4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    basten

login onmogelijk na configureren nieuwe macbook air met migratieassistent

ik heb zojuist de migratie afgerond van mijn oude macbook pro core2duo naar de gloednieuwe macbook air i5. Allemaal draadloos via mijn lokale wifinetwerk. dat duurde 4 uur, maar leek wel soepel te verlopen. Na Herstart verschijnen inderdaad de bekende users, compleet met de juiste foto in het inlogscherm. Wanneer ik echter mijn wachtwoord intyp, krijg ik de bekende schuddende weigering. Na enkele pogingen wordt wel de ooit door mijzelf ingevoerde wachtwoord hint getoond, maar het bijbehorende wachtwoord wordt geweigerd. Ik kom dus nooit in de beheerders- mode.

Ik heb geen idee hoe dit komt, maar ik vermoed dat het te maken heeft met het feit dat op de oude macbook pro al Mountain Lion (10.8.2) draait en dat de macbook air uit de doos komt met snow leopard (dit laatste klopt: in de gastgebruiker mode draait hij op 10.7.4).

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen. Ik vrees dat er weinig anders op zit dat de macbook air terug te zetten naar de fabrieks instellingen en dan te upgraden naar mountain lino, en pas daarna te migreren, maar ik heb geen idee hoe ik dat eerste moet doen….

Bijdrager
    fred44nl

een gloednieuwe MBA I5, die uit de doos komt met SL geïnstalleerd.
    hoe lang heeft ie dan in de doos gezeten ??
    want na SL kwam er eerst Lion en sinds kort ML.
    10.7.4 is overigens geen SL, maar Lion

maar misschien heb je hier iets aan:

http://support.apple.com/kb/HT1274?viewlocale=nl_NL

How to reset password for Mac OS X 10.7 Lion

http://osxdaily.com/2011/08/24/reset-mac-os-x-10-7-lion-password/

Bijdrager
    basten

Was in de war, kwam met 10.7.4, dus met lion!

Bijdrager
    basten

@ fred44nl: thanks! 2e link bood de oplossing!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.