15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    Longone

Login popup bij Safari

Iedere keer als wij Mac gebruikers (prettige paar in een groot MrGates Domein) Safari opstarten krijgen we een popup die ons vriendelijk vraagt om onze logingegevens.
    Heb al heel wat pagina’s afgezocht, maar kan nergens een oplossing vinden (als die er al is).
    Nu zitten we achter zo’n heerlijke MadeByGates firewall, maar we hebben wel allemaal genoeg rechten.
    Weet iemand een oplossing???

Bijdrager
    JeePee

Heb je het met andere browsers niet? Je hebt genoeg rechten, maar dat gaat blijkbaar pas in wanneer je via safari hebt ingelogd, bij de firewall…. Tenminste daar lijkt het op…:?

Bijdrager
    Longone

Heb het ook met IE5. Andere browsers niet geprobeerd, maar zijn eigenlijk ook geen optie.

Bijdrager
    JeePee

Het ligt dus aan de Firewall, is daar niet iets in te stellen? Heb je het ook met Windows-PC’s? En zo niet, zou het puur een platform-compatibiliteitsprobleem zijn. Mogelijk iets in te stellen aan firewall… Stel dat je hem heeeel even uitzet, moet je dan nog steeds inloggen? Zou een andere Firewall het probleem oplossen? Dan ligt het puur aan de betreffende Firewall. Is het een Firewall van Microsoft zelf? Eventueel probleem aan de fabrikant voorleggen…

Kan me voorstellen dat je het nergens kon vinden, ik heb er ook nog niet eerder van gehoord…

Moderator
    Lucas Raggers

Volgens mij heb je een probleem met je keychain. Is je inlogpaswoord soms anders dan het paswoord van keychain? Zo ja, dan moet je ervoor zorgen dat die gelijk zijn.

http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=3939&highlight=
    http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=3795&highlight=

Bijdrager
    Longone

Gebruik idd een Micros. firewall. Deze ‘even’ uitzetten is niet bepaald een optie. Zal eens zoeken bij MS. Het ligt iig niet aan de keychain. Er wordt namelijk gevraagd om inlognaam, wachtwoord en domein.
    Heb via Google al wel wat forums gevonden waarin hetzelfde probleem werd besproken, maar tot op heden geen oplossingen.

Bijdrager
    PeterMeeuwsen

Ik heb volgens mij hetzelfde probleem gehad tijdens mijn stage…

Zat als enige mac-gebruiker in een pc-netwerk, en kon internet niet op, omdat er een Firewall Client geinstalleerd moest worden… en deze bestond niet voor MacOSX… dan heb je gewoon pech.

Tenzij je de systeembeheerder vriendelijk aankijkt, en hij/zij je een vast ip-adres wilt toekennen, en het verkeer van/naar dat ip-adres om de firewall heen wilt leiden…. Kleine kans dat ie dat doet, maar is wel de oplossing….

Bijdrager
    Longone

Ook al kijk ik de systeem beheerder lief aan, geef ik ‘m geld en een vakantie naar een tropisch oord… ik weet zeker dat de Mac gebruikers niet zonder firewall mogen werken.:?

Bijdrager
    Spacejam Maccer

+/- vergelijkbaar aan het probleem dat ik deze morgen gepost heb. Alleen krijg ik het scherm (inlognaam, wachtwoord en domein) wel bij mijn IE 5.2 maar niet bij Safari of Opera of Mozilla… En daarna gaat IE crashen, tot in het oneindige! En zonder die login-gegevens kan ik geen gebruik maken van een andere browser.[/quote]

Bijdrager
    Longone

Je kunt wel gebruik maken van Safari.
    Er mag dan wel geen veld aanwezig zijn voor domeinnaam, maar gewoon het unc pad invullen werkt prima.
    domeininlognaam
    wachtwoord

Bijdrager
    Spacejam Maccer

dan moet ik eerst die popup zien, maar die komt er bij mij niet! In geen enkel alternatieve browser btw…

Bijdrager
    Julian

Misschien dat dit artikel naar de oplossing leidt:
    http://www.oreillynet.com/pub/h/371

Bijdrager
    Longone

Julian, bedankt voor de link. Het enige nadeel is dat Squid een DNS server gaat zoeken. Als deze niet wordt gevonden dan start het pakket niet op. Nu kan ik lokaal wel een DNS server draaien, maar ik wil het simpel en clean houden. Als ik het inlogprobleem kan oplossen dan gaan er ongeveer 20 Macs mee werken. Wel een hele goede tip voor iedereen die in een wat minder complexe omgeving werkt.

Bijdrager
    Spacejam Maccer

Same here, Julian!

thx

Bijdrager
    Julian

Ik heb zelf de software niet getest dus ik weet ook niet hoe, wat en waarom maar het lijkt mij toch dat er altijd wel een dns in het netwerk beschikbaar is? En je hebt em alleen nodig als je achter de firewall zit, dus niet thuis, in de trein etc. Als de DNS uitvalt heb je een probleem, maar de DNS hoort niet uit te vallen.
    Kun je precieser uitleggen waarom het niet zou werken in jullie situatie?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.