4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    fox66

Login – leden – htpassword?

Voor een website ben ik een ledendeel aan het opzetten. Nu is het web vergeven van de ‘member systems’ en loginsystemen, maar die zijn vaak volgepropt met allemaal onnodige voorzieningen en hebben juist datgene niet in huis waar ik naar op zoek ben.

Het is namelijk niet de bedoeling dat de leden zichzelf aan moeten melden. We geven ze een inlognaam + wachtwoord (wellicht op basis van hun achternaam en hun unieke voor niemand anders bekende relatienummer). Ik heb dus geen registratiesysteem en andere ongein nodig.

Nu dacht ik zelf aan een simpele .htaccess-beveiliging met de ledenlogingegevens in een htpassword-bestand. De vraag is: hoe krijg ik die gegevens (achternaam+relatienummer) op een gemakkelijke manier in het htpassword-bestand? Er staan genoeg htpassword-generators op het web, maar er is er niet een die de boel genereert door het importeren van een Excel-sheet of kommagescheiden databasebestand. Andere vraag: draait zo’n manier van inloggen nog wel aardig met ca. 1600 leden?

Alvast dank!

Gerard

Bijdrager
    DarkRaverNL

Ik denk niet dat zon htaccess erg prettig is om mee te werken, beter ga je voor een simpel database+php login systeem op zoek, dan heb je ook de mogelijkheden om te importeren vanuit je excel bestanden.

Bijdrager
    Bor

En als mensen inloggen hebben ze toegang tot een bepaald deel van de site?

Veel mensen (zoals ik) vinden het irritant als je van iemand een wachtwoord krijgt. Je moet ze dan eigenlijk de optie geven hun wachtwoord te wijzigen in iets wat ze zelf kunnen onthouden.

Bijdrager
    fox66

Dank voor de antwoorden. N.a.v. alle adviezen heb ik toch maar besloten om de boel in php/mysql uit te voeren. Dat maakt iig de import van namen en wachtwoorden een stuk gemakkelijker.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.