7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    plonserd

Logicfiles naar Garageband

Hallo!

Ik ben sinds een tijd een tevreden Logicgebruiker, begonnen met express 7, en nu geswitcht naar Studio 8.
    De bassist van mn band heeft een Macbook Pro ‘op overschot’ die we gebruiken tijdens repetities, en waar ik -bij wijze van cadeau voor de band- een legale versie van Logic en Reason heb opgezet.

Nu hebben we dus 2 computers (de mijne, en de ‘bandcomputer’) waar Logic Pro op draait.
    Onze drummer heeft geen Logic, en op de andere MBP van de bassist staat dit ook niet geinstalleerd, maar ik zou wel graag aan ieder van de band de multitrackfiles van onze songs willen meegeven.

Aangezien we allemaal Garageband hebben op onze macs, wou ik graag alle Logicfiles exporteren naar Garagebandfiles.
    Is er een andere manier mogelijk dan alle tracks afzonderlijk te bouncen en in Garageband te gooien?

Als ik dit doe heb ik wel alle tracks in Garageband, maar ze hebben allemaal dezelfde lengte, en veel overzicht is er niet.
    Ik ben wel bereid wat meer werk te doen, en alles te gaan knippen en plakken, maar als het gemakkelijker kan hoor ik het graag:)

Nine inch nails en Fallout Boy hebben zo ook reeds een paar multitracks te download gezet, mss weet iemand wat hun werkwijze was?

Bedankt!

Bijdrager
    MadDonna

Lose tracks bouncen en dan de aif bestanden in Garageband importeren door ze gewoon er naar toe te slepen. Het resultaat kun je dan weer gewoon openen in Logic.

Als Garageband de verbindende factor is, dan kun je het speel en groepsproces beter in Garageband doen, kom je op een moment dat het eindresultaat moet worden afgemixed, dan open je het garageband project in Logic.

Bijdrager
    Gothenburg

Ik zou het ook andersom doen. Je record lekker met Garageband. Dan mail of gooi je het in de groep en vervolgens als het eindresultaat er is dan importeer je het in Logic en duik je er veel dieper in. Succes en vergeet ook niet muziek te maken;)

Bijdrager
    rogerpaolo

In logic kies je ‘file>export>all tracks as audio files’. Dan kan je die in elke andere DAW openen, dus ook in GB.

[edit] en om alles georganiseerd te houden moet je zorgen dat alles in Logic al logisch van namen is voorzien, dat helpt. Het klopt dat alle files even lang zijn, dat moet ook, dan kun je in elk ander DAW de startpunten gelijk zetten en lopen alle channels synchroon.

Het advies om alles in garageband te doen slaat natuurlijk nergens op en is ook geen antwoord op de vraag. Wellicht spelen er wel softsynths van Logic mee…

De techniek om al je tracks als audio te exporteren wordt heel veel gebruikt, wanneer ik iets wil laten afmixen in ProTools doe ik dit ook zo. Dan zou je ook kunnen adviseren maak het dan ook in ProTools maar dat is nou eenmaal niet mijn manier van werken.

Bijdrager
    plonserd
    ”rogerpaolo”

Het advies om alles in garageband te doen slaat natuurlijk nergens op en is ook geen antwoord op de vraag. Wellicht spelen er wel softsynths van Logic mee…

thank god, iemand met verstand:p
    niet alleen softsynths, maar ook de delay designer e.d.

Bijdrager
    MadDonna
    ”plonserd”
    ”rogerpaolo”

Ja en? Het argument Dat je het achteraf kan doen als iedereen zijn deel heeft ingeleverd (of zoiets) blijft gewoon overeind? Zo doe ik dat tenminste sketch maken in Garageband en dan afmaken in Logic en eventueel bepaalde effecten die typisch Logic zijn toevoegen.

Bijdrager
    rogerpaolo
    ”MadDonna”
    ”plonserd”
    ”rogerpaolo”

Ja en? Het argument Dat je het achteraf kan doen als iedereen zijn deel heeft ingeleverd (of zoiets) blijft gewoon overeind? Zo doe ik dat tenminste sketch maken in Garageband en dan afmaken in Logic en eventueel bepaalde effecten die typisch Logic zijn toevoegen.

Je leest duidelijk niet wat er staat. Het is erg mooi dat JIJ dit zo doet. Maar de forumposter geeft dus aan dat HIJ in de opnamesessie graag met Logic wil werken. Niet alleen omdat er bepaalde effecten gebruikt worden maar ook omdat er sofsynths meespelen. Wanneer dit de hele ritmesectie is, met Ultrabeat bijvoorbeeld, wordt het lastig om een opname te maken, toch? Ik begrijp niet zo goed waarom een aantal posters hier in plaats van antwoord te geven op de vraag die de TS stelt, hun eigen werkwijze, die m.i. niet aansluit op die van de TS, proberen op te dringen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.