéér herstart, is het dan in orde?

Bijdrager
    Odie

Nee helaas, had ik al geprobeerd. Resolutie terug naar default, reset, pram reset, resolutie hoog, reset = login standaard resolutie. Ook resolutie naar hoog, reset, pram reset geeft gewoon een standaard resolutie. Eigenlijk wat ik ook doe, hoe vaak ik de pram ook reset en hoe vaak ik de instellingen ook aanpas: ik blijf een standaard resolutie op het login scherm houden. Nou is het niet een vreselijk grote beperking, maar het is denk ik gewoon een bug. Wat bij het opstarten ook opvalt is dat de desktop heel kort in standaard resolutie start, daarna gaat de resolutie omhoog maar blijft de wallpaper duidelijk nog een fractie van een seconde in lage resolutie om vervolgens snel te worden aangepast naar de hoge resolutie.

Sleutelbeheerder
    Night

Even getest op m’n iMac, maar inderdaad. Inlogscherm blijft op default staan.

Bijdrager
    erwin33

Het opstartscherm is zwart i.p.v. grijs vanaf deze update?

Bijdrager
    Odie

Ik begin nu heel sterk te twijfelen. Was de EFI login altijd standaard resolutie en gaat alleen de logout of sleep-login mee in je scherm-resolutie in 10.10.3?

Bijdrager
    Pasav

Volgens mij was het inlog scherm altijd al de default resolutie, en alleen bij inloggen gaat die verder. Naar mijn weten is dit namelijk een gebruikers voorkeur instelling, en wordt deze setting pas geladen als de gebruiker inlogt.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.