19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    iDoc

Logicboard Repair…. hoe lang duurt dat?

LS,

Voor de tweede keer in 1 jaar tijd heeft mijn iboekje het begeven.
    De strepen en flikkeringen op het scherm die voorafgingen aan het sterven van mijn iBook deden mij erg denken aan de logicboard problemen hier in deze forum uitgebreid besproken.

Vorige keer duurde de reparatie ca 1 maand.

Echter ik heb hem vorige week naar Woerden gebracht om hem te laten repareren en zou hem graag weer terug hebben voordat ik hem voor mijn werkzaamheden volgende week weer nodig heb.

Weet iemand hoe lang gemiddeld deze reparatie duurt?? Want voor zover ik weet moet hij naar Apple gestuurd worden voor Logicboard problemen, dat lijkt me een bertragende factor.
    In Woerden zeiden ze 5 dagen.. wat ik aangenaam snel vond, maar ik vrees dat het langer zal duren.
    Wat zijn jullie ervaringen?

Bijdrager
    Masto

Mijn vrouw was haar ibook zo’n 4 weken kwijt. Maar… aangezien deze was gekocht bij de MacHouse kreeg ze een gratis vervanging. Een PB g4. Wel even vragen! (of beter nog: vooraf aankondigen)

Bijdrager
    iDoc
    ”Masto”

Mijn vrouw was haar ibook zo’n 4 weken kwijt. Maar… aangezien deze was gekocht bij de MacHouse kreeg ze een gratis vervanging. Een PB g4. Wel even vragen! (of beter nog: vooraf aankondigen)

Oeps dan ben ik helaas al te laat, hij is al ingeleverd. Stom dat ik daar niet aan gedacht heb.
    4 weken… wat een tijd. Ik was er al bang voor

Bijdrager
    Masto

Je kan natuurlijk altijd nog bellen en zeggen dat je vermoedt dat het langer dan 5 dagen gaat duren en dat je zolang niet zonder kan. Wie wil er nou zolang z’n trouwe Mac kwijt? Dat moeten ze toch begrijpen! Succes

Bijdrager
    iDoc
    ”Masto”

Wie wil er nou zolang z’n trouwe Mac kwijt? Dat moeten ze toch begrijpen! Succes

:D je hebt ab-so-luut gelijk

Bijdrager
    Dorkiban

Hoi,
    Ik ben mijn ibook op dit moment 2 weken kwijt, maar er zit schot in de zaak. Als je het apple casenummer hebt, dan kun je op apple.com/support volgen hoe ver de reparatie is gevorderd. Bij mij heeft de rep meer dan een week op HOLD gestaan omdat ze wachtten op een part. Maar vandaag is hij op REPAIR geschoten, dus ik verwacht hem deze week ergens.

Ik denk dat ze een tekort aan onderdelen hebben, want mijn ibookje heeft in Elst meer dan een week liggen wachten…..:cry: in de kou en donker:cry: zonder eten :x :x :cry: :cry:

Bijdrager
    iDoc
    ”Dorkiban”

Ik denk dat ze een tekort aan onderdelen hebben, want mijn ibookje heeft in Elst meer dan een week liggen wachten…..:cry: in de kou en donker:cry: zonder eten :x :x :cry: :cry:

Verschrikkelijk.. ik heb het met je te doen. Wat mankeerde er aan jou iBook. Ook een Logicboard probleem?

Bijdrager
    Oupro

Beter had je hem niet naar Woerden gebracht. Maar even gebeld met Apple Nederland over wat de beste oplossing is. Ik heb hem helaas ook naar Woerden gebracht, ook vanwege logicboard probleem. Maar toen ik eigenaar Steenhuis aan de telefoon kreeg was het niet best gesteld. Wilde er door omstandigheden een flinke rekening bovenop doen. Een die overigens niets met Logicboard te maken had.

Inmiddels ben ik met nog verschillende anderen helaas op zeer harde wijze tot de conclusie gekomen dat Machouse geen optie is voor reparatie. Ik heb het helemaal gehad met die gasten daarzo.

Verder als ik er iets moet kopen wil ik er nog wel langs gaan, omdat het lekker dichtbij is.

De reparatie van mijn iBook had in principe met maximaal twee weken klaar kunnen zijn, gezien wat er allemaal gebeurde. Helaas door dat telefoongesprek met Steenhuis kwamen daar nog eens 7 werkdagen bij en heeft het in totaal ruim 3 weken geduurd voordat ik mijn iBook weer terug had.

Bijdrager
    Dorkiban

Ja het was een logic board probleem. Het standaard verhaal: eerst strepen, vervolgens opstarten met een zwart scherm. Gebeld met apple en zij hebben hem afgehaald via TNT en is naar het repair centrum in Rhenen/Elst? gebracht. Wel eerst data gebackupped, want de man aan de telefoon vertelde dat het nieuwe moederbord beter met os x.3 werkt. (had 10.2)

Nu trouwens net gekeken en de status is: Unit Shippped/Completed

Dat moet jou ook hoop geven, blijkbaar hebben ze weer flink wat onderdelen in het reparatiecentrum.

Dus ik krijg hem terug!!!!!

Succes

Bijdrager
    iDoc
    ”Dorkiban”

Dat moet jou ook hoop geven, blijkbaar hebben ze weer flink wat onderdelen in het reparatiecentrum

Dat maakt mij iets hoopvoller, bedankt

Bijdrager
    iDoc
    ”Visualfreak01″

Inmiddels ben ik met nog verschillende anderen helaas op zeer harde wijze tot de conclusie gekomen dat Machouse geen optie is voor reparatie. Ik heb het helemaal gehad met die gasten daarzo

Dat is merkwaardig, ik vond de service juist vrij goed, maar ja ik ben nog maar sinds een jaar geswitched, misschien dat als je pc-boeren gewend bent, je al wat sneller met service tevreden bent.

Bijdrager
    Dorkiban

Hallo,
    ik heb hem terug! Hij is vanochtend bezorgd. Totale tijd vanaf afhalen: 14 dagen. Succes met het wachten…..

Bijdrager
    iDoc
    ”Dorkiban”

Hallo,
    ik heb hem terug! Hij is vanochtend bezorgd. Totale tijd vanaf afhalen: 14 dagen. Succes met het wachten…..

Gefeliciteerd met jullie hereniging.

Bijdrager
    Dorkiban

Thanx, hoop dat jullie ook snel soortgelijke geluiden kunnen laten horen!

Bijdrager
    Oupro
    ”iDoc”
    ”Visualfreak01″

Inmiddels ben ik met nog verschillende anderen helaas op zeer harde wijze tot de conclusie gekomen dat Machouse geen optie is voor reparatie. Ik heb het helemaal gehad met die gasten daarzo

Dat is merkwaardig, ik vond de service juist vrij goed, maar ja ik ben nog maar sinds een jaar geswitched, misschien dat als je pc-boeren gewend bent, je al wat sneller met service tevreden bent.

Dat is ook de indruk die ik had toen ik twee jaar geleden switchte naar Apple toe en besloot dat mijn dealer Machouse moest zijn. En op zich lopen er best aardige mensen rond, en die wil ik ook helemaal niet aanvallen. Maar als ze niet de moeite nemen om even op het reparatieformulier te zien van wie een iBook is en de naam dus maar half lezen. Vervolgens in hun eigen systeem op zoek gaan naar mijn telefoonnummer en dan het eerste de beste nummer bellen met dezelfde achternaam. Met als gevolg dat ik pas een dag later te horen kreeg dat mijn iBook gerepareerd was, nadag ik voor de zoveelste keer zelf de servicedienst weer eens had opgebeld.
    En als dat nu een keer gebeurd zou zijn, vind ook ik het probleem nog niet zo heel erg groot en kan ik er wel mee leven.

Maar ja, dit was voor mij uiteraard niet het enige probleem. Ik heb het ook een keer meegemaakt dat ze wel gebeld hadden dat een bestelling van mij binnen was. Toen ik vervolgens ging kijken bleek dat er nog helemaal niets was aangekomen.

Laat ik maar niet verder gaan, want dat heeft eigenlijk helemaal niets meer met dit topic te maken.

Bijdrager
    SanderQ

Ik heb mijn iBook bijna drie weken geleden ingeleverd bij Mac House in Woerden en kreeg te horen dat de reparatie vijf werkdagen in beslag zou nemen… :?
    Ik heb m’n bookie dus nog steeds niet terug. Een paar dagen geleden werd ik door de technische dienst van MacHouse opgebeld dat Apple ook een storing in mijn inverter board had gevonden. Reparatie daarvan valt buiten het officiĆ«le repairprogram en moet dus apart worden afgerekend. Dat zou komen op ruim 300 euro ex btw. :x :cry:
    Ik vind het wel schandalig duur, maar ja, ik heb toch maar akkoord gegeven, want ik wil een goede iBook terug. Ondertussen wacht ik met smart op een telefoontje uit Woerden…

Bijdrager
    iDoc
    ”SanderQ”

Apple ook een storing in mijn inverter board had gevonden. Reparatie daarvan valt buiten het officiƫle repairprogram en moet dus apart worden afgerekend. Dat zou komen op ruim 300 euro ex btw. :x :cry:

Huh zat dat niet in Apple Care? Of had je die niet?? Wat een prijs zeg Bah. Sterkte

Bijdrager
    SanderQ

Nee ik had geen Apple care. dat vond ik te duur, maar misschien was ik achteraf goedkoper uit geweest.

Bijdrager
    iDoc
    ”SanderQ”

Nee ik had geen Apple care. dat vond ik te duur, maar misschien was ik achteraf goedkoper uit geweest.

Nu niet aan denken en gewoon hopen dat je snel weer je iBook hebt ZGAN

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.