6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Gothenburg

Logic vraagje met betrekking tot midi

Ik heb momenteel in Logic Pro een midi drumtrack vanuit Guitar Pro 5 geimporteerd. Dit gaat trouwens super. Nu heb ik op een software instrumentspoor (headbanger kit) de hele drumtrack. Ik wil graag de losse onderdelen van het drumstel kunnen mixen, pannen etc. Eerst heb ik gedaan region -> split/demix -> demix bij note pitch. Ik heb nu 9 losse tracks. Deze zijn alleen aan elkaar gelinkt. Met andere woorden ik zie ze individueel maar ik kan er niets meer individueel. Weet iemand hoe ik hier “echt” losse tracks van kan maken? Alvast bedankt:)

Bijdrager
    Hanky Dussen

Je zal 9 software-tracks moeten aanmaken met ieder de headbanger-kit toegewezen. Vervolgens sleep je de 9 gesplitste midi-bestanden ieder naar een track. Nu kan je ze onafhankelijk van elkaar mixen.

Bijdrager
    Marius1976

Ja … en let dus op dat elke software instrument track een nieuw instrument is.

Als je dus 9 x “Instrument 11” hebt, is het nog steeds hetzelfde spoor om te zien.

Dus je maakt 9 sporen. Bijvoorbeeld Instrument 5 t/m 13

En dan moe tje zoals Hanky Dussen zegt op elk spoor de juiste sound-kit instellen als geluid.

Dan lukt het wel.

Marius

Bijdrager
    mcician

je kan een nieuw spoor aanmaken met de zelfde channelstrip setting
    moet je niet alles manueel ingeven
    handig voor zulke dingen !

Bijdrager
    Gothenburg

Thanks het werkt:) Is er niet een manier om dit te automatiseren? Ik zie in de handleiding van Logic staan dat de functie “demix by note pitch” handig is voor drumcomputer om dan individueel te kunnen mixen. Dit is eigenlijk precies wat ik wilde maar zo standaard kan het blijkbaar niet. Nogmaals bedankt voor de hulp:)

Bijdrager
    rogerpaolo

Ik gebruik dit enorm vaak. Ik genereer ideeen in een standaard 808 kitje op de EXS24. Daar heb ik dan op een gegeven moment een sampletje of 8 lopen, kick, snare, clap, hat, cymbal, rimshot, etc. Dan, en ik heb altijd in mijn standaard autoload al 16 instrument tracks beschikbaar, demix by note pitch, en dan ga ik op de kanalen andere synths of samplers laden om te kijken welk geluid ik precies wil triggeren met de ingespeelde midi events. Dat kan het geluid uit de 808 kit zijn, dan ALT DRAG ik de EXS van het originele kanaal met het handje in de mixer (das het snelst), of een Ultrabeat of een andere sampler of synth. Ik geloof dat ik daarmee de snelste workflow heb. Mocht iemand weten hoe het nog sneller kan dan houd ik me aanbevolen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.